fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

גורקה: "חיפשנו שחקנים צעירים שרעבים להצלחה"

מיקי גורקה, מאמנה החדש של עירוני נהריה, מסביר למה העדיף להתבסס בעונה הקרובה על סגל של שחקנים צעירים  
מיקי גורקה צילום:
מיקי גורקה צילום:

 

עירוני נהריה השלימה בשלב די מוקדם את סגל הקבוצה. המאמן החדש מיקי גורקה, ביסס את הסגל על שחקנים צעירים ומסקרנים מבחינת פוטנציאל מקצועי. לא תמצאו השנה בנהריה שמות מוכרים וניסיון עשיר, או שחקני חיזוק זרים ששיחקו בקבוצות בכירות. כן תצטרכו להכיר ולשנן שמות כמו ניב משגב, רום גפן, אור סולומון, נאנא פולנד, טרי אלן וג'סטין אדוארדס.

"התמקדנו בחיפוש אחר שחקנים צעירים, כישרוניים ובעלי פוטנציאל התפתחותי מקצועי" אומר המאמן גורקה, "כאלה שמצד אחד יהיו עם תשוקה ורצון להצלחה, ומצד שני שיהיו מוכשרים מספיק כדי להתמודד בליגת העל. החיבור ביניהם הוא כמו פאזל, כך שכל שחקן צריך להתאים לחברו לקבוצה מבחינה מקצועית וחברתית".

אתה לא חושב שלקחת סיכון כשנתת לשני רכזים צעירים את המפתחות להוביל את הקבוצה בעונה הקרובה?

"בכל החלטה בחיים יש סיכון, למרות שלטעמי, במקרה הזה אני לא חושב שמדובר בסיכון אלא בהזדמנות. יפתח זיו משחק כבר כמה שנים בליגת העל, וג'סטין אדוארדס, משחק כבר שנתיים מחוץ לליגת הקולג'ים. אני מבין שיש אנשי מקצועי שסבורים שיש פה סיכון כלשהוא, אבל אני לא חושש. אני דווקא מסתכל על הצד החיובי שבעניין. קל יותר ללמד שחקנים צעירים ולכוון אותם לדרך שאותה אתה מנחיל לקבוצה. השחקנים האלה שהבאנו, ראיתי בהם את הרצון להוכיח את עצמם ולהפגין את כישוריהם וזו בהחלט ההזדמנות שלהם".

מה אתה יכול לספר על השחקנים הזרים ועל השיקולים בהבאתם?

"טרי אלן משחק כבר שנתיים באירופה. יצא גם ששיחקתי נגדו לפני שנתיים במסגרת משחקי היורופ קאפ. גם את ג'סטין אדוארדס הכרתי מהזירה האירופית כששיחקתי נגדו ביורופ קאפ כששיחק בהונגריה. לגבי מייק הנרי, זאת באמת פעם ראשונה שלו מחוץ לארה"ב, אבל יש לו ניסיון כששיחק בליגה הטובה בעולם – האן. בי. איי. והוא אמור להיות ברמה אחת מעל השאר. הסנטר נאנא פולנד, הוא בחור צעיר שרק סיים קולג', אבל יש לו המון יתרונות ופוטנציאל. התרשמתי ממנו מאוד".

מיקי גורקה צילום: באדיבות עירוני נהריה
מיקי גורקה צילום: באדיבות עירוני נהריה

איך אתה רואה את עירוני נהריה כיום, ביחס לשאר הקבוצות בליגה?

"אני מקווה שפגענו בול בבחירת השחקנים ושיהיה לנו תלכיד מנצח שיוביל את הקבוצה לפלייאוף. אם נתחבר כמו שאני מצפה, אני מאמין שנגיע רחוק יותר ונעפיל לשלבים הגבוהים. האמת היא, שבכל שנה כמעט כל קבוצות הליגה נראות פחות או יותר אותו דבר, מלבד כמובן הקבוצות הגדולות כמו מכבי ת"א והפועל ירושלים. השנה בנינו קבוצה שמורכבת ברובה משחקני הגנה טובים ואני מקווה שתהיה לנו גם זהות של קבוצה לוחמת. את התירוץ של שחקנים צעירים וחסרי ניסיון, לא תשמע ממני".

מההיכרות הקצרה שלך עם השחקנים ומהשיחות עמם, איך אתה מתרשם מהם?

"כולם פה חמים אש ומחכים כבר לתחילת העונה. הם מאד מתרגשים, במיוחד הזרים, וכולנו בעצם מחכים לפתיחת האימונים. זאת פעם ראשונה אצלי שכל שחקני סגל השחקנים יהיו באימון הפתיחה. לדעתי, זה רק מוכיח את המחויבות שלהם כלפי הקבוצה".

אומרים שכל אוהד במדינת ישראל הוא גם מאמן. האם יש כבר אוהדים שהתקשרו אליך?

"האמת שעדיין לא שמעתי מאף אוהד, אבל אני יכול להבטיח שתהיה לנו קבוצה עם 100 אחוז מחויבות. הבקשה היחידה שלי לאוהדים היא לבוא לכל משחק ולעודד ולתמוך בשחקנים. אנחנו נשעה את הכל שתהיה פה קבוצה טובה שהאוהדים לא רק יתגאו בה, אלא גם ייהנו ממה שהם יראו".

מה עם אירופה? הנושא היה על הפרק כשהגעת?

"בשום שיחה שלי עם הנהלת הקבוצה, הנושא לא הועלה. כאחד שהיה 3 שנים באירופה, אני מקווה שנוכל להתמודד בשנה הבאה על אחד מהכרטיסים לאירופה, אבל כרגע זה קשה מאוד לקבוצה כמו עירוני נהריה להתמודד בשתי זירות: גם הישראלית וגם האירופית. יש פה גם את השיקול הכלכלי. בעיני, חשוב מאוד שקבוצה תשחק באירופה ותצבור ניסיון. אם שום סיבה שאם תיבנה כאן מסורת של השתתפות במפעלים באירופה, קבוצה ישראלית לא תצליח בזירה האירופית".

מי לדעתך יפתיע בין השחקנים הישראלים?

"אני מקווה שלא תהיה לנו הפתעה אחת, אלא שכל הישראלים יפתיעו לטובה. את היכולות של יפתח זיו ואיגור נסטרנקו כולם מכירים, ואני מקווה שלפחות שחקן צעיר אחד או שניים, ירשמו גם הם התקדמות".

מיקי גורקה צילום: באדיבות עירוני נהריה
מצפה להגנה. מיקי גורקה צילום: באדיבות עירוני נהריה

מי עשוי להפתיע מבין השחקנים הזרים?

"מייק הנרי הוא שחקן בעל יכולות גבוהות מאוד ויהיה מעניין אותי לראות מה תהיה תרומתו בליגה".

מי יהיה האקס פאקטור העונה?

"לדעתי, הסנטר נאנא פולנד".

מי יהיה המנהיג שאמור להוביל את הקבוצה העונה?

"יש לי מספר שחקנים שהייתי מצפה מהם לקחת מנהיגות, אבל זה בטח לא נושא לדבר עליו עכשיו בעיתון, עוד לפני שדיברתי עם השחקנים עצמם".

מי יהיה שר ההגנה?

"אני מצפה מכל השחקנים לעשות הגנה. חלק מבחירת השחקנים שהבאנו היתה על בסיס אוריינטציה הגנתית".

מי לדעתך יהיה השחקן שייקח על עצמו את האחריות במאני טיים ויזכה לקבל את הכדור ברגעים המכריעים?

"עוד לא החלטתי, מאחר ואנחנו עדיין בשלבים המוקדמים של ההכנות. כשנתחיל באימונים יותר אינטנסיביים ויהיו לנו גם משחקי הכנה, נדע יותר".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות