fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"המודל העסקי שלי מבוסס על הבאת יוקרה לפריפריה"

בנט קפלן, מנכ"ל משותף בחברת גלובוסמקס, שלאחרונה פתחה מתחם חדש של בתי קולנוע בקניון נהריה: "האנשים שגרים בפריפריה אינם שונים מהאנשים שגרים בשאר חלקי הארץ. הם רואים את אותם הדברים וצורכים את אותם המוצרים"
השקעה של 20 מיליון שקלים. יורם גלובוס ובנט קפלן בנהריה (צילום: רפי דלויה)
השקעה של 20 מיליון שקלים. יורם גלובוס ובנט קפלן בנהריה (צילום: רפי דלויה)

מתחם הקולנוע החדש של רשת גלובוסמקס נחנך לפני שבועיים בקניון נהריה. הקולנוע החדש, שבו הושקעו כ-20 מיליון שקלים, עוצב בסטנדרטים בינלאומיים. לדבריו של בנט קפלן, מנכ"ל שותף ברשת, מדובר בבית הקולנוע היפה ביותר בישראל.

קפלן, יהודי אמריקאי מניו יורק, מחלק את זמנו בין ישראל וארה"ב. הוא החל את דרכו המקצועית בתחום הקולנוע עם מתחם האיימקס באילת, שהביא לארץ את חוויית הצפייה בתלת ממד, טרם כניסת הטכנולוגיה לבתי הקולנוע הרגילים.

בהמשך חבר ליורם גלובוס, בעליה של חברת גלובוס גרופ וביחד הקימו את גלובוס מקס – רשת בתי קולנוע מעוצבים, הפרושה ברחבי הארץ.

לקפלן יש פינה חמה בלב לתושבי הפריפריה. "הגישה שלנו בגלובוסמקס לעסקי הקולנוע מיוחדת ויוצאת דופן בכל ישראל", הוא אומר, "אנחנו פותחים בתי קולנוע קטנים, אלגנטיים וקלאסיים יותר בפריפריה, קרוב לשכונות המגורים של אנשים, כך שהם לא צריכים לנסוע ברכב כדי לראות סרט. המודל העסקי שלי מבוסס על הבאת איכות ורמה של יוקרה ופאר לפריפריה. זאת כיוון שהאנשים שגרים בפריפריה אינם שונים מהאנשים שגרים בשאר חלקי הארץ. הם פשוט בחרו לגור רחוק מהמרכז וזה סגנון החיים שלהם. הם רואים את אותם הדברים, צורכים את אותם המוצרים, מטיילים בעולם, וכשהם באים הביתה, הם רוצים לקבל יחס כמו שניתן לתושבי המרכז, לחוות חוויה דומה ושיתייחסו אליהם בכבוד".

השקעה של 20 מיליון שקלים. יורם גלובוס ובנט קפלן בנהריה (צילום: רפי דלויה)
השקעה של 20 מיליון שקלים. יורם גלובוס ובנט קפלן בנהריה (צילום: רפי דלויה)

ואכן, מתחם הקולנוע החדש בנהריה עושה כבוד לפריפריה. מדובר בארבעה אולמות יוקרתיים, ובהם מסכי קולנוע איכותיים וציוד אלקטרוני משוכלל. בנוסף לכך, מדובר בבית הקולנוע הראשון בארץ שנבנה בצורה ירוקה וידידותית לסביבה, במטרה לחסוך אנרגיה.

האם 39 שקלים, מחיר כרטיס לקולנוע, הם לא הרבה מדי?
"לדעתי, 39 שקלים בשביל לראות סרט שהושקעו בו מיליוני דולרים, כשיושבים בכורסה נוחה זה כלום, וזה עוד לפני שדיברנו על ההנחות שזכאים להן חברי ארגונים שונים".

הורדת הסרטים ברשת האינטרנט מביאה לבתי הקולנוע פחות מבקרים. לא כך?
"הקולנוע מהווה עדיין צורת בידור פופולארית ביותר ואף נמצא בגדילה מתמדת. יעידו על כך שבעה מתחמי הקולנוע החדשים שבונה גלובוסמקס ושאמורים להיפתח במהלך השנתיים הקרובות. עסקי הקולנוע בארץ דווקא גדלים והמספרים מדברים בעד עצמם. גלובוס מקס עצמה גדלה ב-50 אחוז בארבע השנים האחרונות. האדם הוא יצור חברתי שאוהב לפנק את עצמו בחוויות שונות, לכן אנשים ממשיכים ללכת לבתי הקולנוע. זה סוג של פינוק בשבילם. אני חושב שככל שאיכות הסרטים שיוצאת מהוליווד ממשיכה להשתפר, ישראלים, כמו בשאר העולם, מעריכים את מה שהם מקבלים בקולנוע".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות