fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

את מי מותר לתבוע?

עו"ד יוסף ברדא (צילום: עצמי)
עו"ד יוסף ברדא (צילום: עצמי)

חברי האופוזיציה במעלות תרשיחא הגישו הצעה לסדר בעניין הגשת תביעות דיבה כנגד תושבים בעיר. חברי האופוזיציה: עו"ד יוסף ברדא, ארקדי פומרנץ, מקסים בריינין, נחלה טנוס, חליל אבו חסאן".  טוענים כי באופן תדיר מוגשות כנגד תושבים על ידי עיריית מעלות תרשיחא תביעות בעילות של הוצאת דיבה ולשון הרע, וכי מדובר בתביעות אישיות של ראש העירייה או מקורביו כלפי אנשים וזאת משום שמתחו ביקורת על התנהלותם בין היתר באמצעות הרשתות החברתיות.

בתביעה אומרים חברי האופוזיציה כי אם הנהלת העיר רוצה להגיש תביעות אישיות ולממנם מכיסם הפרטי הם רשאים לעשות זאת, אולם להגיש את התביעה בשם העירייה, ולהוציא הון עתק על חשבון משלם המיסים עבור שכר שטרחת עורכי דין, איננו דבר לגיטימי בעיני חבר האופוזיציה.

עו"ד יוסף ברדא (צילום: עצמי)
עו"ד יוסף ברדא
(צילום: עצמי)

"חברי המועצה הנמנים על הנהלת העיר אינם חשים פגועים בגין הבעת דעות לגיטימיות על ידי תושבים, גם שבצדם עומדת ביקורת. כך צריכה להיראות דמוקרטיה בריאה. עם זאת במידה וראש העירייה מרשה עצמו להוציא כספי ציבור על תביעות אישיות כנגד יריביו פוליטיים, הרי שכל חברי המועצה רשאים לכאורה לעשות זאת. הצעתו הינה אישור החלטה לפיה כל תביעה כנגד הוצאת דיבה כנגד חברי הנהלת העיר או בכירי העירייה תעבור אישור של מועצת העיר, אחרת לא ניתן יהיה להגישה בשם העירייה ובוודאי שלא ניתן יהיה להוציא סכומי עתק של משלמי המיסים עבור ניהולה. כתבו חברי האופוזיציה.

יחיאל אברג'ל אחד מהתושבים שקיבל מכתב התרעה: " לפני ארבעה חודשים כתבתי בפייסבוק שלי: 'עירייה של מעלות עירייה של מושחתים'. על זה קבלתי תביעת דיבה.

"היה לי חוזה  להפעלת מזנון של העירייה וכל שנה חדשנו את החוזה. אחרי שנתיים בדרישת העובדים החלפתי את המטבח מבשרי לחלבי. השקעתי 100 אלף שקלים בשינוי מתוך ידיעה שיש לי עוד שנתיים וחצי להמשיך בחוזה. אחרי שמונה חודשים אמרו לי שמוציאים את המקום למכרז. אמרתי בסדר, אז למה נתתם לי להשקיע?. כל הטענות שהפעלתי את המקום בסכנה תברואתית לא נכון. לא תקפתי עובדת עירייה והתיק נסגר במשטרה. גם מעולם לא קבלתי מכתב על ליקויים חמורים. הגשתי כתב הגנה על הפוסט שרשמתי  ובנוסף הגשתי תביעה שכנגד בסכום של 100 אלף שקלים. אני לא מפחד".

מעיריית מעלות נמסר בתגובה: "העירייה הגישה תביעת דיבה נגד פורעי חוק; לאחד לא חודש חוזה עבודתו בהפעלת מזנון העירייה עקב ליקויים תברואתיים חמורים ותקיפת תברואנית העירייה והשני הפעיל בניגוד לחוק וללא רישיון מוסך בחניית ביתו ומכר בלוני גז ללא רישיון, תוך סיכון הציבור. השניים דיברו שררה על העירייה, שנקטה נגדם צעדים במסגרת החוק.

השניים חושבים שאם הם יאיימו על העירייה ויוציאו דיבתה, אז נרפה מאכיפת החוק והדאגה לשלום הציבור. אם ארקדי נותן גיבוי למפרי חוק, הרי שאנו רואים זאת בחומרה. איש ציבור צריך להגן ולשמור על הציבור ולא לתת יד לפעולות שנעשות בניגוד לחוק. חברי האופוזיציה לא הגישו הצעה לסדר בנושא. אם יעשו זאת, נעלה את ההצעה לדיון, כפי שנעשה בכל דיוני מועצת העיר".

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות