fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אחרי 46 שנה: פונתה הימיה שפעלה בסמוך לחוף בצת

ביום ראשון האחרון פונתה הימייה המיתולוגית "הפועל ראש הנקרה/ מטה אשר", מהשטח מזרחית לחוף בצת, שהוקמה לפני 46 שנה על ידי קיבוץ ראש הנקרה והמועצה אזורית מטה אשר. את הימיה הפעיל כל השנים חבר הקיבוץ אודי אידלמן שפינתה אותה במו ידיו
הימיה בראש הנקרה (צילום: אודי אידלמן)
הימיה בראש הנקרה (צילום: אודי אידלמן)

בצו בית משפט של רשות מקרקעי ישראל פונתה הימיה וזאת לאחר שנטען כי ישבה על אדמות ציבוריות, על אף שהשטח היה שייך כל השנים לקיבוץ. בשנת 1997 חולקו השטחים מחדש והקיבוץ לא התנגד להפקעת השטח. המנהל בגיבוי המועצה התעקשו כי שטח הימייה יפונה.

הימיה בראש הנקרה הינו מוסד שהוציא שייטים רבים, שהפכו לשייטים בינלאומיים. כמו כן מפעילים חוגים למבוגרים ובני נוער וכן משמשת גם לענף תיירותי למבקרים בגלישה, סאפים, חתירה למערות ראש הנקרה ועוד. כמו כן הימייה העבירה פעילויות חינוכיות וערכיות למען עמותות ילדים ובני נוער בסיכון ולאנשים בעלי צרכים מיוחדים.

עצומה ששוחררה לרשת לפני כחודש קראה להתאגד כנגד החלטה זו לנוכח מחלוקת שטחים שנוצרה בין רשות מקרקעי ישראל למועצת מטה אשר, אך אחרי התדיינות של שנים בבית המשפט, הוחלט כי בסוף אוגוסט תפונה.

הימיה בראש הנקרה (צילום: אודי אידלמן)
הימיה בראש הנקרה (צילום: אודי אידלמן)

בפייסבוק זעמו השבוע על ההחלטה. גורם שמעורה בפרטים אמר שראש המועצה לשעבר יהודה שביט ז"ל, עמד על רגליו האחוריות מול רשות מקרקעי ישראל. ואילו שנבחר יורם ישראלי, לא פעל לביטול הצו של המנהל.

השבוע הימיה הועברה לחדרון של 25 מ"ר בחוף הים בצת המוכרז שמופעל על ידי זיכיון של בננה ביץ'. אידלמן ממשיך את הפעילות במתכונת מצומצמת ללא מרחב הפעילות שהיה במקום שפונה וללא כל מתקני הגלישה. כמו כן נודע כי חוגי הילדים במצב הנתון בסכנה, אינם יכולים לפעול בעתיד לאור התנאים הלא הולמים.

בחוברת המתנ"סים שהשיקה מטה אשר השבוע בבתי התושבים מפרסמים בכל זאת חוגי שיט, פרחי ספורט וגלישה לילדים בחוף בצת.  בשיחה עם נציגה ממחלקת הספורט במתנ"ס בנוגע לעתיד החוגים לבני נוער נאמר כי החוגים ממשיכים כרגיל. הנציגה הסבירה כי את הימייה "אנחנו נפעיל באותו המקום".  עוד נודע השבוע כי מועדון השיט בשבי ציון נסגר לפני כשבועיים.

אידלמן: "אני מקווה שהמועצה תמצא מקום ראוי וקבוע עבור הימייה הפועלת כאגודת ספורט של המועצה. אנשים מתקשרים כל הזמן ורוצים פעילויות ספורט תיירותית. מקווים שנמשיך להוות בית לכל מי שמחפש דרך להתחבר לים בצפון".

מהמועצה האזורית מטה אשר נמסר: "יחד עם כל תושבי מדינת ישראל, חזינו באטימותו של רשות מינהל מקרקעי ישראל אשר, התעקשה על פינוי הימייה על מתקניה משטח המינהל שיעמוד מעתה בור וללא שימוש. לא הועיל שום מסע שתדלנות בנושא. עגמת הנפש והצער על התעקשות המינהל לא משנים את העובדה שאודי אדלמן, כיזם פרטי, פעל במיקום שלא הוסדר וצו בימ"ש קבע שיש לפנות את השטח. ניתן פתרון זמני ע"י המועצה, להפעלת המיזם תוך שיתוף פעולה עם מפעילי חוף בצת, בין היתר ע"י רכישת עגלות לשינוע הציוד מהקיבוץ לחוף הים.

"לצערנו, אנשי הימייה לא מצאו דרך מתאימה להם להמשך הפעלת הימייה. המועצה על מגוון הגורמים הקשורים לנושא: חברה כלכלית, תיירות, חינוך, מתנ"ס ועוד, רואה חשיבות גדולה בהמשך ובפיתוח פעילות ימיה בחופי המועצה. אנו בוחנים היתכנות להפעלת מיזם כזה בשיתוף גורם ציבורי כדוגמת רט"ג, קק"ל או אפילו גורם פרטי מעונין. אין שחר לשמועות המופצות בעניין הפעלת ימיה ע"י החברה הכלכלית או יזם כזה או אחר".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות