fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

האדריכלית שצובעת את העיר

אביבה רוטביין היא האחראית על תכנון מבני ציבור רבים בנהריה. על הפרק: בניין חדש לתיכון שחקים, וזה הולך להיות מרענן. "יש פה אחריות ציבורית גדולה. למבנים אלה ייכנסו דורות של תלמידים"
בית ספר שחקים (הדמיה: אביבה רוטביין)

מהפך חינוכי עם הרבה שיק וצבע מודרני. אחרי עשרות שנים בהן עומדים כיתות הלימוד בבית הספר עמל נהריה ללא כל שינוי, מגיעה הבשורה. תיכון חדש ייבנה במתחם בית הספר שחקים בעלות של 9 מיליון שקלים. המבנה החדש הולך להיות הדבר הגדול הבא עם כיתובים בצבע ורוד פוקסיה מרענן. על החדשנות אחראית האדריכלית אביבה רוטביין, ילידת נהריה, שמתכננת את המבנים העירוניים בעיר עם העירייה והעומד בראשה, ז'קי סבג.

בתכנון: בניין חדש של שתי קומות ייבנה במדשאה הגדולה של בית הספר, 1500 מ"ר, שש כיתות, ספריה ואודיטורייום שיכיל 200 מקומות ישיבה. במתחם מתוכננות לקום מעבדות טכנולוגיות משוכללות. בכניסה לבניין תהיה מבואה גדולה. החלל הזה יהיה מזמין עבור התלמידים לצורך התקהלות חברתית ולפני היציאה לחצר. במבואה יוצגו עבודות של התלמידים ויתקיימו מפגשים בלתי פורמליים. המבואה שקופה בחזית מזרחית, ומוקפת בכיתות ובספריה. הקו העיצובי ככלל הוא נקי עם צורות א-סימטריות.

בית ספר שחקים (הדמיה: אביבה רוטביין)

רוטביין: "במבנה יש משחק תיאטרלי. הוא מיועד גם למקום של מפגש חברתי. המטרה היתה ליצור מקום של אינטראקציה". רוטביין אומרת, כי הפרויקט יוצא לדרך הודות לדחיפה של ראש העירייה סבג. "סבג הוא איש של חזון ומצוינות חינוכית שדוחף לביצוע. הבנייה תחל בקרוב, כדי שהמבנה יהיה מוכן לשנה הבאה. "בתכנון המבנה היה לי מאוד חשוב להציב את התלמיד במרכז. תלמידים מבלים 18 שנים מחייהם באותם חללים בית ספריים ומעבר לחומר הלימודי, חשובה גם איכות החיים. זה צריך להיות מקום שכיף לבוא אליו בכל יום, צבעוני, שמשדר תחושת מרחב חמים. מגיל צעיר אני מבקשת לילדי ולילדי נהריה חיבור לטבע, למבנה קצת אחר. מקום של יצירתיות, שיהיו פתוחים לסביבה וליקום בתוך חלל מוקפד".

פרויקט נוסף שנמצא בשלבי בנייה, לדברי רוטביין, הוא אולם הספורט של בית הספר רמב"ם בשכונת ממשלתי. גם שם נלקח בחשבון משחק של גיאומטריה צבעונית, כשנעשה שימוש בחומרים חדשים עם דגש על בנייה ירוקה, בידודים תרמיים וחומרי גמר שמגינים מוונדליזם. האולם יכיל 250 מקומות וישמש גם כאולם קהילתי.

רוטביין: "יש פה אחריות ציבורית גדולה. למבנים אלה ייכנסו דורות של תלמידים. אני תמיד חושבת אילו כיתות לתכנן להם, איך לשמור על מצב רוח טוב, בדגש על בנייה ירוקה, סביבה חמה ושילוב של אור טבעי שיוצרים אנרגיה טובה ואוויר צח".

הכתבה המלאה תפורסם היום חמישי "בחדשות נהריה"

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות