fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

התריעו על שברי אזבסט ונקראו לתחנת המשטרה   

עיריית נהריה הגישה השבוע תלונה במשטרה בטענה כי שברי אסבסט  פוזרו במתכוון בפארק יבנה בעמידר
המבנה שפורק בפארק יבנה בנהריה (צילום גיל צפריר )
המבנה שפורק בפארק יבנה בנהריה (צילום גיל צפריר )

עיריית נהריה הגישה השבוע תלונה בתחנת המשטרה בחשד להשתלת שברי אזבסט בשטח פארק יבנה בנהריה. את התלונה הגיש קב"ט עיריית נהריה איציק מרלי יחד עם קבלן שביצע עבודות לסילוק אזבסט ממבנה בתוך הפארק. הפעילים הסביבתיים נגד מפגע האזבסט, דב משה וגיל צפריר שמעלים ביקורת נוקבת בחודשים האחרונים על אופן הטיפול באזבסט בעיר על ידי הרשות המקומית ובמוקדים פרטיים, נדהמו לאחר שהוזמנו על ידי תחנת נהריה לתשאול בתחנת המשטרה במשך שלוש שעות בסך הכל.

לפני כשלושה שבועות נערכה עיריית נהריה לפינוי מבנה אק"ים לשעבר בשטח  פארק יבנה בשכונת עמידר, המזוהם באזבסט. המבנה היה נטוש ופרוץ במשך שנים. עם היבחרו, הורה ראש העירייה רונן מרלי לפנות את המבנה ולהקים במקומו מבנה ציבורי חדש. לפני כשבועיים החלו עבודות הפינוי על ידי קבלן מורשה. הקבלן הונחה לפנות את קירות המבנה, אך לא לבצע את העבודה בשעת הפעילות של גני הילדים הסמוכים. עוד הונחה הקבלן לגדר את השטח, להרטיב אותו בעת הצורך על מנת למנוע פיזור של סיבי אזבסט ולהציב שלטי אזהרה.

הפעיל דב משה הגיע למקום בשבוע שעבר ודיווח על שברי האזבסט שלא פונו, לדבריו, נאמר לו על ידי הקבלן כי העניין הוסדר. ימים ספורים לאחר מכן חזר משה לשטח, ביחד עם חברו, גיל צפריר, ולטענתם הם גילו מספר רב של שברי אזבסט חשופים בפארק הסמוך בשעה שבסמוך שיחקו ילדים ועברו עוברי אורח.

צפריר: "מצאנו שברי אזבסט שלא פונו, התקשרתי למשטרה הירוקה ושלחתי תמונות. כאשר ראו אותן, הם נדהמו ואמרו לנו להתרחק מהמקום".

בעקבות האירועים הללו, סרקו צפריר וקבלן הפינוי את האזור. במקביל ביקרה במקום גם נציגת המשרד להגנת הסביבה שמצאה כל מיני ליקויים מעבר לנושא שברי האסבסט על הקרקע.  המשרד להגנת הסביבה הורה לעיריית נהריה  לסגור את הפארק ולתחום את השטח כך שאיש לא יוכל להיכנס אליו. כשהעירייה לא סגרה את הפארק, המשרד להגנת הסביבה שוב הוציא הנחיה עד שביום שלישי בערב נסגר הפארק לתושבים מאחר וישנו סיכון בריאותי.

המבנה שפורק בפארק יבנה בנהריה (צילום גיל צפריר )
המבנה שפורק בפארק יבנה בנהריה (צילום גיל צפריר )

בדף הפייסבוק של תושבי נהריה סיפר משה על השתלשלות האירועים וטען: "במשך קרוב ל-3 שעות "בילינו" אני וגיל במשטרת נהריה! קב"ט עיריית נהריה הגיש תלונה במשטרה על כך ש"השתילו שברי אזבסט " בפארק יבנה ובמקומות נוספים בעיר !!! השמות שנמסרו במשטרה היו שלי ושל גיל !! על כן נדרשנו למתן עדות בנושא. אותנו לא יפחידו !! אנחנו נמשיך לפעול ללא מורא וללא משוא פנים !! אין שום מצב שבעולם שאזבסט כפי שמתועד בתמונות, הושתל !!! אפילו לא בידי קוסם מדופלם".

מעיריית נהריה נמסר: "העירייה נאלצה לפנות למשטרת ישראל ולהגיש תלונה על מנת שתפתח חקירה משטרתית מעמיקה בעקבות חשד כי גורמים מסוימים מפזרים, לכאורה, אזבסט, מתוך כוונה ליצור מפגעים. עיריית נהריה סבורה כי הדברים חמורים. יחד עם זאת, נמשיך לפעול על פי החוק ונקפיד על כל הדרישות הנוגעות לשמירת בריאותו של הציבור".

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר בתגובה: "במוקד המשרד להגנת הסביבה התקבל ביום שישי בערב דיווח על שברי אסבסט צמנט בסמוך למבנה שבו בוצעה עבודת ניקוי בפארק יבנה בנהריה. הנחיות מיידיות ניתנו לבעלת הנכס – עיריית נהריה – והקבלן המבצע נדרש לחזור לאתר ולגדרו למניעת גישת הציבור. נציגי המשרד ומפקח המשטרה הירוקה סיירו במקום ביום שני, ומצאו עדויות לכך כי נעשתה עבודה רשלנית, ועל כן הזמינו את הקבלן למקום על-מנת לברר את הנסיבות ולהנחות על איסוף מיידי של השברים. המשרד להגנת הסביבה רואה בחומרה רבה עבודה רשלנית של קבלנים אשר יוצרת סיכון לאוכלוסייה.

יצוין, כי לאור מספר מקרים בעת האחרונה של ביצוע עבודות שלא בהתאם לתנאי ההיתרים, הפעיל המשרד את מנגנוני הבדיקה והפיקוח שברשותו לפי חוק, ובקרוב יפרסם את החלטותיו במקרים שנבחנו".

מדוברות המשטרה נמסר: "ככל שמתקבלת כל תלונה במשטרה, אנו בוחנים את החשד לקיומה של עבירה פלילית ובהתאם לאמור, במקרים הנדרשים בחוק, פותחים בחקירה על מנת להגיע לחקר האמת וזאת למען שלום הציבור ובטחונו. מעבר לכך, איננו מוסרים פרטים מחקירות מתנהלות מהטעמים הברורים ואין בכך כדי לאשר או להכחיש את עצם קיומן".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות