fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מעלות תרשיחא: האם מסרבים למכור דירות לערבים?

ח"כ זוהיר בהלול יזם דיון סוער שהתקיים היום, רביעי, בכנסת, בנושא הסירוב למכור לערבים דירות במעלות תרשיחא
דיון בכנסת על גזענות (צילום: לשכת ח"כ בהלול )
דיון בכנסת על גזענות (צילום: לשכת ח"כ בהלול )

ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת, בראשות ח"כ דוד אמסלם דנה היום, רביעי, בחשש לגזענות בחברת גליל מגורים, בעקבות תחקיר ששודר בו נראה בבירור כי נציגי החברה מתחמקים מלקוח ערבי באמתלות שונות ומעניקים שירות לבבי לתושבת יהודייה ששאלה את אותן השאלות. בתחקיר אף נשמעת נציגת החברה מתוודה בפני לקוחה כי הם אינם מוכרים דירות לערבים. הדיון התקיים לבקשת ח"כ זוהיר בהלול וחברי הכנסת איימן עודה תושבי עכו, עפר שלח ועיסאווי פריג'.

ח"כ בהלול אמר כי הסיפור הוא לא על העיר מעלות אלא על תופעת הגזענות וכי אפילו הוא בצעירותו התקשה להשכיר דירות בירושלים בשכונות יהודיות. עוד הוסיף בהלול כי מדובר בתופעה שמאיימת על מרקם החיים. בהלול אף דרש נוקשות יתרה באכיפת החוק, ביטול זכייה במכרז של חברת מגורים באם תתגלה אפליה ואף להטיל קנסות על חברות שיעזו להפלות ולהפר את תנאי המכרז בהן זכו.

דיון בכנסת על גזענות (צילום: לשכת ח"כ בהלול )
דיון בכנסת על גזענות (צילום: לשכת ח"כ בהלול )

ראש עיריית מעלות- תרשיחא שלמה בוחבוט הוזמן לדיון, הכחיש מכל וכל את הטענות על גזענות וטען כי מעלות תרשיחא היא עיר שמקיימת ומקדשת דו קיום. לטענתו כל הדיון הזה הוא פוליטי והבחור שהתלונן רצה ליצור פרובוקציה ולכן תיעד את כל המקרה. עוד הוסיף בוחבוט, כי אותו בחור מתגורר במעיליא, עיר שלטענתו מסרבת בעצמה לאפשר ליהודים להתגורר בשטחה.

עו"ד טל אטיאס, מבעלי חברת גליל מגורים שזומן לדיון, ציין כי הוא מתגורר בכפר ורדים הסמוך למעלות וכי הוא ושכניו חברים טובים של תושבי מעלות תרשיחא.

ח"כ סמוטריץ' אמר כי הוא אינו מבין למה יש צורך בדיון ומדוע על כל טענה של פלוני מזמנים את חברי הוועדה, מקפיצים את ראש העיר מעלות לכנסת בשעות הבוקר וכולם נכנסים למגננה. לטענתו "מי שרוצה לשמור על העם היהודי ומתנגד לנישואי תערובת הוא לא גזען. הגיע הזמן להפסיק את זעקות הקוזאק הנגזל של ערביי ישראל. אם יש מישהו שמקופח בשנים האחרונות במדינה, אלו היהודים שלא יכולים לגשת למכרזים בכפרים ערביים ולא מקבלים קרקע בחינם בנגב כמו הבדואים".

ח"כ דני עטר צידד בבוחבוט וציין כי מדובר בבעיה אמיתית וכי בתקופת כהונתו כראש מועצה הוא נתקל לא פעם בסוגיה של משפחה ערבית שביקשה לגור ביישוב יהודי ולא אחת צידד בהקמת ועדת ערר שתסייע למשפחות ערביות להתקבל ליישובים יהודים.

יו"ר הוועדה דוד אמסלם גינה את המקרה אך ביקש לדון בתופעה באופן רחב והתפלא לשמוע כי מדינת ישראל מפרסמת מכרזים בהם היא מאפשרת מגורים רק לבני המקום ודרש לבחון האם מקור האפליה טמון בכלל בהוראות המכרז. עוד הוסיף אמסלם במהלך סיכום הדיון , כי הוא מאפשר לח"כים הערבים לקיים דיונים על מקרי גזענות שכאלה, אך הוא מצר על העובדה שהם אינם יוזמים דיונים על מקרים שבהם יישובים ערבים אינם מקבלים תושבים יהודים.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות