fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הורים בנהריה זועמים: ילדי החוג יפונו לטובת תנועת הנוער

חוג החמר העירוני פועל יותר משמונה שנים במרכז לאמנויות ברחוב יבנה. עתה התברר, כי את מקום ילדי החוג יתפסו חניכי הנוער העובד והלומד. אם לילד:  "למה אנחנו צריכים להיות מפונים? תנועת הנוער אינה קשורה לעירייה"
מרכז אומנויות ברחוב יבנה בנהריה (צילום: רותם כבסה)
מרכז אומנויות ברחוב יבנה בנהריה (צילום: רותם כבסה)

 
הורים משכונת עמידר מנהריה כועסים מאוד על החלטת העירייה לבטל את חוג החמר העירוני, שפעל במרכז לאמנויות ברחוב יבנה. במקום החוג יפעל במקום הקן של תנועת הנוער העובד הלומד. יצוין, כי חוג החמר פועל יותר משמונה שנים ונתן מענה גם לאוכלוסייה חלשה.

בסוף השבוע שעבר פורסם ב"פורום תושבי נהריה", כי תנועת הנוער העובד והלומד תזכה, לראשונה בעיר, למבנה ראוי ומכבד. יש לציין, כי כל תנועות הנוער, עוד מראשית כהונתו של ז'קי סבג, משוכנות במקלטים. תנועת הצופים יצאה מהעיר לאות מחאה.

אחת האימהות אמרה ל"צפון-1: "למה אנחנו צריכים להיות מפונים? תנועת הנוער אינה קשורה לעירייה. זה חוג עירוני שעולה 100 שקלים לחודש, מחיר לכל כיס. למה לקחת לנו את זה? זו פעילות מעולה לילדים. המורה מפעילה את החוג כבר שנים, ולא יכול להיות שיבואו יום אחד ויבטלו אותו. פנינו לאחראית בעירייה והיא אמרה שמצאו מקום חלופי בשכונת עין שרה, שאינה נגישה לכל התושבים. מדוע שלא יציבו בעין שרה את הנוער העובד והלומד, שאינו גוף עירוני? הם בוגרים ויכולים גם להתנהל עצמאית. אנחנו בחרנו במרלי, אבל זה פשוט מעליב ומאכזב".

מרכז אומנויות ברחוב יבנה בנהריה (צילום: רותם כבסה)
מרכז אומנויות ברחוב יבנה בנהריה (צילום: רותם כבסה)

הורה אחר הציע להעתיק את הקן של הנוער העובד והלומד אל מתחם אקי"ם לשעבר, שעומד נטוש ונמצא מול מרכז האמנויות בחורשת עמידר. מבנה זה, שחלקו עשוי אזבסט, שופץ והוחלף בו הגג, אך עדיין אינו יכול לשמש לפעילות. בערים אחרות, בקרית מוצקין, למשל, הרסו מבנים והציבו במקומם מבנים יבילים לטובת תנועות הנוער. אותו אב אמר: "במבנה צריך לטפל בו. הוא לא יכול להישאר כך, והייעוד שלו יהיה מושלם עבור תנועות הנוער, וכך אף ילד לא היה ייפגע".

למה לא לשדרג לנוער? מבנה נטוש בשכונת עמידר (צילום: רותם כבסה)
למה לא לשדרג לנוער? מבנה נטוש בשכונת עמידר (צילום: רותם כבסה)

מעיריית נהריה נמסר בתגובה: "לראש העירייה יש רעיון מעולה לטיפול בנושא, וכבר ניתנו ההנחיות שיפתרו את העניין".

נזכיר, כי ראש העירייה רונן מרלי הבטיח בקמפיין הבחירות שלו להעצים את תנועות הנוער. לאחרונה, בשל הגשמים העזים הוצף הקן של הנוער העובד והלומד במקלט ליד בית הספר היסודי רמז, וכל הציוד נהרס.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות