fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מספר תקלות רב ברכבת לכרמיאל

רכבת כרמיאל יוצאת מתחנת האוניברסטיה צילום עינב הדרי
רכבת כרמיאל יוצאת מתחנת האוניברסיטה - צילום עינב הדרי

למעלה מחצי שנה עברה מאז נפתחה תחנת הרכבת בכרמיאל, אך התקלות והעיכובים בה קורים לעיתים קרובות. דוברת הטלוויזיה החינוכית, תושבת כרמיאל הנוסעת מדי בוקר ברכבת ערכה רישום ממנו עולה תמונה עגומה ביותר

עינב הדרי, תושבת כרמיאל ודוברת הטלוויזיה החינוכית נוסעת מדי בוקר מכרמיאל לתל אביב. בשל עיכובים, דחיות וביטולי רכבות, היא החלה לרשום את התקלות השונות ברכבת ומרישומיה עולה תמונה עגומה, לפיה, למרות שעברה מעל חצי שנה מאז הופעלה הרכבת לכרמיאל, עדיין תקלות רבות מעכבות את הנוסעים.

על פי רישומיה של הדרי בששת השבועות האחרונים, לרכבת כרמיאל, בתאריך 25.2 הרכבת של 07:00 בבוקר נתקעה ולנוסעים נאמר שיש תקלה באיתות, דבר שגרר עיכוב של שעה. בתאריך 7.3 הרכבת מכרמיאל לתל אביב התעכבה כמעט שעה ואף אחד מהנהלת הרכבת לא טרח להסביר לנוסעים מה הסיבה. בתאריך 21.3 ברכבת של השעה 17:00 מתל אביב לכרמיאל, נגרם עיכוב של עשרים דקות ולא נאמר לנוסעים מה הסיבה. בתאריך 10.4 ברכבת של השעה 17:00, התבטלה הרכבת מתל אביב לכרמיאל ולנוסעים נאמר שיש תקלה בקטר שנמצא בתחנת ההגנה בתל אביב. בעקבות כך, התבקשו הנוסעים לעלות על רכבת לנהריה ולהחליף לרכבת פרברית לכרמיאל בקריית מוצקין. הנוסעים ירד בתחנת קרית מוצקין, כמו שהורו להם, אך גילו שגם הרכבת הפרברית לכרמיאל התבטלה. עובדי הרכבת הורו לנוסעים לעלות שוב לרכבת מקרית מוצקין לעכו ומשם לעלות על מונית. התקלה גררה עיכוב של שעתיים לנוסעים לכרמיאל.

רכבת כרמיאל יוצאת מתחנת האוניברסטיה צילום עינב הדרי
רכבת כרמיאל יוצאת מתחנת האוניברסיטה – צילום עינב הדרי

בתאריך 16.4 ברכבת של השעה 06:00 בבוקר, התבטלה הרכבת מכרמיאל לתל אביב ולנוסעים נאמר שיש תקלה ברמזור באחיהוד, מה שיצר עיכוב של למעלה משעה. השבוע, ביום שלישי, ברכבת של 06:00 בבוקר, אירע אירוע דריסה בעתלית שגרם לביטול הרכבת מכרמיאל לתל אביב ויצר עיכוב של שעה לנוסעים.

"אני מתגוררת בכרמיאל ועובדת בתל אביב", אמרה הדרי השבוע. "כשהתחלתי לעבוד במרכז, לקחתי בחשבון שזמן ההגעה שלי לעבודה תלוי ברכבת. אי אפשר להתחרות בנוחות של הרכבת כשהיא מגיעה ויוצאת בזמן, זה חוסך הרבה זמן והרבה פקקים וזה מעולה, אבל כשיש עיכוב ברכבת, כל לוח הזמנים שלי משתבש. חוויתי בחודשיים האחרונים עיכובים רבים, מתוכם ארבע פעמים שהרכבת פשוט התבטלה ונשארתי חסרת אונים. השבוע זה הגיע לשיא, כאשר פעמיים הרכבת התבטלה בבוקר, בנוסף ליום חמישי שהרכבת התבטלה בגלל עבודות תשתית. בחלק מהמקרים כשמתבטלת הרכבת, אני פשוט נכנסת לרכב ונוסעת. מדובר בהוצאה כספית גדולה, בנוסף לשיבוש לוח הזמנים שלי. ברכבת לא נותנים פיצוי הולם. הם מסתכלים על נתון הזמן נטו, אבל איפה המעבר לעיר אחרת או תכנון לוח הזמנים מחדש? הם לא מתעסקים בזה וזה פשוט מתסכל. כשזה ככה אני חושבת שהרב-קו שרכשתי על מנת שיחסוך לי כסף, לא משתלם".

דובר רכבת ישראל מתן ברקוביץ מסר בתגובה: "רכבת הגליל נמצאת במקום השני מבחינת מדד הדיוק של שנת 2017 עם 98.16 אחוזי דיוק. מאז חניכת הקו בספטמבר 2017, נסעו בו מעל 2 מיליון נסיעות. אכן, לעיתים נרשמים עיכובים מסוימים בקו, כתוצאה מתקלה טכנית, נסיבות שאינן תלויות ברכבת או עיכוב נצבר של הרכבות המגיעות מדרום. אנו מתנצלים בפני נוסעינו ומזכירים במקרה של עיכוב של חצי שעה ומעלה, הם זכאים לפיצוי בצורת כרטיס נסיעה חינם בקו".

גם ביום רביעי(היום) בוטלה הרכבת של שעה 06.00 ושוב לנוסעים לא ניתן כל הסבר וגם לא מתי תשוב הרכבת לפעול. יוצא מכך ששלושה ימים ברציפות למעשה , הנוסעים הממהרים לעבודתם בבוקר מאחרים להגיע בזמן רב. על עגמת הנפש שנגרמת מחוסר הוודאות וקבלת תשובות של עובדי התחנה כבר הכברנו מילים. באשר לעיכוב של היום מסר הדובר: ""עקב התראת חיישן אש, נסגרו ביום רביעי מנהרות גילון לתנועת רכבות למשך חצי שעה, במטרה לשמור על בטיחות הנוסעים. לטובת הלקוחות הוזמנו אוטובוסים לתחנות כרמיאל, אחיהוד ועכו. תנועת הרכבות חודשה כסדרה בשעה 6:20, לאחר שהמנהרות נבדקו וניתן אישור להעביר רכבות במנהרה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות