fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לא מספיק צנוע

תמונות מוסתרות בתערוכה
צילום אלכס הובר

במבואת היכל התרבות כרמיאל המשמשת גם מקום לתערוכות אומנות נחנכה בתחילת החודש תערוכת ציורים ייחודית לחודש האישה ביום האישה הבינלאומי.

ביום שלישי השבוע התקיים מופע לבנות אולפנה, ובשל כך נדרשו עובדי ההיכל להסתיר מספר תמונות מתוך התערוכה שנראו למארגנים כלא מספיק צנועות.

בעמותת אומני כרמיאל העומדת מאחורי האומנים והתערוכות המוצגות אמרו: "אם התמונות מפריעות למישהו, שיקיים אירוע במקום אחר."

מנכ״לית היכל התרבות לילך רנה וקסמן: "ההחלטה – מתוך גילוי התחשבות וסובלנות ברגשי הקהל".

במסמך שנשלח על ידי עמותת אומני כרמיאל הם מסבירים: "בעת אירוע שנערך לבנות אולפנה בהיכל התרבות, הוסתרו חלק גדול מהתמונות המוצגות במקום וזאת משום שתיארו נשים במצבים לא צנועים, לדעת המארגנים".

תמונות מוסתרות בתערוכה
צילום אלכס הובר

התערוכה בשם ״היא, את ואני״ מוצגת בהיכל התרבות החל מ-5 במרץ לרגל חודש האישה הבינלאומי. במקום מוצגות יצירות של אומנים מקומיים רבים החברים בעמותת אומן כרמיאלי, בהן ציורים, תמונות, פסלים ועבודות יד המוקדשים להעצמת נשים.

מדוע הוסתרו מספר תמונות?

ביום שלישי השבוע הגיעה להיכל אחת האומניות המציגות במקום, ביחד עם אורחים שהזמינה במיוחד ממרכז הארץ כדי להתרשם מהיצירות. אלא שעם בואה, נדהמה לגלות כי חלק גדול מהתמונות סובבו עם פניהן לקיר או שהורדו ממקומן. בבירור שערכה האומנית, התברר לה כי באותו בוקר התקיים בהיכל מופע שהוזמן מראש עבור תלמידות אולפנה מהצפון. התמונות הוסתרו לבקשת המארגנים , בתואנה כי אופי היצירות אינו צנוע. בנוסף הוסתרו רול-אפים במבואת ההיכל עליהן תמונות של נשים וכובו מסכי הטלוויזיה המקרינים קטעים שונים מהמופעים הקרובים.

סולומון לבייבהאומן הבינלאומי חבר בכיר בעמותת אומן כרמיאלי שיצירותיו מוצגות במקום, אמר לבלינקר: ״אנחנו המומים, ועדה מיוחדת בחרה מטעם העמותה את היצירות שמופיעות בתערוכה ואחד השיקולים העיקריים היה התחשבות ברגשות הציבור, הקפדנו שלא תהיינה יצירות פרובוקטיביות, למעט יצירה של אחד האומנים. לא כינסתי אומנים בבית הכנסת ולא עשיתי תערוכה שם. בנות אולפנה הן שהגיעו להיכל התרבות. אם אנשים לא יכולים לחיות עם התרבות שלי, שלא יתכנסו בהיכל התרבות״.

תמונות מוסתרות בתערוכה (2)
צילום: אלכס הובר

בעקבות האירועים התכנסה העמותה לישיבה אחריה נמסר: ״בתחילת חודש מרץ עמותת אמני כרמיאל פתחה בהיכל התרבות תערוכה לרגל יום האישה הבינלאומי. התערוכה מוצגת באולם הכניסה של היכל התרבות בכרמיאל וזוכה לשבחים מכל מי שמבקר בה. אחת האמניות המציגות בתערוכה, הגיעה השבוע, ביום שלישי 13.03.18, בשעה 10:30, להיכל עם קבוצת אורחים שוחרי תרבות מתל אביב שטרחו ובאו לצפון כדי לבקר בתערוכה ולהפתעתם ולמגינת לבם גילו כי רוב התמונות הפוכות ופניהן אל הקיר וחלקן אף הורדו אל הרצפה. בירור שעשינו העלה כי שעה קודם לכן התקיים במקום כנס של בנות אולפנה, ומארגניו שמשום מה סברו כי ציורים תמימים של נשים וילדים עלולות לפגוע בבנות, הרשו לעצמן לחבל בתערוכה״.

״אנו, אמני כרמיאל נפגענו עמוקות , נעשה כאן מעשה שלא יעשה, שהרי בנוסף לפגיעה בנו, כאמנים, נחצה כאן גבול. זוהי מחווה של זלזול בחופש הביטוי האמנותי. ובאופן מעשי ניתן לראות בפעולה הזאת כפיית ערכיו של ציבור אחד על ציבור אחר ולצערנו המעשה הזה משתלב במגמת הדרת הנשים וההדתה הכללית שקיווינו כי תפסח על עירנו״.

מנכ״לית היכל התרבות, לילך רנה וקסמן מסרה בתגובה: ״מדובר באירוע אזורי אשר הוזמן ותואם מראש. ההחלטה התקבלה בבוקר האירוע לנוכח פנייה ובקשה ממארגני האירוע תוך התחשבות וגילוי סובלנות ברגשי הקהל. היכל התרבות פותח שעריו למגוון אוכלוסיות, אנחנו מחויבים לתת את השירות הטוב ביותר תוך הבנה , סבלנות, גמישות וכבוד לשונות ולייחודיות המאפיינת את הלקוחות שלנו. אנו בהיכל התרבות משכירים את האולם והלובי לאירועים וכנסים שונים באופיים ולפי כך יכולים להיות שינויים בהתאם לדרישת המשכיר. אנו מצפים מכל מקבלי השירות לגלות את אותו היחס כלפי האחר, ולקבל את ההחלטה בהבנה. חשוב לציין כי מיד בתום האירוע שבה התערוכה למתכונתה הרגילה״.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות