fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יואב חתן מנהריה וה' ממעלות הם מצטייני נשיא המדינה

רב"ט יואב חתן, לוחם בחיל הים: "אני חש גאווה. בעיקר כי אני החייל הסדיר היחידי מהצוות שלי שנבחר למצטיין". רב"ט ה', המשרתת ביחידה לאבטחת אישים: "התפקיד תורם לי הרבה לחיים"
סיפוק אדיר. רב"ט יואב חתן
סיפוק אדיר. רב"ט יואב חתן (צילום: דו"צ)

רב"ט יואב חתן, בן 19, מנהריה, לוחם ימי בפלוגה 916 בחיל הים, יקבל ביום העצמאות את אות מצטיין הנשיא. יואב, שמשרת על ספינת דבור, חש סיפוק מהשתתפותו במבצעים שונים של החיל ובהגנה השוטפת על חופי מדינת ישראל.

סיפוק אדיר. רב"ט יואב חתן
סיפוק אדיר. רב"ט יואב חתן (צילום: דו"צ)

במה מתבטא תפקידך בפועל?
"אנחנו יוצאים לים, מציבים אותנו בנקודות מסוימות ושם אנחנו שומרים שלא ייכנסו מחבלים לשטח ישראל, מכיוון מצרים או מעזה".

 איך ההרגשה להיבחר כמצטיין נשיא?
"גאווה. בעיקר כי אני החייל הסדיר היחידי מהצוות שלי שנבחר למצטיין. גאווה מצד המשפחה וגאווה שלי עצמי, שנבחרתי מתוך הרבה חיילים. סיפוק".

יש לך שאיפות שהיית רוצה להגשים אחרי הצבא?
"יש עוד זמן עד השחרור, בינתיים אני לא חושב על זה".

יש לך מסר לאנשים צעירים לפני צבא, שיקראו את הכתבה הזו?
"שיבואו לחיל הים ולדבורות. זה סיפוק אדיר. יש הרבה עניין, לא כולם מכירים את היחידה, אי אפשר להגיד כל כך מה עושים בה, אבל יש עניין. זה תפקיד מעניין, אני מאוד מסופק ונהנה ממנו ושמח שאני בתפקיד הזה".

מעמד מרגש. רב"ט ה' צילומים: דובר צה"ל
מעמד מרגש. רב"ט ה' צילומים: דובר צה"ל

רב"ט ה', בת 20, ממעלות היא בודקת ביטחונית ביחידה לאבטחת אישים. בשל תפקידה הרגיש לא ניתן לחשוף את פרטיה המלאים. ה' עשתה טירונות כלל צה"לית ולאחר מכן עברה קורס הכשרה לאבטחת אישים. כיום היא אחראית על כלל הסריקות המקדימות באירועים צבאיים הכוללים קצינים בכירים, ובראשם הרמטכ"ל. ה' אחראית על תיאום עם מארגני האירוע טרם קיומו ועל הבידוק, הסיכול והחבלה באירוע עצמו.

את אוהבת את התפקיד?
"מאוד. אני מרגישה מסופקת, זה תורם לי הרבה לחיים. בשנה וחצי הזאת של השירות, מאוד התבגרתי וקיבלתי המון -התמודדות עם מצבי לחץ, בגרות, לעבוד מול אנשים בדרגים בכירים". במהלך השירות יצאה ה' לקורס מדריכי אימון גופני בווינגייט וכיום היא משמשת גם כמדריכת ספורט של היחידה. "זה קורס מאוד חווייתי, לומדים המון ומקבלים המון ידע, חוויה באמת גדולה", היא מספרת. כיום, בנוסף לתפקידה הביטחוני, היא מעבירה שיעורי ספורט ותכנים של מאבטחים ביחידה בה היא משרתת.

איך התחושה להיבחר למצטיינת?
"מרגש מאוד. לא האמנתי שאני אגיע למעמד הזה. זה ממש מרגש, כי יותר מזה שהמפקדים שלך בוחרים אותך, הם באמת מכירים את העבודה שלך ואתה מצטיין מבחינתם. זה הכי חשוב. המפקדים היומיומיים שלך מעריכים את העבודה שלך וזה מה שחשוב".

מצטיין נשיא נוסף מהאזור הוא ב', בן 22 משלומי, שבשל תפקידו המסווג לא ניתן לפרסם את תמונתו ופרטיו האישיים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות