fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שמונה שנים למלחמת לבנון השנייה: "מי שלא חווה את זה לא מבין"

כתבת "צפון-1" חזרה השבוע לחנות הירקות והפירות בנהריה שקטיושה פגעה בה במלחמת לבנון השנייה. השעון, שעצר אז מלכת, עדיין תלוי על הקיר
גבי פירות וירקות
גבי פירות וירקות (צילום: תאיר פז)

ביולי 2006, בסביבות השעה 19:30 בערב, פגע טיל קטיושה בבניין מעל חנות הירקות והפירות של גבי אבוטבול בנהריה. מנוע הטיל נפל לתוך החנות, הבעיר את הסחורה ומן ההדף התפוצצו החלונות. אבוטבול, ששהה במקום באותה העת עם שניים מעובדיו, הספיק לחמוק עימם לשירותים שנייה לפני הפגיעה.

גבי פירות וירקות
גבי פירות וירקות (צילום: תאיר פז)

אבוטבול: "זה היה כמה ימים אחרי שהתחילו המטחים על נהריה. החלטתי לפתוח כי העסק שלידי (מאפייה באותה העת, ת"פ) פתח גם הוא. הייתי בחנות עם שני עובדים שלי, כאשר לאורך היום היו מטחים שהתגברו לקראת הערב. פתאום נפלה קטיושה בית הכנסת בהמשך הרחוב, שמענו אותה וחשנו את ההדף, ואז אמרתי לעובדים שלי 'בואו נזוז לשירותים יש לי תחושה לא טובה'. התחלנו לזוז לכיוון ואיך שסיימתי לדבר, נחתה קטיושה על הבניין. משהו עוד פגע לי בגב לפני שנכנסנו וסגרנו את הדלת". בקיר החנות עדיין תלוי שעון קיר מפויח ועקום מכסף, שהיה תלוי על הקיר בזמן הנפילה ונעצר על שעת הפגיעה.

יש לך מסר לתושבי הדרום שמתמודדים עם המצב הזה כעת?
"אני מבין את המצוקה שלהם כי עברתי את זה. מי שלא חווה את זה לא מבין. צריך להישמע להוראות הביטחוניות, אבל אני לא ממליץ לבעלי עסקים לעזוב את העסק שלהם. צריך להמשיך ולשרת את הלקוחות, מה גם שהיום יש את כיפת ברזל, דבר שלא היה אצלנו. אני עזבתי בלחץ רק בגלל אשתי. בשמחה אארח משפחה מהדרום, כי אני מכיר את המצוקה הזו. כרגע אני מרגיש בטוח כאן בצפון, ואני מקווה שזה יישאר ככה".

הכתבה תפורסם מחר ב"צפון 1"

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות