fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מעלות תרשיחא חנכה את מערכת התאורה החדשה בעיר

במסגרת הפרויקט שקיבל את השם "יוצאים לאור", הוחלפו 13 אלף גופי התאורה ברחבי העיר לתאורת לד חסכונית
תאורה חכמה במעלות תרשיחא (צילום: ג'ואי כהן)
תאורה חכמה במעלות תרשיחא (צילום: ג'ואי כהן)

מעלות תרשיחא חנכה אמש (ראשון) במעמד השר להגנת הסביבה ח"כ עמיר פרץ, את מערכת התאורה הייחודית שלה שבזכותה תהיה העיר הראשונה בישראל ובין הערים הבודדות בעולם שתואר כולה בתאורת לד חסכונית. עם סיום החלפת כל גופי התאורה בעיר תחסוך מעלות תרשיחא 2.4 מיליון שקלים.

במסגרת הפרויקט שקיבל את השם "יוצאים לאור", הוחלפו 13 אלף גופי התאורה ברחבי העיר לתאורת לד חסכונית. על פי הערכות חברת חשמל וחברת ג'וגאנו אשר ביצעו את החלפת גופי התאורה בעיר, תחסוך העיר למעלה מ-80% מעלויות החשמל העירוניות, סכום המגיע לכ-3.5 מיליון שקלים בשנה. את עלות ההשקעה בפרויקט תחזיר העיר לאחר כשלוש שנים בלבד.

המעבר לתאורה לדים חכמה צפוי גם להקטין בצורה משמעותית את אחוז פליטות גזי החממה שמייצרת העיר. על פי הערכות שביצעה חברת ארנסט אנד יאנג, שליוותה את עיריית מעלות תרשיחא בביצוע הפרויקט, המעבר לתאורת לד חכמה, יקטין בכ-84% את כמות פליטות גזי החממה שמייצרת העיר ויפחית את משקלן בכ-5,000 טון בשנה. היום מייצרת העיר כ-6,066 טון פליטות בשנה. לפי הדו"ח אותו פרסמה החברה, עד שנת 2020 צפויה מעלות תרשיחא להפחית כ-35 אלף טון של גזי חממה.

המשנה למנכ"ל חברת החשמל יעקב (יאשה) חאין: "השקעה בהתייעלות אנרגטית בקרב הלקוח תאפשר לנו להקטין את חשבון החשמל של הלקוח ולהתחרות מול מתחרנו, שכיום יכולים להציע מחיר זול יותר במחיר החשמל ובנוסף, תאפשר להפחית את אחוזי הפליטות בישראל ולשפר עוד יותר את השירות הניתן כיום ללקוח".

סמנכ"ל התפעול בעיריית מעלות תרשיחא סילס ליביליה: "אנחנו גאים להיות העיר הראשונה בישראל שתואר כולה במערכת תאורה נקייה וחסכונית ובריאה לתושבים. אנחנו מקווים שזו רק יריית הפתיחה וערים נוספות בישראל יאמצו את מודל התאורה שנחנך הערב".

תאורה חכמה במעלות תרשיחא (צילום: ג'ואי כהן)
תאורה חכמה במעלות תרשיחא (צילום: ג'ואי כהן)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות