fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בואי לתרום לעצמך ולאחרים

במועדון הכושר curves מזמינים אתכן, נשים בלבד, לבוא להתאמן, לשמור על הבריאות וגם לתרום לנזקקים במבצע מיוחד שיימשך עד תחילת דצמבר

רשת curves הוקמה על ידי גארי הייבין בארה"ב. הוא התחיל עם חדרי הכושר כי אמו הייתה מאוד חולה במחלות שונות ולבסוף היא נפטרה מסרטן. הוא ידע מלימודים והשכלה. שאפשר למנוע רבות מהמחלות האלה על ידי אימון כושר, ספורט, בניית עצם ושרירים והוא ידע שאם לאמו היה מקום ללכת אליו שיהיה לה נוח בו היא הייתה מתאמנת ואולי זה היה עוזר לה, אבל לא היה כזה שמכיל רק נשם, בו היה לה הכי נוח. ואז הוא פתח את curves – חדר כושר המיועד לנשים בלבד. זה התרחב מהר מאוד וכיום 40 מיליון מתאמנות בשיטה הזו. בשלב מסוים הוא היה אחד מרשתות חדרי הכושר הגדולים בעולם.

לפני כ-15 שנה זה הגיע לישראל, ולמעלות לפני קצת יותר משנתיים. נפתח על ידי טינה וסיימון ון-גלדר, עולים מלונדון שעלו לפני 3 שנים והגיעו להתגורר בכפר ורדים. סיימון כבר עשה עלייה בגל 19 ושירת בצבא ועשה תואר באוניברסיטה העברית. התחתנו בעיר העתיקה בירושלים בשנת 1986 ואז התכוונו לנסוע לחופשה ללונדון ונשארנו שם 26 שנה.

מה גרם לכם לבוא?

"כל הילדים שלנו התחילו לעשות עלייה ויש להם בני זוג ישראלים אז החלטנו לבוא".

טינה הלכה ל-curves בלונדון שנים רבות. עבדתי כאחות שם בקופת חולים ושלחתי את המטופלים שלי ל-curves כי ידעתי שזה עובד. שלחתי נשים עם לחץ דם גבוה, עם עודף משל ובעיקר עם סוכרת 2. אני ידעתי שזה עובד, לכן החלטנו לפתוח חדר כושר כאן. ככה אני עוזרת לאנשים לשמור על הבריאות רק בדרך קצת שונה מהיותי אחות.

טינה: "הלכתי לרופא  והיא אמרה לי שהיא שמעה עליי ועל המועדון ושאנחנו שומרות על הרבה מהמטופלות שלה בריאות.

6 מאמנות מלבד טינה, אניטה מאמריקה במקור כיום ממעלות, קטי מהולנד במקור וכיום ממעיליא, ציפי מאמריקה במקור, כיום ממעלות, דווינה מאמריקה במקור, כיום מחוסן, רונית מכפר ורדים ונהלה ממעיליא. חדר הכושר פתוח כל בוקר משבע בבוקר עד 11:30 ואז נפתח שוב בין 15:00- 17:00 עד 20:00- 22:00, יש גם שיעור זומבה בימי רביעי בערב, כך לפי השעות האלה חדר הכושר פונה לנשים בכל הגילאים מנערות צעירות עד 99.

צילום: עמל אסטפאן
קטי ואניטה צילום: עמל אסטפאן

ב-curves יצאו עכשיו ביוזמה מיוחדת ומקסימה במסגרתה הועמד בכניסה שולחן ועליו מונחים מוצרי מזון שונים שעתידים להימסר לצדקה ל"קרן חסד" במעלות. אחת ממאמנות הכושר, אניטה, מסבירה: "אני גרה במעלות. לפני ארבע שנים הייתי במצב כלכלי קשה בלי כסף לאוכל ולשכר דירה. מישהי שאני מכירה אמרה שאני יכולה ללכת ל'קרן חסד' במעלות. הייתי יכולה לבוא לשם כל חמישי בערב ולקבל אוכל לשבת, והלכתי לשם עד שהתחלתי לעבוד ב-curves לפני כשנתיים.

מתי התחלתן עם היוזמה הזו?

"חדר הכושר נפתח בספטמבר לפני שנתיים וקצת וכבר באותה שנה התחלנו עם היוזמה ועם איסוף מזון לנזקקים לקראת חנוכה. השנה הראשונה לא הייתה כל כך מוצלחת אבל בשנה שעברה כבר אספנו הרבה מוצרי מזון וגם השנה מסתמנת כמוצלחת. זו הדרך שלי להחזיר למעלות ולקרן חסד".

איך אפשר להשתתף ולתרום מוצרי מזון?

"אנחנו אוספות את כל המוצרים במכון curves באגם המונפורט ומבקשות מנשים שמתעמלות בחדר הכושר להביא איתן מצרכים לתרומה. בנוסף, אנחנו מציעות למצטרפות חדשות לחדר הכושר להביא מוצרים השווים כ-100 שקלים ולקבל הנחה בשווי 134 שקלים בדמי ההרשמה. מי שמעוניין לתרום לקרן, מוזמן לעשות זאת, דרך חדר הכושר וגם באופן עצמאי. זה למטרה חשובה. איסוף המוצרים מסתיים בתאריך 3 בדצמבר, שלושה ימים לפני חנוכה, כדי שלנשים יהיה זמן להכין את הכל לחלוקה".

קרן חסד היא רק במעלות. מדובר בקרן קהילתית, מתוך הקהילה למען הקהילה, עובדים בה בהתנדבות המון אנשים והמטרה היא לעזור לאנשים שרוצים לתת מכוחם, זמנם ואף ממונם להוציא זאת לפועל ולעזור לאנשים שזקוקים לקבל שיקבלו את שזקוקים לו. וגם לערבב בין השניים. קבלת מוצרי מזון הוא רק אחד מהדברים בהם מתעסקת הקרן, שעובדת בשיתוף ותיאום עם גורמי הרווחה. רוב הזמן בשביל לקבל מוצרי מזון זה במבצעים, אך בשוטף מקבלים תרומה של מזון מהרבה מטבחים באזור ויש לנו מנגנון שמביא את האוכל למחסן, צוות מתנדבים שעוסק בארגון החלוקה והחלוקה עצמה ולשם יכולים להגיע לרוב אנשים שצריכים, גם בלי להודיע מראש. בנוסף הקרן מסייעת בסבסוד של תרופות, עזרה בחשבונות חשמל כבדים ובהמון דברים, בעיקר לתושבי מעלות.

חשוב לנו להכיר את האנשים שבאים ואנחנו בקשרים רציפים עם מחלקת הרווחה במעלות ועובדים איתם בתיאום.

למי שמעוניין לתרום ולהתנדב בעמותה, אפשר להתקשר לדינה בטל' 050-9975032. לפרטים נוספים: curves, טל' 04-6542387.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות