fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סקר: 53% מתנגדים שהמגזר הערבי ישרת בצה"ל

מסקר שנערך לקראת כנס מעלות תרשיחא ה-6 לחיים משותפים עולה כי בעוד שיותר גברים מהמגזר הערבי מעוניינים להשתלב בשרות בטחוני ולאומי, פחות יהודים מוכנים לשלבם. שלמה בוחבוט: "הנתונים שעלו מהסקר, לצערי אינם מפתיעים אותי"
חיבים לגלות אומץ. שלמה בוחבוט (צילום: אדריאן הרבשטיין)
חיבים לגלות אומץ. שלמה בוחבוט (צילום: אדריאן הרבשטיין)

 מסקר שנערך לקראת כנס מעלות תרשיחא ה-6 לחיים משותפים עולה כי למגזר הערבי יש רצון גדול לשרת בשרות לאומי או בשרות צבאי. בתשובה לשאלה – האם אתה מסכים להשתתפות אזרחים ערבים בשירות לאומי הכולל שירות בטחוני? ענו 51% כי הם בעד בעוד 49% ענו שהם נגד.

ככל שהישוב עירוני וגדול יותר יש אדישות. בכפרים קטנים ההתנגדות גדולה יותר. בקרב הבדואים, אלה שגרים בצפון סובלניים יותר, בדרום מתנגדים. במגזר היהודי התוצאות שונות. בשאלה באיזו מידה אתה תומך או מתנגד לכך שמהמגזר הערבי ישרתו בשירות לאומי? 60% אמרו כי הם תומכים או די תומכים, 22% מתנגדים, 21% ככה ככה ו-5% לא יודעים.

בשאלה באיזו מידה אתה תומך או מתנגד לכך שגברים מהמגזר הערבי ישרתו בשירות בטחוני? 22% תומכים או די תומכים, 53% מתנגדים, 19% ככה ככה ו-7% לא יודעים. ככל שרמת הדתיות עולה כך גם ההתנגדות גדלה, כך גם ככל שהגיל יורד. בעלי השכלה גבוהה יותר מתנגדים פחות. והאזור שבו יש את ההתנגדות הגדולה ביותר לשילוב בשירות בטחוני הוא ירושלים.

שלמה בוחבוט
אתגרים לחיים משותפים. בוחבוט (צילום: אדריאן הרבשטיין)

הסקר במגזר הערבי נעשה על ידי  חברת שער למגזר, באמצעות האינטרנט. ואת הסקר למגזר היהודי ערכה חברת גיאוקרטוגרפיה.

כנס מעלות תרשיחא ה-6 לחיים משותפים ייערך ב-30 לאוקטובר ודן בסוגיות שונות בחברה הישראלית בין ערבים ויהודים ומעלה שאלות קשות ונוקבות אשר קשורות לחיים בישראל. השנה, בין השאר יידונו סוגיות כגון התנהגות אלימה של אוהדים במגרשי הספורט, הבדלים בחינוך בין המגזרים, נושאים מוניציפליים בערים מעורבות ועוד.

יו"ר כנס מעלות תרשיחא, האלוף במיל' אייל בן ראובן,  תוצאות הסקר מצביעות על מה שאני שומע בשטח ,ציבור ערבי שתמיכתו בשירות הלאומי הולכת וגוברת ואני מברך על כך. ועדיין עבודה רבה לפנינו על מנת ליצור שירות זה כנורמה חברתית מקובלת, שתקדם את מדינת ישראל צעדים רבים קדימה.

ראש עיריית מעלות תרשיחא שלמה בוחבוט: הנתונים שעלו מהסקר, לצערי אינם מפתיעים אותנו ואינם זרים לנו זוהי הסיבה שאנו מקיימים את כנס מעלות תרשיחא לחיים משותפים. הכנס נגזר מתוך החזון של העיר להוות מודל בר-קיימא לדו קיום ולשיתוף מלא בין העמים. הכנס מאפשר במה לדון בשאלות קיומיות ובאתגרים שהחיים יחד במדינת ישראל מזמנים לנו. אני מברך על קיום כנס זה ומזמין את כלל התושבים לקחת בו חלק.

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות