fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קבלו את הקצין הנוצרי הראשון בחיל חימוש

סג"מ עיד טנוס ממעיליא התגייס לצה"ל מאוחר, בגיל 23, אחרי שסיים את לימודיו בהנדסת מכונות רכב. הוא הקצין הראשון ביישובו והראשון במשפחתו שמחליו להתגייס לצבא, והוא לא מצטער לרגע
"זו גאווה גדולה, הגשמתי חלום". סג"מ עיד טנוס (צילום: דובר צה"ל)

סג"מ עיד טנוס, בן 25 ממעיליא הוא הנוצרי הראשון בחיל החימוש. טנוס התגייס בגיל 23 לאחר שסיים לימודי הנדסת מכונות רכב. הוריו התעקשו שילמד. התגייסותו לצבא ועוד בגיל מאוחר, הרימה לא מעט גבות ביישובו, אך מבחינתו זו לא היתה שאלה בכלל. הצבא הוא מאז ומתמיד החלום שלו.

"זו גאווה גדולה, הגשמתי חלום". סג"מ עיד טנוס (צילום: דובר צה"ל)

מדוע בחרת קודם ללמוד ולאחר מכן להתגייס?
"העדפתי לצבור ניסיון באזרחות, כדי שהדבר יבוא לידי ביטוי במהלך השירות הצבאי. הניסיון מהווה יתרון עצום, הוא יסייע לי למצוא פתרונות מהירים לבעיות מסוימות בהן אתקל במסגרת השירות ואף לבצע את עבודתי ביעילות ובתבונה".

טנוס החל את שירותו כמכונאי וחשמלאי רכב בכמה בסיסים בצפון הארץ. רצונו של ליזום ולתרום הביא אותו להחלטה לצאת לקורס קציני חימוש. כיום, הוא מפקד מחלקת חימוש גדודית ברמת הגולן. מלבד היותו הנוצרי הראשון שהתגייס לחיל החימוש, טנוס הוא הקצין הראשון ביישובו והראשון במשפחתו שהתגייס לצה"ל.

איך זה להיות הקצין הנוצרי הראשון בחיל חימוש?
"גאווה גדולה, הגשמתי חלום. אני מקווה שההצלחה שלי תהווה דוגמה לכל בני העדה ואף תעודד אותם ותגביר אצלם את המוטיבציה להתגייס לצה"ל. אני מספר לחברי על הצבא וזוכה לקבל תמיכה מלאה מהם כמו גם ממשפחתי. למרות הקושי, לא נכנעתי והשגתי את המטרה- להיות הקצין הראשון בחיל חימוש".

הכתבה המלאה תפורסם בסופ"ש בצפון -1

קארין סיבוני

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות