fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

התוכנית של לפיד: מיליארד שקלים לניצולי השואה

חברת הכנסת פרנקל (יש עתיד) בירכה על התוכנית של שר האוצר יאיר לפיד ושר הרווחה מאיר כהו לסיוע לניצולי השואה
ח"כ פרנקל עם גיטה קויפמן במסעדת פינגווין בנהריה (צילום: מיכאל פרל)

חברת הכנסת רינה פרנקל (יש עתיד) תומכת  בכוונתם של שר האוצר יאיר לפיד ושר הרווחה מאיר כהן להביא לאישור הממשלה תוכנית לסיוע לניצולי השואה בהיקף כולל של כמיליארד שקלים. התוכנית, אמורה לתת מענה לכ-200 אלף ניצולים החיים היום בישראל ותכלול בין היתר: השוואת תנאים ליוצאי מחנות ההשמדה והגטאות שעלו אחרי 1953, העלאת הקצבה המינימלית לניצול שואה, הקצאת תרופות בחינם ועוד.

ח"כ פרנקל פועלת למען ניצולי השואה ופליטי השואה. נושא זכויותיהם ורווחתם של ניצולי השואה היה חלק מהותי מפעילותה בכנסת, הן דרך פניות אישיות של ניצולים רבים, והן דרך פנייה לשרים רלוונטיים וגורמים כגון: הביטוח הלאומי והקרן לסיוע לניצולי השואה.

ח"כ פרנקל עם גיטה קויפמן במסעדת פינגוין בנהריה (צילום: מיכאל פרל)

כמו כן, ח"כ פרנקל מלווה את ארגון ניצולי מחנות הריכוז והגטאות בישראל בראשותה של גיטה קויפמן, ארגון חזית הכבוד בראשותו של אלכסנדר ברמן, ארגון ניצולי המצור על לנינרד בראשותה של סוניה ברולה וכן ארגון הוטרנים (ותיקי מלחמת העולם השנייה); ומסייעת להם בפעילות השוטפת מול מוסדות המדינה ומשרדי הממשלה.

ח"כ פרנקל: "אני שמחה ששר האוצר ושר הרווחה החליטו להציג תוכנית משמעותית לטיפול בניצולי השואה. בעיני, מדובר בתכנית בקנה מידה היסטוריה שתעשה תיקון לגישתן של רשויות המדינה לאוכלוסיה חשובה זו, שמגיעה לה להזדקן בכבוד ולהאריך ימים".

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות