fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מה עושה תן בחצר הבית?

תושבי שכונת יפה נוף במעלות, מתמודדים עם בעיה: התנים מהחורשה הסמוכה פולשים לחצרותיהם. רשות הטבע והגנים: "פקח של הרשות יגיע לשכונה, ישוחח עם התושבים ויציע פתרונות מתאימים"
תן אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

תושבי שכונת יפה נוף במעלות סובלים מהשכנים. אבל לא מההולכים על שתיים אלא מההולכים על ארבע- התנים. 
התנים, שוכנים בחורשה הסמוכה במהלך היום, עם רדת החשיכה  הם יוצאים ומסתובבים באופן חופשי בחצרות הבתים. לא מחזה סימפתי, בלשון המעטה.

תן אילוסטרציה
חיה מוגנת. תן (צילום אילוסטרציה)

התן הוא יונק השייך למשפחת הכלביים והוא חיית בר מוגנת. התנים מנצלים מוצאים את מזונם מהחי והצומח, ומשום כך אינם חוששים להתקרב למגורי האדם. התנים, כך עולה מהסבר רשות הטבע והגנים, עלולים להיות נשאי כלבת, ובעל חיים נשא כלבת משנה את התנהגותו ונעשה תוקפני או ידידותי למדי. ברשות מתריעים כי אם אדם נתקל בתן משוטט יש לשמור ממנו מרחק ולא לחסום את דרכו, לא לנסות ללטף אותו או לפתות אותו במזון וזאת משום שהתנהגות האדם אינה מובנת לחיית הבר.

אבל גם יתרונות יש לתן. התנים טורפים ומרחיקים עכברים, חולדות, נברנים ושרצים מסביבות המגורים. הם אינם מתקרבים לבני אדם, אינם תוקפים ואינם נושכים, אלא אם כן תקפו אותם.

תושבים: "זה די מפחיד להסתובב בלילה עם הכלב ולראות את התן. בלילה העיניים שלו בורקות וזה מלחיץ. מזל שהם יוצאים בעיקר בלילה והילדים לא נתקלים בהם, אבל גם אותנו המבוגרים זה מפחיד. זה לא טבעי להסתובב בשכונת מגורים ולראות תן. אנחנו בסך הכל רוצים שירחיקו אותם משטחי המגורים, הרי ישנה סכנה של כלבת, האם הם חוסנו ומה עלינו לעשות או איך אנחנו צריכים לנהוג. ראוי שנקבל הנחיות כלשהן".

מעיריית מעלות-תרשיחא נמסר בתגובה: "בכל השכונות, גם במעלות וגם בתרשיחא, ניתן דגש מיוחד להיבט האקולוגי, תוך בניית מסדרונות אקולוגיים מיוחדים אשר נועדו לשמור ולשמר את שטח המחייה של בעלי החיים באזור. יש לציין כי מעלות-תרשיחא היא יישוב ייחודי אשר ממוקם בליבו של הטבע ושטחה הירוק גדול פי שלושה מהממוצע בארץ ולפי התקן".

מרשות הטבע והגנים נמסר בתגובה: "בעת בניית שכונה חדשה, שיש בה ערכי טבע, יש לקחת בחשבון שבעלי החיים ממשיכים להתגורר בשכנות וצריכים להסתגל לשינוי הגיאוגרפי. על כולנו לעשות כל שביכולתנו על מנת שחיות הבר ישכנו בטבע ולא יחדרו לשכונות יישוב. חשוב לוודא שלא קיימים מקורות מזון זמינים ביישוב, שמושכים את התנים. בין היתר, מומלץ לסגור את פחי האשפה ולפנותם בזמן. הדבר יוריד משמעותית את המוטיבציה של בעלי החיים להיכנס לשכונה. במקביל, פקח של רשות הטבע יגיע לשכונה, ישוחח עם התושבים ויציע פתרונות מתאימים".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות