fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נכנסו להקפאה: קבוצות ההוקי קרח של מעלות התפרקו

האם ההוקי קרח ימשיך במעלות? קבוצת ההוקי קרח של מעלות במהלך משחק בעונה שעברה צילום: שלמה שרביט
האם ההוקי קרח ימשיך במעלות? קבוצת ההוקי קרח של מעלות במהלך משחק בעונה שעברה (צילום: שלמה שרביט)

קבוצות הבוגרים והנוער של מעלות, שקצרו שלל הישגים ותארים ושחקניהם נמנו על נבחרות ישראל, הודיעו על הפסקת פעילות עקב בעיה תקציבית. המאמן: "חילופי השלטון בעיריית מעלות פגעה בנו"

החורף כבר כאן והוא הכניס את שתי קבוצות ההוקי קרח המצליחות של מעלות להקפאה. ראשי המועדון, טוענים כי עקב חילופי השלטון בעיריית מעלות, הם לא הצליחו לגייס בזמן את התקציב הנדרש עבור הרישום לליגה, ולכן לא היה מנוס מהודעה על הפסקת פעילות. ראשי המועדון גם הוסיפו וציינו, כי הם מאוד מקווים שמדובר בהקפאה זמנית, ועד תחילת העונה הבאה, תאשר ועדת התמיכות העירונית תקציב לשתי הקבוצות וענף ההוקי קרח ישוב לפעילות סדירה.

האם ההוקי קרח ימשיך במעלות? קבוצת ההוקי קרח של מעלות במהלך משחק בעונה שעברה צילום: שלמה שרביט
האם ההוקי קרח ימשיך במעלות? קבוצת ההוקי קרח של מעלות במהלך משחק בעונה שעברה
(צילום: שלמה שרביט)

קבוצות הבוגרים והנוער של מעלות הוקמו בשנת 1999, ומאז זכו בשלל הישגים ותארים. קבוצת הבוגרים הוכתרה 4 פעמים לאלופת ישראל, 5 פעמים הגיע למעמד הגמר וזכתה בתואר סגנית אלופת ישראל ו-3 פעמים זכתה במקום השלישי.
קבוצת הנוער של מעלות זכתה פעמיים באליפות ישראל, 3 פעמים היתה סגנית אלופת ישראל וזכתה 4 פעמים במדליית ארד לאחר שסיימה את העונה במקום השלישי. למעלות יש גם נציגות מכובדת בנבחרות ישראל. בעונה שעברה, 4 משחקני מעלות היו חברים בסגל נבחרת ישראל הצעירה. בנוסף, המאמן אדוארד רבניאגה, הוא עוזר מאמן בנבחרת הצעירה של ישראל ובמקביל משמש גם כמנהל מקצועי בנבחרות הלאומיות.
בתחילת העונה הנוכחית, נדרשו הקבוצות לשלם דמי רישום בסך 17 אלף שקלים, כל אחת. המאמן אדוארד רבניאגה, סיפר על השתלשלות העניינים: "פנינו לראש העירייה הקודם שלמה בוחבוט, כמו שאנו עושים כל שנה והוא הבטיח שידאג לתקציב. בגלל הבחירות, העברת התקציב נדחתה.

בינתיים, המועד לתשלום עבור הרישום לליגה חלף, כך שלא יכולנו לפתוח את העונה. כעת, עם בחירתו של ראש עירייה חדש, ארקדי פומרנץ, העברנו מחדש את כל החומרים ואנחנו ממתינים לפגישה. מבחינתנו, העונה הזאת כבר אבודה, כי הליגה כבר החלה, אבל אנחנו מכוונים לשנה הבאה. התחושה היא של צער וכאב, כי באמת מדובר בענף ספורט מצליח שהביא הרבה הישגים וכבוד לעיר מעלות".
בעקבות הפסקת הפעילות, שוחררו כל שחקני הסגל וחלקם חתמו בקבוצות אחרות. עבור השחקנים שלא מצאו קבוצה, הוחלט על הקמת קבוצה לא רשמית, שמקיימת אימונים על בסיס קבוע ומשתתפת בטורנירים ארציים.
רבניאגה: "יש במעלות שחקני הוקי קרח טובים, וחבל היה לי לראות אותם יושבים בבית ומבזבזים שנה ללא מעש. כל מי שמעורב בספורט, יודע שאחרי שנה ללא פעילות, קשה מאוד לספורטאי לשמור על כושר ועל אותה רמה מקצועית, ולכן היה לי חשוב להקים קבוצה שתהווה מסגרת עבור אותם שחקנים".
בינתיים, לצד האימונים וההשתתפות בטורנירים, תולים ראשי המועדון תקווה בראש העירייה החדש, שימשיך את מסורת התמיכה העירונית בענף ההוקי קרח במעלות.
רבניאגה: "יש לנו ציפיות להמשיך את פעילות קבוצות ההוקי קרח במעלות, ולכן אנו שומרים על מסגרת אימונים ועל הקשר עם השחקנים. אנו מקווים שיהיו התפתחויות חיוביות, כי ללא תמיכה עירונית, לא נוכל לשרוד והענף פשוט יקרוס וייעלם".
סגן ראש העירייה ומחזיק תיק הספורט מוטי בן דוד: "יש לנו תוכניות ארוכות טווח לשינוי פני הספורט בעיר, ואני יכול לומר שכל ענפי הספורט יקבלו את מלוא העזרה והתמיכה. במסגרת פעילותנו לטיפוח וקידום הספורט במעלות, נשב גם עם נציגי מועדון ההוקי קרח, ואני מבטיח שלקראת העונה הבאה הדברים יסתדרו והענף יחזור לפעילות".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות