fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חיסול חשבונות?

העבריין הנהרייני דני וקסמן, יד ימינו של מיכאל מור, נרצח ביום הולדתו בסמוך לחוף הבננה ביץ'
ליל הרצח. גופתו של וקסמן (צילום: אדריאן הרבשטיין)
ליל הרצח. גופתו של וקסמן (צילום: אדריאן הרבשטיין)

ביום רביעי בבוקר במד"א פרסמו הודעה כי גבר נמצא מוטל על הכביש ופצוע ברחוב גרשון טץ. הגבר, שמותו נקבע במקום, הוא ההעבריין המוכר דני וקסמן מנהריה, שנרצח לפנות בוקר בין שלישי לרביעי, בסמוך לחוף הבננה ביץ' באכזיב. וקסמן התגורר בסמוך למקום והיה אמור לחגוג באותו היום את יום הולדתו ה~41. חקירת האירוע הוטלה על ימ"ר חוף.

וקסמן היה חייל בראש ארגון הפשע שבו עומד העבריין מיכאל מור. במשך שנים היה מקורב למור, חברו הטוב ביותר, והוגדר גם כיד ימינו וכחייל מספר 1. השניים היו מסתובבים הרבה בשדרות הגעתון, גם בשבוע האחרון.

וקסמן התחתן לפני כשנה. לפני שלושה ימים השתתף בחתונה של חבר בנתניה, בחתונה היה נוכח גם מיכאל מור, והופיע בה גם זמר מזרחי מוכר. בדף הפייסבוק שלו התערבבו ברכות ליום ההולדת לצד גולשים שכבר ידעו כי הוא אינו בין החיים. וקסמן ישב בעבר בכלא בגין הריגת חליל גדבאן.

לפני 16 שנה אירעו דקירות בפאב ספינת השוטים באכזיב, שנסגר בעקבות האירוע. וקסמן הורשע במסגרת עסקת טיעון בגין הריגה בלבד בעת שעבד כמאבטח / סלקטור ודקר את גדבאן בזמן קטטה עם מספר ערבים שהגיעו למקום ורצו להיכנס לפאב. כשחזר לנהריה עבד במחלקת התברואה בעיריית נהריה. וקסמן ישב על הכוונת של ימ"ר חוף במשך עשרות שנים והוא הוזמן תכופות לחקירות משטרה. הוא נעצר לעיתים בחשדות לסחיטות בכספים.

בנהריה נערכת בשנים האחרונות מלחמה שלמה בין שני ארגוני פשע. האחת של מיכאל מור, מול שמוליק הרוש, שהיה מחייליו של מור במשך שנים והפך ליריב. גם אחיו של מור, בדרי, נרצח לפני שנה.

ליל הרצח. גופתו של וקסמן  (צילום: אדריאן הרבשטיין)
ליל הרצח. גופתו של וקסמן (צילום: אדריאן הרבשטיין)

מלחמת הפשע בין שתי הכנופיות החלה בהצתות מכוניות, הטמנת מטבעי חבלה וניסיונות חיסול. לאחרונה חיסול החשבונות עלה שלב. לפני שלושה חודשים התפוצצה מכונית בכביש 4 סמוך לנהריה ונפגע באורח קשה צעיר בן 19 שהיה מוכר למשטרה.

נגד רפי בן שלום, אחיינו של מור, הוגש כתב אישום בגין הטמנת מטעני חבלה לאנשים חפים מפשע ביניהם: גיסו של הרוש. המטען הוצמד מתחת לכיסא הנהג ברכבו של הגיס, רכב בו הוא מסיע את ילדיו ומשפחתו. במזל הבחין הקורבן המיועד במטען בעת שירד לחניית ביתו.

מור עצמו חזר לנהריה אחרי תקופה ממושכת בדרום אפריקה.

לפני מספר חודשים ניסו לפגוע בהרוש ובבני משפחתו בעת ששהו בחופשה באילת. יומיים לאחר מכן, נורו מספר יריות ברחוב סוקולוב על ביתו של מור בנהריה. האירוע הסתיים ללא נפגעים. ב~10 במאי הוגש כתב אישום כנגד זיו אלוש תושב מגדל העמק בן 38 הטוען שהוא זה שירה לעבר ביתו של מור.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות