fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בנט בנהריה: "לא ניתן לגעת בישיבות ההסדר"

הרב עמאר ושר הכלכלה נפתלי בנט חנכו אמש מבנה חדש בישיבת ההסדר בנהריה. בנט:" אני מצדיע לראש הישיבה, ולתושבי המקום וחברי הגרעין על עצם הימצאותכם כאן"
נפתלי בנט
לא מגיב. נפתלי בנט(צילום: צבי לין)
נפתלי בנט
נפתלי בנט אמש בנהריה (צילום: צבי לין)

טקס חנוכת המבנה החדש בישיבת ההסדר נהר דעה בנהריה התקיים אמש (רביעי) במעמד רבנים, אישי ציבור משפחות התורמים ונציגיהם. יחד עם עוד מאות מבקרים חנכו את "קרית מאור" שהוקם בסיוע קרן לגסי הריטג' לזכרו של תלמיד הישיבה, מאור ג'אן שנהרג בשנת 2005 בפיגוע התאבדות בנתניה.

באירוע השתתפו: הרב שלמה עמאר, רבי דוד חי אבוחצירא, שר התמ"ת והכלכלה נפתלי בנט, סגן השר אבי וורצמן, ג'פרי טורצקי – נציג קרן לגסי הריטג', רעיה שטראוס – יקירת הישיבה וראש עיריית נהריה ז'קי סבג.

בנט בירך את הישיבה ואמר: "כל המהות של הישיבה כאן זה להאיר את התורה, להאיר את היהדות היפה לכל עם ישראל. אני מצדיע לראש הישיבה, ולתושבי המקום וחברי הגרעין וכמובן התלמידים היקרים על עצם הימצאותכם כאן ללימוד תורה והגישה של שילוב ותרומה לעיר".

על מוסד ישיבות ההסדר אמר בנט כי "ישבות ההסדר הן לא בדיעבד אלא מלכתחילה. אלפי לוחמי צה"ל נפלאים, ולצערי גם נופלים גם שבויים, מישיבות ההסדר, וגם גדולי תורה הם ההוכחה העצומה לתרומה האינסופית של ישיבות ההסדר. לא ניתן לגעת בישיבות ההסדר. צריך לחזק את ישיבות ההסדר.

עוד הוסיף בנט: "אין לנו יותר את הפריבילגיה להסתכל רק על הגזרה הצרה שלנו, אם אנחנו רוצים להנהיג את עם ישראל אנחנו צריכים כל בוקר לקום ולחשוב על כל עם ישראל והדרך היא חיזוק התורה ויציאה החוצה. להיות במגע עם העולם האמיתי".

הרב שלמה עאמר
הרב שלמה עאמר (צילום: צבי לין)

הרב שלמה עאמר: "יישר כח לארגוני הישיבות שלומדים תורה ובזכותם יצא השם הגדול של הישיבה ובזכותם יש מהפכה וזה משפיע על כל הסביבה ומגיע לכל מקום. יהי רצון שכשם שאנו זוכים לחנוך את הבית הקדוש הזה, יזכנו לחנוך את בית מקדשנו במהרה בימנו"

בישיבת ההסדר 'נהר-דעה' בנהריה משולבים לימוד תורה ושירות צבאי במסגרת של חמש שנים.

בראש הישיבה עומדים כיום הרב אליהו בלום והרב ישעיהו מייטליס. בתחילת דרכה הישיבה השתכנה במבנה בית הכנסת האשכנזי בשכונת אוסישקין בנהריה. תלמידי הישיבה התגוררו בדירות שכורות ברחבי השכונה. עם התפתחותה הברוכה של הישיבה היה צורך בהקמת מבנה שיענה על צרכיה של הישיבה. כיום לישיבה קמפוס חדש בישיבה שכולל: חדרי כיתות, ספרייה, חדרי פנימייה, חדר אוכל. ואמש כאמור, נחנך בית המדרש החדש של הישיבה.

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות