fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הילד עבדול ראזק שב אל משפחתו באתיופיה

הילד עבדול ראזק, שהותקף על ידי צבוע פראי ונפצע קשה בראשו חזר הביתה אל משפחתו אחרי סדרת ניתוחים מורכבים ואשפוז שערך כחודשיים בבית חולים לגליל המערבי-נהריה
צילום רוני אלברט ודוברות המרכז הרפואי
צילום רוני אלברט ודוברות המרכז הרפואי

אחרי אשפוז שערך כחודשיים בבית חולים לגליל המערבי-נהריה, חזר בסוף השבוע שעבר לביתו ולמשפחתו באתיופיה הילד עבדול ראזק, ילד מוסלמי בן 8 שהותקף סמוך לכפרו על ידי צבוע פראי ונפצע קשה בראשו.

הילד הובא לישראל במבצע משולב של עמותת ידידי בית החולים לגליל המערבי נהריה, משרד החוץ ושגרירות ישראל באדיס אבבה וארגון הג'וינט העולמי ובמימון תורמים מישראל, בריטניה וארה"ב.  לקידום המבצע ומימונו נרתמו הקהילה היהודית בדאלאס ארה"ב, ארגון וריאטי ישראל והסוכנות היהודית שהעמידה עבור הילד ואביו דירה במרכז הקליטה בנהריה בימים האחרונים לשהותם בישראל, כאשר כבר לא היה צריך להיות באשפוז.

הילד ואביו הגיעו לישראל בתחילת חודש יולי כשמצבו הרפואי הוגדר קשה. במהלך הטיפול עבר הילד השתלת עור על חלק נרחב מהקרקפת וניתוחים קוסמטיים בעיקר בעינו הימנית שאבדה לצמיתות ובאוזן ימין על ידי צוות מחלקת העיניים ובמחלקת א.א.ג וניתוחי ראש וצוואר. בהמשך הוא גם נזקק לניתוח מורכב לתיקון בית הבליעה. במהלך אשפוזו שהה הילד במחלקה לטיפול נמרץ ילדים, מחלקת פלסטיקה ומחלקת א.א.ג וניתוחי ראש וצוואר.

בבית חולים לגליל המערבי-נהריה נערכה לילד מסיבת פרידה בהשתתפות מנכ"ל המרכז הרפואי, ד"ר מסעד ברהום, ורבים מאנשי הצוות הרפואי שטיפלו בו כולל מנהלי מחלקות, רופאים, אחיות וצוות סיעודי. אביו של הילד עלאווי מוהי, הודה בהתרגשות לצוות המרכז הרפואי וציין כי ישראל הייתה המדינה היחידה בעולם שהסכימה לקבל את בנו לטיפול הרפואי שבסופו של דבר הציל את חייו.

מנהל בית החולים ד"ר מסעד ברהום: "עבורנו זה רגע מרגש. הוכחנו כי 'אדם לאדם אדם' זו לא סיסמה אלא מהות היותנו כאן למען כל אדם הנזקק לסיוע רפואי. מי שעובר את שערי בית החולים הוא אדם הזקוק לסיוע ולא משנה אם הוא יהודי, מסולמי, נוצרי או דרוזי. אני רוצה להודות לעמותת הידידים ולמנכ"ל אמיר ירחי שהיו הרוח החיה מאחורי קידום המבצע ההומניטארי הזה. אני גאה בצוות המרכז הרפואי שנרתם לסייע ומודה לקהילה שלנו שחיבקה את עבדול ראזק ואביו לאורך כל התקופה עד ששבו הביתה לאתיופיה".

עבדול ראזק במסיבת הפרידה (צילום: רוני אלברט ודוברות המרכז הרפואי)
עבדול ראזק במסיבת הפרידה (צילום: רוני אלברט ודוברות המרכז הרפואי)

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות