fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אם השכן שלי מכר במחיר מסוים, אז הדירה שלי שווה יותר?

בשנים האחרונות בגלל התייקרות מחירי הדירות, גם החדשות וגם הוותיקות, אנו עדים למצב שבו הקונה הממוצע עומד בפני קשיים שלא הכיר בעבר.
רן וקורין גולדרינג
רן וקורין גולדרינג (צילום: עצמי)

כח הקנייה שלנו בשוק הנדל"ן הצטמצם מאוד. אנחנו זקוקים ליותר ויותר חודשי עבודה על מנת לקנות דירה לגור בה. לדוגמה, מספר לנו רן גולדברג ממשרד תיווך קורין ורן: דירת 4 חדרים בקומה ראשונה, בשטח של 101 מ"ר, חדשה מקבלן, נמכרה בתחילת 2010 ב- 895 אלף שקלים. דירה דומה ברחוב המקביל באותו השטח ובאותה הקומה, נמכרה ב- 1,15 מיליון שקלים. ההפרש של 255 אלף שקלים מהווה עליה של 28.5 אחוז או עליה שנתית של כ 7 אחוז.

רן וקורין גולדרינג
רן וקורין גולדרברג (צילום: עצמי)

שרון נגרי מ "כיוונים", יעוץ משכנתאות, מוסיפה כי מאידך הריביות בשוק אשר משפיעות באופן משמעותי על עלויות המימון של העסקה ירדו באופן משמעותי. שיעור הריבית במשק עמד ב- 2010 על 3.25 אחוז והיום עומדת על 2.25 אחוז – הפרש של 1 אחוז לשם המחשה בלקיחת משכנתא על כל 100 אלף שקלים  לתקופה של 20 שנה נחסוך כ- 12 אלף שקלים. כלומר במשכנתא ממוצעת של 700 אלף שקלים נחסוך 74 אלף שקלים. רק בעלויות מימון העסקה! ככל שמחירי הדירות מאמירים כך גדל הצורך והרצון שלנו כקונים להשתכנע שהעסקה שאנחנו עושים בקניית דירה מסוימת, היא עסקה טובה. אנחנו מגייסים את כל היועצים שאנחנו מכירים לטובת העניין. אחים, הורים, חברים, קולגות, כולם עומדים נכונים לעזור לנו ברגע קבלת ההחלטה הכה קשה וגורלית וכמובן היקרה. לעיתים דעתם של הקרובים לנו, מושפעת מדעות וזיכרונות אישיים שהם לא בהכרח מדויקים ואינם משקפים אופן מקצועי את המתרחש בשוק הנדל"ן.

מן הצד השני עומדים בעלי הנכסים, מבולבלים עוד יותר. הכותרות בעיתון זועקות מסרים שונים ולעתים גם הפוכים. הסטטיסטיקה טוענת שהמחירים רצים כלפי מעלה, אך האם הסטטיסטיקות נכונות לכל האזורים באותה המידה? הדוגמה הקודמת ממחישה את אופי עליית המחירים באזורינו. התחושה שהמחירים מכפילים את עצמם פעם בשנתיים היא הרגשה מוטעית. שר השיכון מנהל מלחמת חרמה באותה עליית מחירים בדיוק. האם הוא ינצח? ומתי? אם השכן שלי מכר במחיר מסוים, אז הדירה שלי שווה יותר או לא?

ההחלטה לקנות או למכור דירה, במיוחד כיום, היא החלטה כבדת משקל וקיימים משתנים רבים שמשפיעים על כדאיות העסקה והתאמתה לצרכי הלקוח: מציאת הנכס הנכון והמתאים, האם המחיר נכון ומשקף את מחיר השוק? התאמת המשכנתא וחסכון בעלויות המימון לעסקה. קורין ורן מתווכים כמו משפחה ושרון נגרי מ"כיוונים" ייעוץ משכנתאות חשבו כיצד לספק ללקוחות את מירב התנאים לביצוע עסקת נדלן חכמה וכדאית, הבעיה שעמדה מול עיניהם הייתה, למצוא פתרון פשוט אך מקצועי הנותן מענה לבעיה שאיתה מתמודדים קונים רבים מאוד, וגם מוכרים.

הקונים צריכים לקבל החלטה על רכישת נכס נכון עבורם במחיר הנכון לשוק ובעלויות סבירות יחסית ומאידך המוכרים אמורים להחליט על שווי מדויק ככל האפשר של הנכס שלהם כדי לא לעמוד במצב שבו הם "תקועים" , לא מצליחים למכור, מתייאשים, לא מצליחים לממש את התכניות שלהם לעתיד ואולי אפילו נשברים באמצע התהליך מאוכזבים מהכול. עיקרי התכנית הם להציע פתרון שלם תחת גג אחד, חבילת שרותים ראשונה הכוללת שרותי תיווך למציאת הנכס הנכון והמתאים וייעוץ משכנתאות אובייקטיבי לקונים, וחבילה שנייה הכוללת טיפול כולל במכירת הנכס החל מהערכתו ע"י שמאי מוסמך של הבנקים ועד לשיווקו ומכירתו בתנאים האופטימלים למוכרים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות