fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חסך לצה"ל 13 מיליון שקלים וקיבל פרס מפעל חיים

תכירו את רנ"ג ניר קלטר מנהריה שבמהלך 28 שנות שירות בצה"ל, חסך למערכת הרבה מאוד כסף. בסוף השנה ישתחרר, כשמאחוריו אינספור פיתוחים
גם הבלתי אפשרי - אפשרי. רנ"ג ניר קלטר בפעולה צילום: דובר צה"ל
גם הבלתי אפשרי- אפשרי. רנ"ג ניר קלטר בפעולה צילום: דובר צה"ל

"אם זה לא יהיה פשוט, זה פשוט לא יהיה". זוהי משנתו של רנ"ג ניר קלטר מנהריה, שמשרת בשמשון, יחידת החימוש המרחבית של פיקוד צפון וחסך לצה"ל ב-28 שנות שירותו כ-13 מיליון שקלים עם דרכי הייעול והשיפור שהציע. על כך זכה בפרסים רבים.

רנ"ג קלטר, מנהל עבודה בסדנת אלקטרוניקה בשמשון, הוגה אינספור פיתוחים המסייעים לצה"ל בתחומי רכב קרבי משוריין, אלקטרוניקה ועוד. יוזמתו האחרונה חסכה כ-4 מיליון שקלים, וביום העצמאות האחרון קיבל פרס מפעל חיים מקצין חימוש ראשי. בסוף השנה הנוכחית ישתחרר מצה"ל.

גם הבלתי אפשרי - אפשרי. רנ"ג ניר קלטר בפעולה צילום: דובר צה"ל
גם הבלתי אפשרי- אפשרי. רנ"ג ניר קלטר בפעולה צילום: דובר צה"ל

מהיכן מגיעה היוזמה לייעול?
"המוטו שלנו הוא 'אם זה לא יהיה פשוט, זה פשוט לא יהיה', ככה אנחנו אומרים ומאמינים שגם הבלתי אפשרי – אפשרי. אלה יכולות להיות משקפות, מערכות ראיית לילה מתקדמות, מערכות בקרה של טנקים וכו'. היוזמות לייעול  זה משהו שהושרש בנו לאורך כל השנים, אבל אני חושב שאצלנו בסדנה זה משהו בולט ויוצא דופן. כל חייל יודע שהוא נדרש להגיש שתי הצעות ייעול בשנה. איש קבע נדרש להגיש ארבע".

 יש היענות במחלקה כלפי אופי הייעול והחדשנות מצד החיילים?
"אני גאה להגיד שכן. תוך שנה התקבלו עשרות הצעות ייעול בפלוגה, חלקן גם מועברות לכל מיני תחרויות נושאות פרסים בחיל".

 תן דוגמה להצעת ייעול שפיתחת שחסכה כסף לצבא.
"בתחילת השנה זיהינו פער בכמה חלקי חילוף במספר תחומים. אספתי את אנשי הקבע שלי ואמרתי 'בואו נחשוב איך אנחנו יכולים למצוא פתרונות בנישה הזו', ביקשתי רשימה של כל המכשירים שנמצאים במחסנים של צה"ל וראינו שלמשל, שלפני 18 שנים היה בצה"ל טנק שנקרא 'טנק מגף גז', שיצא מהשימוש לפני 12-15 שנים. פירקו ממנו את כל מערכות הבקרה שהיו בו ושמרו אותם. אז לקחנו ממנו תיבת אלקטרוניקה של מכשיר ראיית לילה, ומצאנו שלמעשה, היא מורכבת

מ-15 כרטיסים אלקטרוניים, ש-13 מהם מתאימים גם לטנקי מרכבה מתקדמים שקיימים עדיין בשירות. כך, אני מונע רכש כרטיסים אלקטרוניים, או מצמצם את הצורך בשיקום שלהם, באותו מכשיר ראיית לילה. בעבודה הזו שעשינו, שהייתה רק קצה המזלג, הגענו לחיסכון של 3.785 מיליון שקלים".

 יש לך תוכניות לאזרחות?
"האמת שאני עדיין לא יודע. כן הייתי רוצה להיות יותר קרוב למשפחה כי אני חושב שבמשך הרבה שנים הייתי קצת רחוק מהבית ומגיע מאוחר הביתה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות