fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הוועדה המחוזית על מיזם אכזיב:  "אנו רואים את הפער הגדול בין תוכנית הבינוי שאושרה למה שיש בפועל"

מגדלי אכזיב הדמיה יח"צ
מגדלי אכזיב הדמיה יח"צ

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה של מחוז צפון דחתה, לראשונה, את בקשת היזם בפרויקט חוף אכזיב למתן היתרי בנייה נוספים של ארבעה בניינים של 128 יח"ד.   בכל דיון בועדה המחוזית היזם מביא לאישור הועדה בקשות להיתרים נקודתיים.   וכמו כן, הוועדה דרשה מהיזם להציג חוות דעת תחבורתית לתכנית.

על אף שהסמכות למתן היתרים נתונה בדרך כלל לוועדה המקומית, סעיף בתכנית הבניה בחוף אכזיב מחייב הקמת מחלף תחבורה לפני כל בנייה, דורש מהיזם בפרויקט להגיע לוועדה המחוזית ולבקש הקלה מהתכנית עבור כל היתר והיתר.

לאחר שהוועדה אישרה בעבר את ההקלה המבוקשת, עבור 12 בניינים בפרויקט, הפעם דחתה את בקשת היזם להקלה עבור ארבעה בניינים נוספים והציבה תנאים לגבי המשך הפרויקט.  הועדה  דרשה  שהיזם יגיש לוועדה  את כל הפרויקט יחד ולא טיפין טיפין. כמו כן נציגי הועדה גם אמרו כי יש להכין תוכנית פיתוח בשלבים.

מגדלי אכזיב הדמיה יח"צ
מגדלי אכזיב הדמיה יח"צ

בדיון עלה גילתה כי בקשת היזם להעמדת המבנים לא תואמת לנספח הבינוי של התוכנית המקורית. בנספח הבניינים הגבוהים מקבילים זה לזה, על מנת לצור מפתחים לים, ואלו בתוכניות של היזם, הבניינים צפופים וצמודים באופן שנועד לייצר דירות עם נוף לים, אך יוצר בינוי הסוגר את הנוף לציבור.

נציג הועדה אמר: "אין מצב שאנו נאשר כל פעם עוד קצת ועוד קצת. יש פה שינוי, ואנו רואים את הפער הגדול  בין התוכנית בינוי שאושרה למה שיש בפועל, אנו רוצים ראייה כוללת.

הוועדה דרשה מהיזם להפסיק עם הגשת הבקשות הנפרדות על כל היתר והיתר, להגיע עם בקשה אחת כוללת ומסודרת על כך המתחם ובמסגרתה להציג את כל הסתירות בין נספח המאושר לבינוי המוצע .כמו כן, הוועדה דרשה מהיזם לצרף לבקשתו חוות דעת תנועתית הלוקחת בחשבון גם את ההיבטים הבטיחותיים.

נציג  היזמים אמר בוועדה  כי מהיום הראשון התוכנית הוצגה והיזמים  לא הסתירו שום דבר בתכנון.

ממטה המאבק נמסר: "אנו מברכים את הוועדה על החלטתה יוצאת הדופן. הגיע הזמן שכרישי הנדל"ן, יבינו שהרשויות אינן חותמת גומי כל הדרך אל הכסף הגדול על חשבון הציבור. נמשיך להילחם למען חוף אכזיב עבורנו ועבור הדורות הבאים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות