fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המועדון לעולה נקרא על שמו של איליה לנגמן שנספה באסון הכרמל

שנתיים עברו מאז אירע אסון השריפה בכרמל, ובו נספו 44 צוערים שנלכדו בתוך הלהבות. בשבוע שעבר חנכה עיריית נהריה את המועדון לעולה על שמו של מיש"ר איליה לנגמן תושב נהריה, בן 31 במותו. הטקס נערך במעמד שרת הקליטה סופיה לנדבר
היה ציוני ואהב את הארץ. ז'קי סבג, סופיה לנדבר, דימיטרי אפשטיין ונטליה לנגמן במעמד הטקס

השבוע נחשף במועדון לעולה בנהריה, לוט מעל השלט שהוקדש לזכרו של מישר איליה לנגמן ז"ל מנהריה, בן 31 במותו  אשר נספה באסון הכרמל, ב-2 לדצמבר 2010.
הטקס נערך במעמד שרת הקליטה סופיה לנדבר, ראש עיריית נהריה ז'קי סבג, סגן ראש עיריית נהריה דימיטרי אפשטיין, משפחת לנגמן, אלמנתו נטליה, הוריו; לודמילה וסיומה, אחיו אלכסנדר, קציני משטרה, נציגי צבא וחברים. הטקס הצנוע, נועד להאיר את זכרו של איליה שחייו נגדעו בטרם עת.

היה ציוני ואהב את הארץ. ז'קי סבג, סופיה לנדבר, דימיטרי אפשטיין ונטליה לנגמן במעמד הטקס (צילום: דוברות עיריית נהריה)
איליה לנגמן (באדיבות השב"ס)

לנגמן שירת  בימ"ר קישון עד שיצא לקורס קציני שב"ס. הוא עלה לארץ מברית המועצות בשנת 1993 ולנהריה עבר להתגורר בשנת אלפיים. מותו היווה טרגדיה גדולה. רעייתו נטליה היה בחודש השמיני להריונה כשנספה באסון הכרמל. הוא לעולם לא זכה לפגוש את בנו.  לנגמן הובא למנוחות בחלקת בית העלמין הצבאי בנהריה.

הפעם האחרונה שניסה ליצור קשר עם משפחתו היה  בעת השריפה הגדולה, באוטובו. הוא סימס לרעייתו ולאחיו שאין קליטה בטלפון.

בדברי ההספד אמר סבג: "התכנסנו כאן היום, כשנתיים לאחר אסון הכרמל, כדי לחלוק כבוד למיש"ר איליה לנגמן ז"ל. איליה תושב נהריה, היה בן 31 במותו. חייו נגדעו עוד בטרם הספיק לחיות וליהנות מבנו שנולד לאחר מותו, מאשתו הצעירה, ומחייו הבוגרים", והוסיף, "נעניתי לבקשת המשפחה לתלות שלט לזכרו בגלל המקרה המיוחד שלו. בחור ציוני שהתחתן ובחר להקים את ביתו בנהריה. כואב לכולנו שחייו נגדעו."

לנדבר  הוסיפה: "קרה אסון שכל המדינה זוכרת. 44 אנשים נספו באסון זה. הפצע העמוק בתוך הלב לא יגליד בחיים".

עלי עזו, חברו העלה על נס את החברות האמיצה ביניהם ותיאר את איליה כאדם ערכי, מכבד את הזולת ובעל יכולת נתינה. הרב ישראל בוטמן נשא תפילה לזכרו ואמר יזכור. הטקס הסתיים בשירת התקווה ובדקת דומייה.

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות