fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בלעדי: יחסינו לאן?

בשבת האחרונה הטיל סגן ראש עיריית מעלות- תרשיחא, איימן שנאתי, פצצה והודיע כי תרשיחא תלך למשאל עם ותושביה הם שיכריעו בשאלה האם הגיעה העת להיפרד ממעלות. ההיפרדות יכולה להתרחש רק באישור משרד הפנים, אבל הלך הרוחות בעיר בהחלט מעיד שלמישהו נשבר
אין קיפוח במעלות תרשיחא. שלמה בוחבוט (צילום: אדריאן הרבשטיין)
שלמה בוחבוט (צילום: אדריאן הרבשטיין)

העיר מעלות- תרשיחא נחשבת כבר עשרות שנים לסמל לדו-קיום, כשבשנת 1963 קיבל משרד הפנים החלטה להקים מועצה לשני היישובים. בכך, נלקחו שני יישובים שונים במהותם וחוברו יחדיו: מעלות -שהייתה אז עיירת פיתוח בתחילת הדרך, בה התגוררו בעיקר עולים מצפון אפריקה, ותרשיחא – יישוב ותיק בן כ-800 שנה עם בעיות תשתית קשות.

האיחוד, שהתקיים ללא תוכנית סדורה, גרר עימו בעיות במשך השנים, אך הוא שורד עד עצם היום הזה. ראש העירייה שלמה בוחבוט מאמין באיחוד הזה, אך גם קשוב לתחושות התושבים"הרצון להפריד כוחות הוא מהלך עצוב בעיניי. אנחנו לא מתלהבים מההפרדה אבל אם זה מה שיקבעו, נלך איתם. אני חושב שנולדנו לחיות כאן ביחד".

תרשיחא של היום הוא אחד הכפרים המפותחים במדינה וניתן לומר שהוא בפריחה כמו מעלות, שבה גם מתגוררות כ-150 משפחות מתרשיחא. בוחבוט: "אני נמצא הרבה מאוד שנים במערכת המשותפת הזו, ואנחנו הקמנו כאן הכל מבראשית. התחלנו לסלול כבישים, מערכת ביוב שלא הייתה קיימת, תוכניות מתאר, פיתחנו את מערכת החינוך, בנינו בית ספר תיכון מקיף, גני ילדים, מתנ"ס ומרכז יום לקשיש. תושבי תרשיחא מקבלים את אותן הטבות המס כמו תושבי מעלות.  אי אפשר להגיד שתרשיחא מקופחת.

"כרשות מקומית אנחנו מתעסקים כמעט רק עם תרשיחא. הגדלתי את שטח השיפוט שלה מ-800 ל-4000 דונם, אבל הקולות המתנגדים לאיחוד לא נותנים לנו לעבוד, מפריעים לסגנים שלי ולא מקבלים את הסמכויות של הרשות המקומית ושל סגני איימן שנאתי".

-מה זאת אומרת מתנגדים?

"הם הקימו קבוצת כדורסל פרטית אבל רוצים כספים מהעירייה, אין הזנה בבתי הספר כמו שיש במעלות, כי ועדי ההורים מפריעים לכך, כל מה שקשור לשיתוף פעולה עם הרשות והעירייה נתקל בהתנגדות, גם אם זה על חשבון התושבים. במפלגת בל"ד, למשל, דואגים להגשת אלפי התנגדויות לוועדות התכנון נגד כל שכונת מגורים שהעירייה מקדמת בתרשיחא ובכך מונעים פתרונות דיור לצעירות וצעירי הכפר. חשוב מאוד לציין שזה לא הרוב בתרשיחא. יש קבוצה קטנה אך דומיננטית שעושה את כל ההפגנות ואת הבעיות, והרוב של התושבים נשאר דומם".

הראיון המלא והבלעדי היום ב:"צפון 1".

אין קיפוח במעלות תרשיחא. שלמה בוחבוט (צילום: אדריאן הרבשטיין)
אין קיפוח במעלות תרשיחא. שלמה בוחבוט (צילום: אדריאן הרבשטיין)

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות