fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בית חולים נהריה: מוקד תרגום סימולטני ב-13 מחלקות ויחידות

המוקד הוקם במטרה לספק למטופלים בבית החולים שירותי תרגום רפואי טלפוני בשלוש שפות: ערבית, רוסית ואמהרית
מוקד תרגום סימולטני (צילום: רוני אלברט)
מוקד תרגום סימולטני (צילום: רוני אלברט)

פרויקט לתרגום סימולטני למטופלים ומאושפזים שהחל לפעול על ידי משרד הבריאות  בבית החולים לגליל המערבי נהריה לפני מספר חודשים, זוכה להצלחה רבה ומרחיב את פעילותו ל-13 מחלקות ויחידות .

המוקד פועל בשש המחלקות הפנימיות, אורטופדית א', כירורגית ב', חדר לידה, מחלקת יולדות, מכון ריאות, מחלקת ילדים וכירורגיית ילדים. פרויקט ההנגשה הלשונית והתרבותית נמצא בעיצומו. בין השאר תורגמו טפסים רבים לערבית ורוסית, והחל הליך שדרוג מערך השילוט וההכוונה בבית החולים למספר שפות.

בעקבות חוזר מנכ"ל של משרד הבריאות הנוגע להתאמה והנגשה לשונית ותרבותית, הוקם מוקד תרגום סימולטני של משרד הבריאות במטרה לספק למטופלים במרכז הרפואי שירותי תרגום רפואי טלפוני בשלוש שפות: ערבית, רוסית ואמהרית. המוקד פועל בימים ראשון עד חמישי 24 שעות ביממה, בימי שישי ובערבי חג עד השעה 15:00 ובצאת שבת וחג החל מ-21:00.

המנהלת האדמיניסטרטיבית רותי יפרח: "מדובר בפיילוט שצובר תאוצה ומשולב בחלק גדול ממחלקות המרכז הרפואי שלנו. בתחילת כל שיחה מבקש המתורגמן את הסכמתו של המטופל להעביר לו בשם הרופא או האחות את המידע הרפואי לגביו, וכך ניתנת האפשרות למטופלים להבין בשפתם את מצבם הרפואי וכן, להעלות שאלות לצוותים על מצבם ועל מה שצפוי בהמשך. אין ספק כי מדובר במהלך שיוטמע בהמשך במחלקות נוספות, מתוך רצון לתת מענה מרבי למטופלים הרבים המגיעים למרפאות, המכונים, חדר המיון והמחלקות השונות במרכז הרפואי שלנו הנחשב לגדול בגליל".

מוקד תרגום סימולטני (צילום: רוני אלברט)
מוקד תרגום סימולטני (צילום: רוני אלברט)

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות