fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אף פעם לא מאוחר

לקרוא ולהאמין: יהודה ללוש, מנכ"ל הפועל נהריה ב-25 השנים האחרונות, החליט אחרי הפסקה של 39 שנים, לעלות שוב למגרש והשבוע, בגיל 57, רשם הופעת בכורה בקבוצה בוגרת. ללוש: "היה כיף אדיר. התרגשתי כמו ילד"
רגע היסטורי. יהודה ללוש, לוחץ יד לשחקן שמוחלף ונכנס למגרש (צילום:עצמי)
רגע היסטורי. יהודה ללוש, לוחץ יד לשחקן שמוחלף ונכנס למגרש (צילום:עצמי)

הפועל נהריה, מצמרת ליגה ג', הביסה במחזור האחרון את כפר יאסיף, 1:7. למרות התוצאה המחמיאה, הסיפור המרכזי היה שילובו במשחק של מנכ"ל הקבוצה ב-25 השנים האחרונות יהודה ללוש, שבגיל 57, רשם הופעת בכורה במדי קבוצה בוגרת וסחף את חבריו לניצחון גדול.

ללוש, גמלאי של עיריית נהריה, מעולם לא שיחק בקבוצה בוגרת והפעם האחרונה שבה דרך על מגרש כדורגל כשחקן פעיל היתה בשנת 1976, כלומר, לפני 39 שנים במדי קבוצת הנוער של הפועל עכו. גיוסו לצה"ל קטע את החלומות והקריירה הקצרה בענף הכדורגל עברה לתחום הניהולי. בסוף השבוע, רשם ללוש קאם-בק הרואי וסחט מחמאות רבות ופרגונים מכל עבר.

לועג לגיל. ללוש לוקח למזכרת את כדור המשחק (צילום: עצמי)
לועג לגיל. ללוש לוקח למזכרת את כדור המשחק (צילום: עצמי)

הסיפור המופלא הזה התחיל בקיץ האחרון, כשללוש, מתוקף תפקידו בהנהלת הקבוצה, ליווה את שחקני הפועל נהריה לבדיקות רפואיות שמתקיימות לפני פתיחת העונה. היו"ר עמוס גבריאל הציע לללוש, בחצי צחוק, לבחון את כושרו. הבדיקות היו תקינות והיו"ר החליט להוציא לללוש כרטיס שחקן.

"לא ציפיתי לשחק, אבל אמרתי שזה תמיד טוב שיהיה לי כרטיס שחקן", הסביר ללוש, "בקבוצה כמו הפועל נהריה, לצערי, לא תמיד יש סגל מלא. אם הקבוצה לא במאבקי העלייה, השחקנים מתחילים לזלזל וכמעט לא באים. מילא לאימונים, אבל אם אתה לא מתייצב עם 11 שחקנים למשחקים, אתה עלול לחטוף קנס, הפסד טכני ואפילו הפסקת פעילות. למדנו לקח משנים קודמות, אז הוצאנו כרטיסי שחקן גם לי וגם למאמן שמעון עזרן".

מאיפה הכושר הגופני?

"אני לא מעשן ומשתדל לשמור על אורח חיים בריא וספורטיבי. אני מתאמן עם הקבוצה לפחות פעם בשבוע ועושה הליכות כמעט מדי יום. אני גם משתתף בצעדות שונות ברחבי הארץ".

סכם את החוויה.

"אושר גדול. היה מרגש במיוחד לראות את התגובות של השחקנים משתי הקבוצות. כשעליתי למגרש, כולם עמדו ומחאו לי כפיים. היה כיף גדול והתרגשתי ממש כמו ילד. כל השבוע אנשים שהתקשרו או שפגשתי, החמיאו ופרגנו".

רגע היסטורי. יהודה ללוש, לוחץ יד לשחקן שמוחלף ונכנס למגרש (צילום:עצמי)
רגע היסטורי. יהודה ללוש, לוחץ יד לשחקן שמוחלף ונכנס למגרש (צילום:עצמי)

לא פחדת להיפצע?

"כשאתה בלהט המשחק, אתה לא חושב על זה, ואם אתה משחק בחוכמה, הסיכוי להיפצע נמוך. אני לא מחזיק הרבה בכדור ולא מלהטט. ישר מוסר. חוץ מזה, שמתי לב ששחקני הקבוצה היריבה נתנו לי כבוד, שיחקו זהיר והשתדלו להימנע מפגיעה".

זו היתה הבלחה חד פעמית או שעוד נראה אותך משחק?

"האמת, זה עשה לי חשק לעוד, אבל אני מציאותי. מצפה לנו במחזור הקרוב משחק סופר חשוב, ואם ננצח, כל מאבק העלייה ייפתח מחדש. אם נפסיד, נראה לי שהסיכוי שלנו לעלות יפחת ואז אולי אשתלב בעוד כמה משחקים".

מסר לסיום.

"מי שאוהב כדורגל, יכול לשחק בכל גיל. אני ההוכחה הכי טובה לכך".

 

 

 

 

 

 

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות