fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

האם תבוטל מנהלת פארק התעשייה קורן במעלות תרשיחא?

פארק תעשייה קורן צילום: ארכיון עיריית מעלות)
פארק תעשייה קורן צילום: ארכיון עיריית מעלות)

מנכ"ל מנהלת פארק התעשייה קורן, עופר בורנשטיין, חתנו של ראש העירייה לשעבר שלמה בוחבוט פוטר ואיתו מספר עובדים. אזור התעשייה הוקם בשנת 1976 בשטח משותף למועצה האזורית מעלה יוסף ומעלות -תרשיחא. מנהלת הפארק הוקמה בשנת 1997 ותפקידה לסייע לקדם תעסוקה לתושבי האזור ולשיפור המפעלים והעסקים הקיימים בפארק. כיום ישנם  כ-75 מפעלים, המעסיקים יחד כ-3,500 עובדים מיישובי הסביבה. אזור התעשייה משתרע על שטח של כ-600 דונם. מעלה יוסף שותפה במנהלת עם מעלות תרשיחא גם בניהול אגם מונפורט.

בשלב זה לא ידוע מה יעלה בגורל מנהלת פארק קורן. על פי הסכם בין הרשויות, מעלה יוסף  מעבירה למנהלת תקציב של 700 אלף שקלים בשנה מהארנונה שהיא גובה מהמפעלים בשטח השיפוט שלה.

ראש העירייה לשעבר שלמה בוחבוט, שנבחר לחבר מועצה, אך טרם התפטר ממועצת העיר או נשבע אמונים, כתב מכתב גלוי לראש העירייה ארקדי פומרנץ ולסגן ראש העירייה וממלא המקום שמעון בן נעים ואמר: "לא יורים ואחר כך מסמנים מטרה, תחשבו".

פארק תעשייה קורן צילום: ארכיון עיריית מעלות)
פארק תעשייה קורן צילום: ארכיון עיריית מעלות)

בוחבוט: "נושא המנהלת זו שערורייה. אם רוצים לפטר את חתנו של בוחבוט, למה לשפוך את התינוק עם המים?.  המנהלת נותנת שירות לכל בעלי המפעלים כמו: הוצאות גינון, אשפה, עזרה בגיוס עובדים, שיווק קרקעות ועוד. כל המפעלים שקמו קיבלו רישיון בתנאי שתקום מנהלת.

אם הם רוצים לחסוך כסף, זה יעלה להם יותר כי צריך לשלם שירותי ניקיון, חשמל, גינון, עבודות אחזקה. חשוב שהנושא יעלה גם במועצת העיר ואפשר למנות הנהלה חדשה למנהלת, אבל תעצרו לפני שאתם מפרקים. תקום צעקה אצל התעשיינים ולא יהיה מי יטפל בהם. מעלות תפסיד מאות אלפי שקלים שמעלה יוסף  מעבירה מידי שנה למנהלת, לא יהיה מי שיטפל בצרכים של המפעלים מול מוסדות המדינה. מה יעלה בגורל החממה העסקית? חבל להרוס דבר כל כך יפה. החלטה שמטיבה רק למעלה יוסף ופוגעת אנושות במעלות. תנהגו לפי הפתגם סוף מעשה במחשבה תחילה".

אגב,  ישיבת מועצת העיר במעלות תרשיחא שהייתה צפויה להיערך השבוע נדחתה בשבועיים בשל החגים הלועזיים.

מעיריית מעלות תרשיחא נמסר בתגובה: "איננו עוסקים בנושאים פנים ארגונים מעל דפי העיתון. כל שינוי ארגוני נבחן באופן ענייני, מקצועי ומושכל. אם וכאשר יבוצעו שינויים ארגוניים בעיריית מעלות תרשיחא ומוסדותיה, הם ייעשו באופן שקוף ויבוא לידיעת הציבור בזמן המתאים.

ממועצת מעלה יוסף נמסר: "אנחנו מקיימים שיח פתוח עם עיריית מעלות תרשיחא לגבי אופן ניהול החברות העירוניות המשותפות, בדגש על מנהלת פארק קורן, אך לא התקבלו החלטות עדיין.
לגבי מנהלת האגם, שינוי לא נמצא כרגע על הפרק".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות