fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מקרה נוסף של שפעת עופות התגלתה במושב בצת

זה המקרה השני בתוך שבועיים שהתגלה במושב. מדובר בלול הכולל כ- 14,000 עופות. צוותים של משרד החקלאות ופיתוח הכפר פועלים בשטח להמית ולהטמין את העופות הנגועים בכדי למנוע התפשטות המחלה ללולים נוספים
שפעת העופות (צילום: משרד החקלאות ופיתוח הכפר)
שפעת העופות במושב אביאל (צילום: משרד החקלאות ופיתוח הכפר)

מחלת שפעת העופות התגלתה בלול נוסף במושב בצת בגליל המערבי, סמוך לנהריה. מקרה קודם התגלה במושב בשבוע שעבר. מדובר בלול עופות הודו (הודיים) הכולל כ- 14,000 עופות. צוותים של משרד החקלאות ופיתוח הכפר פועלים בשטח להמית ולהטמין את העופות הנגועים בכדי למנוע התפשטות המחלה ללולים נוספים, בהתאם לנוהל הפעילות בהתפרצות שפעת עופות במדינות מערביות ובישראל. בנוסף, תומת גם פינת חי סמוכה, הכוללת כ- 300 בעלי כנף.

נכון לעכשיו לא ידוע על מוקדי מחלה נוספים.

משרד החקלאות ופיתוח הכפר ממשיך בניטור שוטף של כלל משקי העופות בישראל, בכדי לזהות מוקד חדש של מחלה, אם יגיע, במהירות האפשרית. במקביל, מדריך ומנחה משרד החקלאות את כלל משקי העופות בארץ באופן פרטני לטובת העלאת הבטיחות הביולוגית.

שפעת העופות (צילום: משרד החקלאות ופיתוח הכפר)
שפעת העופות במושב אביאל (צילום: משרד החקלאות ופיתוח הכפר)

בשל עונת נדידת עופות בר דרך ישראל, השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות קוראים למגדלי עופות חצר, להקפיד להחזיק את העופות בכלובים מקורים ומרושתים ולמנוע שוטטותם בשטח פתוח, זאת כדי להקטין את סכנת ההידבקות בשפעת עופות מעופות בר.

פירוט אודות מקרים קודמים של שפעת עופות שהתגלו ומוגרו בישראל ניתן למצוא בדף הבית באתר משרד החקלאות: www.moag.gov.il

במידה ויהיו עדכונים נוספים, תצא הודעה נוספת מטעם המשרד

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות