fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תושב כרמיאל נאשם בגניבת חצי מיליון שקלים מקשישים ונשים בודדות

משה אבוטבול צילום משטרת ישראל
משה אבוטבול צילום משטרת ישראל

פרקליטות מחוז חיפה הגישה כתב אישום נגד משה אבוטבול בן 51, תושב כרמיאל שוטר לשעבר, בגין עושק של קשישים. הפרקליטות צירפה לכתב האישום בקשה למעצר של החשוד עד תום ההליכים  לאחר  שמחלק ההונאה של מחוז צפון גיבש תשתית ראייתית  נגד ה נאשם בשבעה מקרי הונאה שונים, אחדים מכרמיאל ואחרים ממקומות אחרים בארץ.

הנאשם משה אבוטבול בן 51, עשק קשישים, במסווה של קצין משטרה , היום (שני) פרקליטות מחוז חיפה הגישה נגדו כתב אישום ובקשה למעצרו עד תום ההליכים.

בעקבות תלונה של אלמנה בת 70 המתגוררת לבדה בשכונת התקווה בתל אביב לפיה הנאשם לקח ממנה כספים במרמה בסך של מעל 18,000 שקלים,  בטענה כי הוא קצין משטרה בעל קשרים שיכול לסייע לה להתקבל לבית אבות באזור הצפון. עם קבלת התלונה, פתחו חוקרי משטרת ישראל  בחקירה ממנה עלה כי הנאשם היה מאתר קשישים הנמצאים במצוקה, רובם דוברי השפה הרוסית והיה מציע להם את עזרתו  מציג את עצמו בכזב כאיש משטרה שיש ביכולתו לסייע להם.

במהלך החקירה נחשפו השוטרים לשבעה מקרים שונים, משנת 2012 ועד חודש אוקטובר 2018 מועד מעצרו של הנאשם בהם הוא רימה והונה קשישים תוך שהוא מציג בכזב, בחלק מהמקרים, כקצין משטרה, אשר ביכולתו לטפל ולסייע בעניינים שונים.

הנאשם יצר קשר עם המתלוננים , רובם נשים קשישות דוברי השפה הרוסית, ותוך בניית אמון, הצליח לקבל מהם במרמה סכומי כסף גדולים, מעל חצי מליון שקלים תוך הצגת מצגי שווא כי יטפל עבורם בענייניהם.

משה אבוטבול צילום משטרת ישראל
משה אבוטבול צילום משטרת ישראל

במסגרת החקירה עלה כי הקורבנות האמינו בנאשם וסמכו עליו  חלקם נטלו הלוואה מהבנק על פי בקשתו  כדי שהוא יעביר את אותם כספים לעורכי דין שיטפלו בענייניהם. הנאשם קיבל מהם את הכספים והשתמש בהם לצרכיו האישיים.

על פי החשד, אבוטבול, נוקט במעשי מרמה תוך ניצול של אוכלוסיות חלשות , באמצעות רכישת אמונם ואף ריצה בעברו עונש מאסר בפועל בן 45 חודשים, חזר על אותם מעשיים תוך שהוא נוטל כספים במרמה ופוגע באמון שרכשו לו נשים קשישות שלא מכירות את השפה העברית, הוא לא בחל לנצל אפילו ניצולת שואה, אלמנה, קשישה שנקלעה לחובות כספיים בשל מצבו הרפואי הקשה של בן זוגה, ואמא קשישה לבן נכה ועוד.

בתום  חקירה מקצועית בה נחקרו עשרות עדים, הצליחו החוקרים לאסוף ראיות כנגד הנאשם (אשר בשנים 14.3.88 -2.6.92 היה שוטר) והיום פרקליטות חיפה הגישה נגדו כתב אישום ובו שבעה אישומים שונים בגין קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ובקשה למעצר עד תום ההליכים.

ממשטרת ישראל נמסר: "עושק קשישים היא תופעה מכוערת של ניצול אוכלוסיות מוחלשות ומשטרת ישראל תעשה הכל כדי להגיע לאותם נוכלים המנצלים ועושקים את כספם ותדאג להביאם לדין".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות