fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"הצבתי לעצמי מטרה, להנציח את אחותי נופר"

כ-1300 איש השתתפו ביום חמישי במסע וערב הנצחה שנערך לזכרה של סרן נופר בן-שושן ז"ל מנהריה. אחיה חן ואמה ספדו לה
אחיה של נופר בן שושן ז"ל מאי וחן
געגועים עזים. אחיה של נופר בן שושן ז"ל מאי וחן (צילומים: תאיר פז)
אחיה של נופר בן שושן ז"ל מאי וחן
געגועים עזים. אחיה של נופר בן שושן ז"ל מאי וחן (צילומים: תאיר פז)

סרן נופר בן-שושן ז"ל, בת 24 תושבת נהריה, נפטרה לפני שנה מווירוס שפגע בשריר ליבה, במהלך שירותה הצבאי. ביום חמישי כ-1300 אנשים ביניהם: חרבים, בני משפחה, מפקדיה ותושבי העיר השתתפו במסע אופניים לזכרה.  

בתחילת המסע חולקו לכל המשתתפים ערכה ובה חולצה וכובע, עם לוגו שעוצב במיוחד עבור המסע: תמונה צבעונית של נופר, סביבה מעגלים צבעוניים, המסמלים את חייה ואישיותה הרבגוניים וענף הקעקוע שהיה חרוט על כף רגלה. בלוגו האחורי עוצבו שלושת המקצים עם פרחי נופר. המסע כלל שלושה מקצים- הליכה, ריצה ואופניים, שהסתיימו באמפי, בפארק הטיילת הדרומית בנהריה.

בן שושן היתה קצינה מצטיינת בצה"ל וזכתה לבצע את תפקידה האחרון כראש לשכת קצין השלישות הראשי, תת אלוף אריה דהן. בנוסף הספיקה להתארס לחברה לחיים, שי סוויסה.

חן, אחיה של נופר ויוזם המסע: "המסע מסמל את כישוריה הרב- גוניים ואהבת החיים של נופר. דרך המסע והטקס, חשוב לי להנציח את הייחודיות שאפיינה את נופר, המצוינות שבלטה בכל שלב בחייה ובכל תחום בו עסקה, ואת מורשתה המיוחדת. בעיניי, המסע והטקס עמדו ביעדים שהצבתי לעצמי- להנציח את אחותי נופר בקרב כל תושבי העיר והארץ ולספר על חייה המגוונים ומלאי התוכן, למי שהכיר את נופר".

שני, חברתה של נופר שהשתתפה במקצה ההליכה: "אתה פתאום קולט, שאתה הולך למען זכרה של נופר וזה קצת לא מסתדר שהיא לא פה. זה ממש עצוב. אבל עם זאת, יש בי הרבה גאווה שכל כך הרבה אנשים הגיעו לחלוק לה כבוד, למשפחה, ויש פה גם אנשים שלא הכירו את נופר, זה פשוט מראה כמה היא חשובה וכמה אנשים מעריכים אותה ואת כל מה שהיא עשתה. זה מאוד מרגש".

בטקס נכחו מנכ"ל עיריית נהריה, דני חמיאס, יו"ר בית 'יד לבנים', סימה רוזנבאום, קצין שלישות ראשי, תא"ל אריה דהן, קצינת הנפגעים, נטלי כץ, אנשי צבא, יו"ר סיעת 'צעירי נהריה', אור כהן, בני משפחה, אנשי חינוך, תלמידים, חברים ותושבים רבים.

הטקס הונחה על ידי שדרן הרדיו, איזי מן, אשר פתח במקאמה המספרת על נופר, במהלך הטקס הוקרנו סרטונים מחייה של נופר, הופיעו זמרים מלהקת 'קולות עמל' ולהקת המחול 'מקצבים' ונשאו בו דברים אחיה- חן ומאי, אימה, חברותיה, מפקדה ומנכ"ל העירייה.

אמה של נופר נשאה נאום, בין דבריה נאמר: "ההילה שסבבה אותך האירה כל מקום שבו נכחת. זו הייתה הילה של מלאכים. נופר שלנו היא ילדה מיוחדת. נשלחה לעולם הזה כשליחת שמיים, כדי להראות לנו את היופי האנושי בהתגלמותו. נופר היא הוכחה ניצחת לכך שאנושיותה ותכונותיה הנעלות הינן מודל אנושי לחיקוי. היא נגעה בכולם והשאירה חותם".

הטקס היה מרגש ונגע בליבם של כל הנוכחים בקהל. בסיום הערב, עלו לבמה תלמידי שכבות ה'- ו' מבית הספר 'מנחם בגין', בו למדה נופר והפריחו בלונים עליהם נכתב "אוהבים אותך נופר".

המסע לזכרה של נופר נערך במלאת השנה. חן בן שושן: "אני רוצה לקוות שמסע זה ימשיך כמסורת שהיא ראויה לה- מדי שנה, עם מבט קדימה, וישאיר אותה בזיכרון כולם כפי שהייתה בחיים: יפה, אצילה ומיוחדת. קיבלתי הודעות רבות ממשתתפי המסע שערב ההנצחה היה מיוחד במינו, מכובד, ומרגש. נופר נכנסה לליבם של המשתתפים והם ייזכרו אותה לעד".

אהבה את הים והטבע. נופר בן שושן ז"ל צילום: אהרון שמשון
אהבה את הים והטבע. נופר בן שושן ז"ל צילום: אהרון שמשון

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות