fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תקציב עיריית מעלות מאוזן? תלוי את מי שואלים

בעירייה מתפארים שסיימו את 2012 עם איזון תקציבי. יו"ר ועדת הביקורת והמועמד לראשות העירייה ליאור לסרי מתכוון לפנות למשרד הפנים בבקשה למנות חשב מלווה
חיבים לגלות אומץ. שלמה בוחבוט (צילום: אדריאן הרבשטיין)
חיבים לגלות אומץ. שלמה בוחבוט (צילום: אדריאן הרבשטיין)
אין ארוחות חינם. ליאור לסרי
אין ארוחות חינם. ליאור לסרי (צילום: יח"צ)

ועדת הביקורת בעיריית מעלות-תרשיחא התכנסה השבוע כדי לדון בדוח הביקורת הפנימי של משרד הפנים לשנת הכספים 2012. הסמנכ"לים, יעקב אוחנה וסילס ליביליה, הציגו איזון תקציב עם עודף של 134 אלף שקלים וחברי ועדת הביקורת בראשות ליאור לסרי, טענו כי לעירייה יש התחייבויות רבות שמסתכמות בכ-90 מיליון שקלים, כשתקציב העירייה עמד על 121 מיליון שקלים.

שנת 2002 הייתה שנה קשה לעיריית מעלות-תרשיחא לנוכח גירעון של 11 מיליון שקלים מהשנים 2010-2011 וקיצוץ במענקי האיזון. בשנה זו יזמה העירייה תוכנית הבראה לאיזון התקציב השוטף שלוותה על ידי משרד הפנים ונתנה לעירייה אפשרות להגיע לגירעון שוטף סופי של עד 5 מיליון שקלים בשנה.

הדוח של משרד הפנים שבו דנו בוועדת הביקורת, מראה כי עומס המלוות של העירייה עומד על 58.9 מיליון שקלים, גירעונות מתקציבים בלתי רגילים (תב"רים) עומדים על 4.66 מיליון שקלים והחובות של חברת אגם תיירות מונפורט בע"מ שהיא חברה משותפת יחד עם מועצת מעלה יוסף עומדים על 10 מיליון שקלים. יצוין, כי כל הכנסות העירייה משועבדות לבנקים.

בדוח נכתב, כי העירייה לקחה בשנת 2012 הלוואות לכיסוי הגרעון המצטבר של 15.498 מיליון שקלים, מהם 12.250 מיליון להקטנת הגירעון. מעיריית מעלות-תרשיחא נמסר בתגובה: "העירייה לא לקחה שקל הלוואה לאיזון תקציב 2012. האיזון התבצע אך ורק על ידי צמצום הוצאות והגדלת הכנסות על ידי גידול בגיוס משאבים. הדוח שנידון בועדת הביקורת זה דוח מבוקר שידוע ומוכר לעירייה".

המתמודד לראשות העירייה ויו"ר ועדת הביקורת ליאור לסרי: "ההתנהלות של בוחבוט מעמידה בסכנה את העירייה כולה. הוא ממשכן את עתיד העיר והתושבים, כיוון שאין ארוחות חינם ומי שיצטרך בסופו של יום לשלם את המחיר יהיו התושבים. כבר השנה ראינו עלייה מקסימאלית במחירי הארנונה, קיצוץ בשירותי ניקיון, פגיעה חמורה בשירותי הרווחה, פגיעה בשירותים לקשישים ולעולים חדשים, הפסקה מוחלטת של ההקצאות לעמותות ציבוריות, ירידה בתקציבי הספורט, עלייה במחירי החוגים ועוד. אני מתכוון לפנות בדחיפות לשר הפנים כדי שימנה לעירייה חשב מלווה, שיהיה אחראי מטעם השר על תקציב העירייה".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות