fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שבי ציון: נלחמים בבדלי הסיגריות בחוף הים

בשבת האחרונה נערכה בחוף שבי ציון פעילות הסברה בנושא בדלי הסיגריות לרגל הצבת מתקן מאפרות הקונוס בחוף. כל מתקן מכיל כ-50 מאפרות פלסטיק אותן ניתן לקחת בכניסה לחוף ולהחזיר חזרה למתקן בגמר השימוש.

בשבת האחרונה נערכה בחוף שבי ציון פעילות הסברה בנושא בדלי הסיגריות לרגל הצבת מתקן מאפרות הקונוס בחוף. במסגרת הפעילות חשפה עמותת "ארץ ללא בדל", בשיתוף מתנדבים מקומיים את המאפרות החדשות לציבור המתרחצים וניתנו הסברים על נזקי ומימדי התופעה. מתקן מאפרות הקונוס הובא לשבי ציון ביוזמת אריק עפרון מנהל החוף, יובל שמחוני יו"ר הועד המקומי וגילי רון חבר הועד המקומי שנחשף לפעילות העמותה בחופי תל-אביב וקידם את הנושא בחוף המקומי.

כל מתקן מכיל כ-50 מאפרות פלסטיק אותן ניתן לקחת בכניסה לחוף ולהחזיר חזרה למתקן בגמר השימוש. מאפרת הקונוס עשויה פלסטיק ועוצבה באופן ייחודי על-ידי אנשי עמותת ארץ ללא בדל, "את הרעיון להצבת המתקנים שאבנו מפעילות דומה שנערכה בספרד ואנחנו מאמינים כי גם בארץ יזכה הרעיון לאהדה וחשוב מכך יביא לצמצום של זריקת הבדלים בחופים", מסביר וולוביץ ממייסדי העמותה.

לדברי וולוביץ, בדלי סיגריות הם כיום הלכלוך הנפוץ ביותר ברחובות ובחופים. ההערכה היא שבישראל לבד מושלכים מחוץ לפחים מידי שנה -כ 6 מיליארד בדלי סיגריות, שהתכלות כל אחד מהם נמשכת כ- 15 שנה.
"מטרת הפעילות היא לעורר מודעות בקרב הציבור בישראל, ולהביא לצמצום זריקת הבדלים תוך כדי הגברת האחריות האישית של המלכלך. הנזקים הנגרמים מבדלי סיגריות רבים וביניהם סכנת בליעה, הרעלת מקורות המים, סכנת שריפות והפסדים כלכליים ישירים (ניקיון) ועקיפים (תיירות). באמצעות העלאת המודעות לנזקי לכלוך הבדלים יש לנו יכולת אמיתית להשפיע על שכיחות הגורם המזהם הראשי במדינה ומכאן על כמות הלכלוך ברחוב ובחוף. מעשנים שדיברנו איתם טוענים שלאחר שלמדו על היקף ועל נזקי לכלוך בדלי הסיגריות הם הפסיקו להשליך את הבדלים".

בעמותה מדגישים כי פעילותה אינה בעד או נגד עישון או מעשנים, אלא בעד שמירה על סביבה נקייה מבדלים.

מאפרות בחופים
מאפרות בחופים (צילום: יח"צ)
חוף ללא בדל
חוף ללא בדל. שבי ציון (צילום יח"צ)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות