fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הכדורגלנית היחידה בישראל שמככבת בליגת הילדים

קבוצת הכדורגל הייצוגית הראשונה של כפר ורדים: קבוצת הילדים עוצמה כפר ורדים, רשמה בעונה שחלפה היסטוריה כששיחקה בליגה הרשמית מטעם ההתאחדות לכדורגל.

את עונת הבכורה שלה סיימה הקבוצה כשהיא מדורגת במקום ה-9 (מבין 16 קבוצות). הסיפור המיוחד של הקבוצה היא נועה חשמונאי (13), הכדורגלנית היחידה בליגה.

חשמונאי (13), תלמידת כיתה ז' בבית הספר אמירים בכפר ורדים, התגלתה על ידי המאמן איתן לוי לפני 3 שנים במהלך חוג כדורגל בכפר ורדים.

לוי: "מהרגע הראשון שנועה עלתה למגרש ונגעה בכדור, ישר זיהיתי בה פוטנציאל נדיר. יש לה טאץ' מדהים בכדור, היא יודעת לעצור כדור באלגנטיות מרשימה ולמסור מדויק, היא ניחנה בראיית משחק מעולה ויש לה ביטחון עצמי. היא מאוד מוכשרת ובעזרת הכוונה נכונה, אני מאמין שהיא עוד תגיע לרמות הגבוהות בכדורגל".

במהלך הקיץ האחרון, כשלוי החליט להפוך את ילדי החוג לשחקני כדורגל בקבוצה ייצוגית בליגה, היה לו די ברור שנועה תהיה בסגל הקבוצה. הוא רק לא האמין שהיא תצליח להשתלב כל כך מהר בהרכב הפותח. "בהכנות של טרום העונה ניסיתי כל מיני שחקנים בעמדת המגן הימני, אבל נועה התעלתה מעל כולם", מגלה לוי, "מהר מאוד היא הפכה לשחקנית היחידה שהיתה אצלי בטוחה בהרכב וגם לא ראיתי אף שחקן אחר שיכול היה להחליף אותה. בכל המשחקים שהיו לנו, נועה היתה מספר אחת במגרש. היא עשתה גליצ'ים, הפגינה רוח לחימה ונחישות ובלמה הרבה התקפות של הקבוצות היריבות. יסודות הכדורגל אצלה הן תכונה מולדת. היא פשוט נולדה עם כדור ברגל".

noahsmonai
כישרון על המגרש. חשמונאי והדבר שהיא הכי אוהבת, כדורגל (צילום: איתן לוי)

איך שחקני הקבוצה היריבה מתייחסים אליה?
"השחקנים שמולה נרתעים מלהיכנס איתה לתקלים, ככה שיש לה עליהם יתרון מסוים. היא מוכשרת ברמות וכדאי לכם לזכור את השם, כי היא תגיע רחוק".

את דרכה על המגרש, החלה נועה בגיל 7. "הייתי בצהרון ובזמן הזה, הבנים שיחקו כדורגל והבנות עסקו בסריגה", היא משחזרת, "הסריגה שיעממה אותי, אז יצאתי החוצה, לשחק עם הבנים. בהתחלה הם לא התלהבו לשתף אותי, אבל התעקשתי. גם אחרי שנכנסתי למגרש, הם לא האמינו ביכולתי ולא מסרו לי. לאט לאט נכנסתי לעניינים וכל פעם שהכדור הגיע אליי, הוכחתי להם שאני לא פחות טובה מהם".

נועה עברה בהצלחה את אתגר הבנים ונדבקה באהבת הכדורגל. בהמשך, נרשמה לחוג כדורגל בכפר ורדים, בהדרכת המאמן לוי.

כדורגל זה משחק פיזי. איך את מסתדרת?
"בהתחלה קשה, אבל מתרגלים. עובדים קשה ומתחזקים. חוץ מזה, בכל ענף ספורט אפשר להיפצע".

בעונה שעברה, שיחקת לראשונה בליגה. אלו תגובות קיבלת?
"חלק משחקני היריב החמיאו ואמרו לי כל הכבוד וחלק התביישו שבת משחקת מולם ופשוט ניסו להתעלם מנוכחותי. יש גם כאלה שסירבו ללחוץ לי את היד בסיום המשחק. אני מתעלמת מהם, אז אפילו לא נעלבתי".

הצלחתה במגרש לא פסחה על מגלי הכישרונות של ישראל, שזימנו אותה, לראשונה, לסגל נבחרת ישראל לילדות.

המאמן לוי, שקיבל את הזימון טוען שלא הופתע, אך הוא בהחלט נרגש. "יש לנו בכפר ורדים אוצר בדמות כדורגלנית מאוד מוכשרת ואני מאחל לה רק הצלחה. זה לא דבר מובן מאליו שכבר בשנה הראשונה, קבוצת כדורגל שולחת נציג לנבחרת ישראל".

נועה: "זימנו אותי למבחנים והודיעו לי שעברתי אותם בהצלחה. מאז, הספקתי גם להיות במחנה אימונים של שחקניו צעירות שאמורות להוות את עתודת כדורגל הנשים בארץ, והיה מאוד כיף".

את רואה את עצמך ממשיכה לשחק כדורגל גם בעתיד?
"בהחלט כן. כרגע, הכדורגל בישראל נמצא בשלב של התפתחות, אבל אולי עוד אגיע לחו"ל. יש מדינות שהכדורגל בהן מאוד מתקדם".

מי המודל שלך בארץ לכדורגלן?
"אין אף שחקן. אני גם לא אוהדת אף קבוצה בארץ וכמעט ולא רואה כדורגל ישראלי".

איזו קבוצה את אוהדת ואיזה שחקן יכול לשמש עבורך כמודל?
"ליונל מסי וכמובן ברצלונה. בטיול בת מצווה, במקום יורודיסני, הייתי באצטדיון הקמפ נואו של ברצלונה. היה מדהים ומבחינתי, זו החוויה הכי טובה שהיתה לי".

איך התגובות שאת מקבלת מהמשפחה, מהחברות?
"מאוד אוהדות. ההורים שלי מאוד תומכים בי, מסיעים אותי לאימונים ומלווים אותי במשחקים".

הספורט אינו זר במשפחת חשמונאי. האם, עדי, היתה בעבר ספורטאית פעילה ששיחקה כדורסל בהפועל רמת גן בליגה הלאומית ואצנית נבחרת הריצה של בית הספר. עדי: "אם זה מה שנועה רוצה לעשות ועושה אותה מאושרת, אני בעד. אני מאוד גאה בה. לא פשוט לשחק עם בנים, והתמודדות הנפשית והפיזית לא קלה, אבל היא הוכיחה את עצמה ואני גם מאמינה שזה מחשל אותה לעתיד".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות