fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כאן יולדים בכיף

בבראשית נכתב "בעצב תלדי בנים", אז נכתב. רבקה רוזנשטיין ממושב צרופה, דולה, מורה ליוגה וחלוצת שיטת היפנובירת'ינג בישראל, מאמינה שנשים יכולות להגיע לחדר לידה רגועות וללדת בלי כל הדרמה שרואים בסדרה "בייבי בום". "התוכנית הזאת לא מעצימה את האשה ואת היכולת שלה ללדת בעדינות ובטבעיות"
לידה רגועה. רבקה רוזנשטיין (צילום: הילה אייזניגר)

בשנת 2008 התוודעה רבקה רוזנשטיין, דולה ומורה ליוגה ממושב צרופה, לשיטת ההיפנובירת'ינג והתאהבה. היא למדה את התחום ולפני שש שנים הקימה עם שותפותיה, שרון פלד מזכרון יעקב ופאולה אג'י מתל אביב, את "פשוט ללדת" – המרכז הישראלי ללידה רגועה על פי שיטת ההיפנובירת'ינג, בו לומדים זוגות בהריון מכל רחבי הארץ, מיילדות ומדריכות יוגה, טכניקה ופילוסופיה להכנה ללידה רגועה ושלווה וליצירת סביבת לידה תומכת, טובה ומעצימה עבור היולדת ועבור תינוקה. "אנחנו היינו הראשונות שהביאו את השיטה לארץ. כיום, חוץ מאיתנו, עובדות על פי השיטה רק עוד שלוש נשים בארץ".

החיבור בין גוף לנפש בחייה של רונזשטיין החל כשהייתה בת 18. חבר הראה לה מספר תנוחות יוגה והיא מיד הבינה שזה מה שהיא רוצה לעשות כשתהיה גדולה.  היא פנתה ללמוד את התחום ובהמשך נסעה להודו לטייל ולהמשיך ללמוד. "למדתי באשראם ברישקיש. מהרגע שהתחלתי ללמוד, פשוט נדלקתי לגמרי והמשכתי ללמוד אותו, עד היום. זה משהו יום יומי שמלווה אותי והשפיע על חיי גם מבחינה פיזית.

"אני מרגישה חיבור מאוד חזק לגוף שלי וגם ברובד הנפשי אני לא לוקחת שום דבר כמובן מאליו. היוגה יצרה אצלי חיבור מאוד עמוק למרכז שלי. גם כשאני חווה טלטולים, יש לי עוגן פנימי שאני יכולה לחזור אליו. ביסוד שלי, אני לא הבן אדם הכי רגוע בעולם, אבל בעקבות היוגה יש לי תמיד לאן לחזור, יש משהו שתמיד מחזיר אותי לשקט".

במשך עשר שנים טיילה רונזשטיין בעולם – אינדונזיה, מלזיה, אוסטרליה, יפן, בתאילנד חייתה כשנתיים ולימדה יוגה ובנפאל למדה מסאז' תאילנדי. המקום האחרון בו התגוררה לפני שחזרה לארץ היה כרתים שביוון, ושם גם נולדה בתה הבכורה, גאיה, היום בת 15, מזוגיות עם בחור הולנדי. הלידה החלה בבית ועברה לבית חולים.

"הייתה לי פנטזיה. חשבתי שבגלל ששנים אני עושה יוגה ומחוברת לגוף שלי, אני לא צריכה שום ידע על לידה כי הגוף שלי יידע מה לעשות. התוכנית הייתה ללדת בבית עם מיילדת, אבל אף מיילדת לא הסכימה לבוא, אז החלטתי ללדת בבית עם בן הזוג וכמה חברות. ההתחלה של הלידה הייתה ממש מדהימה, שמנו מוזיקה, שרנו ורקדנו, אבל כשהלידה התקדמה קרו דברים בגוף שלי שלא הכרתי. אחרי 24 שעות הגעתי למצב שרק רציתי לישון.

"גם אני וגם החברות שלי לא ידענו שזה שלב טבעי. החברות שלי רצו שאמשיך אבל הייתי מותשת ולא יכולתי. בסוף נסענו לבית חולים, נסיעה לא קלה של 40 דקות בכביש עפר. ילדתי תוך שעה מהרגע שהגענו לבית החולים. אחרי הלידה של גאיה הבנתי שאין לי ידע בסיסי על התהליכים שקורים בגוף בזמן לידה, ושכל אשה חייבת ללמוד את זה".

הסיפור המלא יפורסם מחר ב: "כל זכרון".

לידה רגועה. רבקה רוזנשטיין (צילום: הילה אייזניגר)
לידה רגועה. רבקה רוזנשטיין (צילום: הילה אייזניגר)

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות