fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בגלל סטרואידים לשרירים: בן 31 אושפז עם אי ספיקת כבד

גבר בן 31 מהאזור ניצל מהשתלת כבד לאחר שרופאי בית חולים נהריה זיהו כי נטל סטרואידים שפגעו בבריאותו. "ד"ר מיכל כרמיאל: "לאיש הזה היה מזל, הטיפול המואץ שקיבל ועובדת היותו צעיר ובריא עמדו לזכותו והתהליך ההרסני נעצר"
הסטרואידים שנטל המתאמן
הסטרואידים שנטל המתאמן (צילום: דוברות בית חולים נהריה)

גבר בן 31 הגיע לבית החולים בנהריה לאחר שחש ברע עם חשש לצהבת. בבדיקות הדם נמצאו סימנים לאי ספיקת כבד וכליות  וחשש להתדרדרות מהירה במצבו. לדבריו השתמש בחודשיים האחרונים בכדורים וזריקות של סטרואידים לחיזוק שרירים, בנוסף לאימון בניית גוף. את התרופות השיג מחברים לפעילות הגופנית וללא ידיעת או אישור רופא.

עם זיהוי מצבו הקשה של הצעיר, הוחל טיפול תרופתי תומך מסיבי לאיזון הנוזלים והסוכר בגופו, מתוך תקווה לעצור את תהליך הנזק. בהדרגה חל שיפור במצבו והוא שוחרר לביתו כעבור כשבוע.

הסטרואידים שנטל המתאמן
הסטרואידים שנטל המתאמן (צילום: דוברות בית חולים נהריה)

מנהלת יחידת הכבד בבית החולים לגליל המערבי בנהריה, ד"ר מיכל כרמיאל-חגי: "אי ספיקת כבד היא מחלה דוהרת וקטלנית וברגע שמגיעה נקודת האל-חזור, הטיפול היחידי שיכול להציל את המטופל, הוא השתלת כבד דחופה. לגבר הצעיר הזה היה מזל. אמנם הפסקת התרופות והגעתו לטיפול רפואי היתה מאוחרת, אולם לא מאוחרת מדי. הטיפול המואץ שקיבל ועובדת היותו צעיר ובריא, עמדו לזכותו והתהליך ההרסני נעצר. זו הזדמנות חשובה להזכיר לציבור שכל תרופה בכלל זה תרופות ללא מרשם כולל 'תרופות טבעיות' למיניהן, הן בעלות פוטנציאל לנזק. במקרה זה נעשה שימוש בסטרואידים אנבוליים- תרופות אלו מסוכנות והשימוש בהן עלול לגרום למחלת לב קשה, שינויים התנהגותיים והפרעות הורמונאליות אחרות שלא להזכיר אין-אונות בגברים".

הגבר ששב לביתו בתום האשפוז ביקש להעביר מסר לציבור: "היה לי מזל, כמעט שילמתי בחיים שלי ואני רוצה להודות לצוות הרפואי שהציל אותי. אמשיך להתאמן ולבנות שרירים, אולם אתרכז בעבודה גופנית קשה וללא קיצורי דרך. אני מקווה שאחרים ישמעו על המקרה שלי יעצרו ויבדקו האם מה שהם לוקחים לא פגע או פוגע בבריאותם".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות