fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הולכים למשחק חמישי: ירושלים ניצחה 72:74 את נהריה והשוותה את הסדרה

מאוכזב. אריק אלפסי (צילום: אדריאן הרבשטיין)

זה היה צמוד ומותח הרבה יותר ממה שרבים חשבו, אבל בסופו של ערב כדורסל איכותי, עירוני נהריה החזירה לחיים את הפועל ירושלים שניצחה 72:74 והשוותה את הסדרה ל-2:2. ביום חמישי יתקיים המשחק החמישי והאחרון בסדרה בארנה בירושלים, כשהמנצחת תעלה לפיינל פור.

האורחת מירושלים הגיעה למשחק מספר 4 מול עין שרה מלא ב-2,600 צופים  עם הגב אל הקיר, בידיעה שהפסד והדחה מוקדמת מהקרב על האליפות יגרום לזעזוע אדיר בקבוצה ואילו בנהריה ידעו שניצחון ייחשב כסנסציה בלתי רגילה.

 

סקוטי הופסון (צילום: אדריאן הרבשטיין)
סקוטי הופסון (צילום: אדריאן הרבשטיין)

שלשה של שולדבראנד נתנה את האות לתחילת החגיגה, אבל ירושלים באה חדה ורצה מהר קדימה ליתרון 3:6. ירושלים היתה הרבה יותר אגרסיבית והגיעה בקלות לטבעת אבל החטיאה הרבה, בעוד נהריה נאלצה לעבוד קשה מאד כדי להגיע לייצר נקודות מקו העונשין. האמוציות השתלטו על המשחק שהפך אגרסיבי ובקצב מהיר. ירושלים ניסתה לייצר בריחה עם צליפות מחוץ לקשת, אבל נהריה נשארה צמודה אליה וסיימה את הרבע הראשון בפיגור 15:20.

התעורר בדיוק בזמן, אבל לא מספיק. קיצ'ן (צילום: אדריאן הרבשטיין)
התעורר בדיוק בזמן, אבל לא מספיק. קיצ'ן (צילום: אדריאן הרבשטיין)

ניק פאוסט פתח את הרבע השני עם שלשה וצימק ל-18:20, אבל נהריה התקשתה מאד לייצר נקודות וירושלים המשיכה להכתיב את הקצב ולעלות ליתרון 20:28 (דקה 15). לנהריה לא היה פתרון לג'רלס המצוין שעם 3 שלשות רצופות העלה את ירושלים ליתרון דו ספרתי 29:39. מאז לכתו של יינסי גייטס, איגור נסטרנקו נשאר לבד כביג מן של אריק אלפסי, שיחד עם סקוטי הופסון הצליחו לצמק ל-39:41. ג'רלס עם עוד שלשה (9 בסה"כ של י-ם במחצית) הרגיעה את הספסל הירושלמי שירד לחדר ההלבשה ביתרון 39:44.

לא מצאו לו פתרון. ג'רלס מול ברקוביץ' (צילום: מנהלת הליגה)
לא מצאו לו פתרון. ג'רלס מול ברקוביץ' (צילום: מנהלת הליגה)

הירידה למחצית עצרה את המומנטום הנהרייני וכנראה השחקנים עדיין נשארו בחדר ההלבשה כי ירושלים חגגה על הפרקט כל הדרך ליתרון שיא 39:52 (דקה 22). איכשהו נהריה מצאה שוב את הכוחות לחזור למשחק וסיימה את הרבע השלישי רק בפיגור 59:63.

שולדבראנד מול האוול (צילום: אדריאן הרבשטיין)
שולדבראנד מול האוול (צילום: אדריאן הרבשטיין)

טיירון נאש שלא הורגש כל המשחק התעורר בזמן הנכון וארבע נקודות רצופות שלו הביאו את נהריה לכדי פיגור נקודה 63:64 בפתיחת הרבע הרביעי. עוד אחד שבקושי הורגש עד אותן דקות הוא ניב ברקוביץ' שבכמה מהלכים אישיים החזיק את נהריה צמוד לירושלים, 68:69 אדום דקה 35. המומנטום של נהריה נמשך ושחקן שלישי של נהריה שהתעורר בזמן היה דרווין קיצ'ן שהעלה את נהריה ליתרון ראשון במשחק 71:72, 2 דקות לסיום. ברגעים האלה היה ניתן לחוש את הלחץ על שחקני ירושלים ובעיקר על הספסל. סטודמאייר הלך אל העונשין והחזיר את היתרון לירושלים 72:73. 17 שניות לסיום לנהריה היתה הזדמנות פז לגמור את המשחק, אבל ההתקפה נתקעה והכדור הגיע לשולדבראנד שאיבד הכדור 5.9 שניות לסיום. ירושלים נשלחה לעונשין אבל דייקה רק פעם אחת 72:74 ונהריה נשארה עם כדור אחרון והזמנות לחולל סנסציה. שוב קיצ'ן קיבל את הכדור אבל זריקה שלו מחוץ לקשת נעצרה על ידי ירושלים שחגגה על הפרקט ניצחון 72:74 כאילו זכתה זה הרגע באליפות.

מאוכזב. אריק אלפסי (צילום: אדריאן הרבשטיין)
מאוכזב. אריק אלפסי (צילום: אדריאן הרבשטיין)

קלעו לנהריה: סקוטי הופסון 18 נק' (8 כ"ח, 5 אס'), ניב ברקוביץ' 13 נק', יהונתן שולדבראנד ואיגור נסטרנקו 12 נק' כ"א, ניק פאוסט 10 נק', טיירון נאש 5 נק', דרווין קיצ'ן 2 נק'.

אריק אלפסי:"אני חושב שכמו שהתחלנו את המחצית השנייה בהחלטות גרועות ובאי ביצוע מטרות שהצבנו לעצמנו, חזרנו למשחק והצלחנו להוביל, היינו יכולים לקחת את המשחק אבל קיבלנו החלטות לא נכונות בהתקפה. שיחקנו עם קיצ'ן, ברקוביץ' והופסון, שחקנים שמייצרים ולא היינו צריכים להגיע לסיטואציה של הזריקה האחרונה. צריך לאסוף את השחקנים, להרים את הראש ולבוא למשחק החמישי בירושלים בידיעה שאנחנו יכולים לנצח אותם. זה הספורט וזה אכזרי, רצינו לנצח ולהיות בפיינל פור. נבוא כדי לנצח שם".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות