fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"אדר בני, כל המשפחה גאה בך, מסרת את נפשך לכל עם ישראל"

כ"א בתפוז תשע"ד בשעה 09:20 בדיוק נהרג סמל ראשון אדר ברסנו מנהריה במבצע צוק איתן. בדיוק שנה אחרי בדיוק באותה השעה נחנך בתחנת כיבוי אש בנהריה מרכז הדרכה ע"ש אדר. סמל אדר ברסנו ז"ל נהרג בהיתקלות עם מחבלים שחדרו במנהרת טרור לשטח ישראל באזור קיבוץ עין השלושה, סמוך לגבול עם רצועת עזה. באותה היתקלות נהרג גם רס"ן במילואים אמוץ גרינברג ז"ל
שרה נתניהו, ליטל וגיל ברסנו (צילום: כיבוי אש מחוז חוף)
שרה נתניהו, ליטל וגיל ברסנו (צילום: כיבוי אש מחוז חוף)
אדר ברסנו ז"ל
אדר ברסנו ז"ל

בטקס מרגש ביותר בנוכחות רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו, ח"כ נאוה בוקר, גיל וליטל ברסנו הוריו של אדר, ראש עיריית נהריה ז'קי סבג, נציב הכבאות יורם לוי ובכירים ומפקדים, חיילים לנשק ומפקדו האישי של ברסנו, נחנך מרכז הדרכה ע"ש סמל אדר ברנסו ז"ל מנהריה עבור חניכי צופי האש אשר ישמש גם כמרכז מקצועי עבור לוחמי האש.

אף עין בטקס לא נותרה יבשה, גיל ברסנו אביו של אדר משרת כקצין כיבוי בתחנת זבולון אמר בטקס: "אדר היה מקור גאווה למשפחה. גיבור ישראל שנפל בהיתקלות עם מחבלים במלחמה כל כך צודקת לעם ישראל. אדר מנע בגופו הרג של אזרחים רבים. אדר שלנו האמין בערך הנתינה עבור המולדת היה פטריוט ושאפתן. אני גאה בך בני ובצוות החפ"ק והמח"ט חבורה של אריות גיבורי מטרה.

שרה נתניהו, ליטל וגיל ברסנו  (צילום: כיבוי אש מחוז חוף)
שרה נתניהו, ליטל וגיל ברסנו (צילום: כיבוי אש מחוז חוף)

"זיכרונות רבים מציפים אותנו מסיפורים של חבריו ובבני משפחה שרק מחזקים אותנו בשנה הקשה. אדר שימש כצופה אש בתחנה זו והיה שותף פעיל שיצא למבצעים ושריפות של מחוז חוף. אדר היה דמות דומיננטית, סוחף מלא אנרגיות, תזזיתי, מלא שמחת חיים, ילד יפה טוהר. מלך בחייו ומלאך במותו".

גיל ברסנו חיזק את ידיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ופנה לרעייתו שרה: "המערכה היא מלחמה צודקת לעם ישראל, אנו מלאי גאווה, סיפור גבורתו של אדר לא מש מאיתנו. אני מבקש למסור את מלוא הערכתי. אדר בני, כל המשפחה גאה בך, מסרת את נפשך לכל עם ישראל במותך ציוות את החיים. גיבור של העולם ילד עם חיוך של מלאכים, תשמור על העולם ילד כי אנחנו כבר לא מצליחים".

בסוף נאומו שיבח גיל ברסנו את ראש עיריית נהריה ז'קי סבג על פועלו למען הנצחתו של אדר. סבג גם קיבל מגן הוקרה מטעם כבאות על תרומתו הרבה. "תודה לך על אוזן קשבת ועל אנושיות יש לך לב ענק".

כאב גדול. נתניהו וברסנו  (צילום: כיבוי אש מחוז חוף)
כאב גדול. נתניהו וברסנו (צילום: כיבוי אש מחוז חוף)

אל"מ תומר יפרח מפקדו של אדר בחטיבה 188 אשר לחם עימו בקרב סיפר כי רק אתמול ביתו בת השש שאלה אותו האם אדר עדיין נוסע עימו ברכב. "אני אוהב אותך אהבה עזה, שנה חלפה מאז שנהרגת שנה שאנחנו מחפשים אותך בזיכרונות".

במהלך הנאומים שיבחו כולם את הגברת נתניהו על תרומתה למערך הכבאות ההצלה. ח"כ נאוה בוקר, אלמנתו של תנ"צ ליאור בוקר שנספה באסון הכרמל הוסיפה: "אני מודה לגברת נתניהו על הליווי והתמיכה הרבה. גם לאחר האסון השריפה בכרמל חיבקת ותמכת. את מחבקת משפחה קרובה לליבי ותומכת במשפחות נוספות, זה מעודד ומחמם את הלב".

מרכז הדרכה ע"ש אדר ברסנו. ז'קי סבג וגיל ברסנו
מרכז הדרכה ע"ש אדר ברסנו. ז'קי סבג וגיל ברסנו (צילום: כיבוי אש מחוז חוף)

נתניהו אמרה לבני המשפחה: "סיפור נפילתו של אדר, בנכם הבכור, שגדל בנהריה, התנדב לצופי האש והתגייס לשירות קרבי כלוחם בחטיבת השריון קורע לב. אני מקווה שתשאבו מזיכרונו והנצחתו מקור כוח ונחמה. בשם כל עם ישראל אני שולחת לכם חיבוק גדול. ביקרתי משפחות רבות שאיבדו את היקר להן מכל גם בזמן המערכה וגם בשנה שחלפה מאז. שמעתי דברים מרגשים מאוד על אישיותם של בנינו הגיבורים ועל שירותם הצבאי, על רגע נפילתם ועל החלל שהותירו אחריהם".

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות