fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אבא חתם

בתו של ראש העירייה אילנית סבג חילקה כרטיסים חינם לאירוע הפרשת חלה שמומן במלואו על ידי העירייה. הדבר העלה תהיות רבות מאחר ולאחרונה התקיימו שני אירועים דומים בחסות העירייה, בהם הכרטיסים נרכשו בכסף
פחות נשים ממה שפורסם. הפרשת חלה בעין שרה צילום: עצמי
פחות נשים ממה שפורסם. הפרשת חלה בעין שרה צילום: עצמי

בשבועות האחרונים עולות טענות על ערב הפרשת חלה שנערך עם הרבנית ליאת חיה -פסח, בחסות עיריית נהריה. האירוע התקיים ביום רביעי שעבר בהיכל הספורט העירוני בשכונת עין שרה. על פי דיווח של העירייה נכחו במקום מעל 700 נשים, אך התמונות והסרטונים שיצאו מהאירוע מראים תמונה אחרת לגמרי שמצביעה על פחות אנשים.

לטענת מקורבים אירוע זה נעשה לבקשת אילנית סבג, בתו של ראש העירייה ז'קי סבג – לערב שירה וקדושה המיועד לנשים בלבד, תחת הכותרת "אני לדודי ודודי לי, נשות נהריה היכונו היכונו, כוכבות תוכנית משפחה בהופעה מגיעות: ליאת חיה פסח ובתה שיראל לערב הפרשת חלה ייחודי ובלתי נשכח". 

האירוע החל בשעה 20:00 וכלל שימוש במתקן עירוני, אבטחה והיערכות ארגונית. באירוע הבטיחו הפתעה ומכירת דיסקים של הרבנית והכל מצוין בפרסום עירוני. עוד מצוין שהכניסה לנשים בלבד. בדף הפייסבוק של העירייה פורסם, כי כרטיסים לערב ניתן לקבל אצל  מזכירת לשכת המנכ"ל רותי נווה, לכן לא ברור מדוע בחרה סבג ליחצ"ן את אירוע הפרשת החלה ולקרוא לנשים להגיע לבוטיק שלה בשדרות הגעתון, כדי לקחת כרטיסים אירוע.

במשך שבוע פרסמה סבג פרסמה את העובדה שכרטיסים ניתן להשיג בבוטיק הפרטי שלה. היא לא קראה לנשות נהריה להגיע למתקן עירוני, אלא לעסק הפרטי שלה, כדי לקחת בחינם כרטיס לערב הפרשת חלה, שאורגן בחסות העירייה. רבים מתושבי העיר הרימו גבה ותהו כיצד בתו של ראש העיר מחלקת כרטיסים עירוניים, על אף שהם בחינם, בחנות לבגדי נשים ותהו אם מדובר בקידום מכירות שלא לצורך. 

מבדיקת "צפון-1" עולה כי אכן הגיעו נשים לבוטיק היוקרתי של סבג ולקחו כרטיסים לאירוע. בתום האירוע העלתה סבג פוסט וכתבה: "אתמול בזכות אבי ז'קי סבג ראש העיר הייתה לי הזכות הגדולה לארגן ולקיים ערב הפרשת חלה".

אבל כאן הסיפור שוב מסתבך. אותה סבג פרסמה כי ערכה לפני חודשיים בביתה, ערב הפרשת חלה, באירוע פרטי לחלוטין עם אותה רבנית, -ליאת פסח. היא גם כותבת בפוסט, שהכירה אותה במקרה כשהקלידה את המילים "הפרשת חלה" במנוע החיפוש ומשבחת ללא לאות את הרבנית פסח, על ערב נדיר ומרגש, לדבריה. באירוע שארגנה סבג בביתה השתתפו כ~ 100 נשים ומספר ימים לאחר מכן, הודיעה סבג שהיא גם מפיקת אירועים פרטית.

בשיחה עם הרבנית פסח  יממה לפני האירוע, ניסינו לברר כמה יעלה לנו אירוע הפרשת חלה. הרבנית אמרה כי מחיר אירוע בבית בפרטי עומד על 1300 שקלים, אך כשנשאלה הרבנית מה בנוגע לאירוע המתוכנן בנהריה במתכונת עירונית, היא ענתה: "זה אירוע ענק, מדובר ב-2500 משתתפים, אני מתכוונת לקדם את זה בכל  הרשויות". הרבנית פסח לא רצתה לנקוב במחיר, אך אמרה שמדובר באירוע גדול ומושקע מאד שעולה הרבה יותר ובו משתתפים כל בני משפחתה על הבמה.   

פחות נשים ממה שפורסם. הפרשת חלה בעין שרה צילום: עצמי
פחות נשים ממה שפורסם. הפרשת חלה בעין שרה צילום: עצמי
הפרסומים בפייסבוק של סבג צילום מסך
הפרסומים בפייסבוק של סבג צילום מסך

זלזול בכספי ציבור

הסיפור ממשיך להסתעף. לא ברור מדוע עיריית נהריה מפיקה שלושה אירועים למגזר הדתי, יום אחרי יום. ביום שלישי שעבר, בארגונו של חבר מועצת העיר עופר אלקיים_ מנהל מחלקת תרבות תורנית בעירייה, הופק ערב מושקע לנשים חרדיות בבית הכנסת 'אברהם אבינו' בשכונת  עין שרה בעיר. בפרסום לאירוע נכתב: "פניני מקרא תהילים ואנו משפחת בנות ה_תהילים נפגשות לערב היכרות".  באירוע ניתנה הרצאה של פרופ' יוחנן שטסמן, הרבנית בת שבע קוק והזמרת מאי רווח בליווי מוסיקלי, הפרשת חלה וסעודת אמנים. אירוע זה מתוקצב על ידי עיריית נהריה כחוק, בעלות של 25 שקלים לכרטיס. האירוע התקיים בצנעה בבית כנסת והשתתפו בו 250 נשים. אם תהיתם כיצד תרבות תורנית קובעת את התכנים, הם עושים זאת בדרך הטובה ביותר, על פי עצה וביקוש של הקהל הדורש להזמין אמנים מקובלים על פי אמונתו.

שישה ימים לאחר מכן, בצד השני של העיר, באשכול הפיס בבית הספר עמל, התקיים אירוע גדול יותר. הפעם של מחלקת "תרבות ויהדות "בעיריית נהריה המנוהלת על ידי סגן ראש העיר חיים רואש מש"ס, בסבסוד של עיריית נהריה ושמו של סבג מופיע על ההזמנה. "כנס נשים ענק עם הרבנית ליסה דדון וחדווה לוי בערב משותף של התחזקות והתעוררות", הובטח לקהל. גם אירוע זה כלל הפרשת חלה מרגשת.  כרטיסים לאירוע נמכרו במחיר של 35 שקלים.  

לא ברור איך ייתכן ששני אירועים למגזר החרדי – דתי המסובסדים על ידי הרשות המקומית, נמכרים רק כדי לכסות הוצאות ואילו אירוע של הרבנית המיודדת עם בת ראש העיר מאורגן במקום ראוותני כמו היכל הספורט בעין שרה וממומן כולו על ידי כספי ציבור למען יראו וייראו".

"מנהג הפרשות חלה הפך לטרנד, אבל למה לפתוח את היכל הספורט בשביל זה?",אמרה השבוע תושבת נהריה, "מה זו ההגזמה הזאת? פשוט שערורייה וזלזול בכספי ציבור, האם הכסף שלנו הפך להפקר ?היא קיבלה את אולם הספורט והיא גם מתגאה שבזכות אביה הצליחה לקיים ערב לנשות נהריה. פתאום בחודש אלול כולם הפכו לצדיקים".

מעיריית נהריה נמסר בתגובה:" עיריית נהריה שמחה וגאה על אירוע מוצלח שקיימה, ללא שום מטרות רווח לאירוע הפרשת חלה שהתקיים בהיכל הספורט. באירוע השתתפו כ~550 נשים מכל העיר, אשר נהנו מאולם שהתאים להכיל היקף כזה של נשים. העירייה ניצלה את הצלחתו של אירוע פרטי דומה שנערך לפני זמן מה על ידי בתו של ראש העירייה והחליטה להעניק לציבור כולו את האפשרות לחוות אירוע שכזה. בתו של ראש העירייה לא הפיקה את האירוע ולא הרוויחה דבר ממנו. העירייה מודה לכל הגורמים שעזרו ותרמו להצלחתו של ערב זה ואף סייעו בחלוקת כרטיסים, לרבות בתו של ראש העירייה".

מעיריית נהריה נמסר בתגובה: "עיריית נהריה שמחה וגאה על אירוע מוצלח שקיימה ללא שום מטרות רווח לאירוע הפרשת חלה שהתקיים בהיכל הספורט. באירוע השתתפו כ-550 נשים מכל העיר אשר נהנו מאולם שהתאים להכיל היקף כזה של נשים. העירייה ניצלה את הצלחתו של אירוע פרטי דומה שנערך לפני זמן מה על ידי ביתו של ראש העירייה והחליטה להעניק לציבור כולו את האפשרות לחוות אירוע שכזה. ביתו של ראש העירייה לא הפיקה את האירוע ולא הרוויחה דבר ממנו. העירייה מודה לכל הגורמים שעזרו ותרמו להצלחתו של ערב זה ואף סייעו בחלוקת כרטיסים לרבות ביתו של ראש העירייה".

מאילנית סבג לא התקבלה תגובה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות