fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בוחבוט: "להקפיא את מכרזי מחיר מטרה"

תכנית מחיר מטרה לבדה היא גזר דין מוות לערי הפריפריה, מסביר ראש עיריית מעלות תרשיחא שלמה בוחבוט, "ההשקעה בכבישים ופיתוח מסילות רכבת תרד לטימיון אם המדינה. דירה במודיעין על פי השיטה יותר זולה ממעלות", כך כתב בוחבוט לשר האוצר כחלון
שלמה בוחבוט
בוחבוט (צילום: רועי שפרניק)
שלמה בוחבוט
בוחבוט (צילום: רועי שפרניק)

"אם לא יחזירו עוד היום את מענקי המקום בגובה של עד 100 אלף שקלים לרוכשי דירה ראשונה ויגדילו את הסבסוד של הוצאות הפיתוח מ-50% ל-75% באזורי עדיפות לאומית, לערי הפריפריה לא יהיה סיכוי מול ערי המרכז במחיר מטרה", כך מסביר היום (שני) ראש עיריית מעלות שלמה בוחבוט". לדבריו הפריפריה התכוננה לתנופה של בנייה וקליטה של תושבים חדשים בהשקעות של עשרות מיליארדים בתשתיות ותחבורה ירדו לטמיון.

בוחבוט, כתב  לשר האוצר הנכנס משה כחלון ושר הבינוי יואב גלנט, בקשה להקפיא את מכרזי מחיר מטרה וזאת לאור פרסום תוצאות מכרזי מחיר מטרה בראש העין.

לדבריו, תכנית "מחיר מטרה" תופסת תאוצה ונותנת מענה רק לאזורי הביקוש היא מכת מוות לפריפריה, משום שאין תכניות ממשלתיות ופעולות שיטפלו במחירי הדירות בפריפריה, דבר שנחוץ שבעתיים נוכח "מחיר מטרה". כיום דירות במודיעין, בראש העין ובאזורים נוספים במרכז, שיש בהן ותהיה בהן "תכנית מטרה", זולות יותר מדירות בנהריה, כרמיאל, מעלות, דימונה, צפת וכיו"ב (אותן הדירות, באותו מפרט ומטראז' מגורים), ואם הן יקרות יותר, אז זה בכמה אלפי שקלים בודדים.

בוחבוט קורא לממשלה לעצור את תכנית מטרה ולא ליזום תכניות דומות כמו תכנית מחיר למשתכן שמבוססות על סבסוד הקרקע רק באזור המרכז ובמקביל לפעול עוד היום להשבת מענק מקום לרוכשים, כולל למשפרי דיור ממרכז הארץ,  ולהגדי את הסכום 200 אלף שקלים באזורי עדיפות לאומית א'. בוחבוט מוסיף כי אם תתקדם תכנית מטרה, כל תקציבי התחבורה האדירים שהושקעו בפריפריה ירדו לטמיון – הכבישים המהירים והרכבות יוותרו ריקים.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות