fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שני אחים מהצפון אושפזו לאחר שעשו קעקועי חינה

שני אחים בני 8 ו- 12 מבית ג'אן, שבילו עם משפחתם באילת, אושפזו במחלקת ילדים במרכז הרפואי זיו לאחר שעשו קעקועי חינה וסבלו מתגובה אלרגית חריפה.
האחים שנפגעו לאחר שעשו קעקועי חינה צילום: חנה ביקל
האחים שנפגעו לאחר שעשו קעקועי חינה (צילום: חנה ביקל)

שני אחים בני 8 ו- 12 מבית ג'אן, שבילו עם משפחתם באילת, אושפזו במחלקת ילדים במרכז הרפואי זיו לאחר שעשו קעקועי חינה וסבלו מתגובה אלרגית חריפה. האחים הובאו על ידי הוריהם למיון ילדים בבית החולים זיו בצפת, יומיים לאחר שעשו קעקועי חינה במהלך חופשה באילת. הם סבלו משלפוחיות קשות באזור הקעקועים וטופלו בחומרים אנטי אלרגניים וסטרואידים.

שלפוחיות קשות כתוצאה מקעקוע חינה-(צילום באדיבות המשפחה)
שלפוחיות קשות כתוצאה מקעקוע חינה-(צילום באדיבות המשפחה)

האח בן ה- 12 סבל מתגובות אלרגיות קשות יותר ונשאר לאשפוז במחלקת ילדים בבית החולים. אחיו הצעיר שוחרר לביתו בתום הטיפול, אך לאחר יומיים שב לאשפוז בעקבות התפשטות התגובה האלרגית לכל חלקי גופו. במקביל חלה התפשטות התגובה האלרגית גם בגופו של האח הבוגר. האחים אושפזו כאשר גופם מכוסה ונשארו בהשגחה במשך שבוע.

ד"ר דנה קרופיק, מנהלת מיון ילדים במרכז הרפואי זיו אומרת, כי האחים הגיעו למיון כאשר הם סובלים משלפוחיות קשות באזור הקעקועים וטופלו בחומרים אנטי-אלרגניים וסטרואידים. לאחר מספר ימים התפתחה תגובה אלרגית בחלקים נוספים בגופם שהתבטאה באדמומיות וגירוי קשה בעור. "קעקועי חינה מכילים לעיתים חומרים כימיים אשר כמו במקרה הזה יכולים לעורר תגובה אלרגית חריפה. אני ממליצה להורים לא לאפשר לילדיהם לעשות קעקועים כאלו, כשלא באמת יודעים מה מקורם ומה מוסיפים לחומר. הקעקועים אולי נראים תמימים ולכאורה לא מזיקים, אבל הם מכילים חומרים כימיים שנספגים בדם ועלולים לגרום לבעיות קשות. לאורך כל האשפוז לא הייתה סכנה לחיי האחים, אך גם כעת, לאחר שהשלפוחיות הקשות טופלו, הם עדיין סובלים מגירוי בעור וגירודים קשים ומתקשים לישון בלילה" אומרת ד"ר קרופיק.

האחים שנפגעו לאחר שעשו קעקועי חינה צילום: חנה ביקל
האחים שנפגעו לאחר שעשו קעקועי חינה (צילום: חנה ביקל)

עוד מוסיפה ד"ר קרופיק, כי "הסכנה המשמעותית יותר הינה בפעם הבאה בה יפגשו הילדים את החומר הכימי אליו נחשפו, שעלול להימצא גם בדברים אחרים, כמו תרופות למשל או תעשיית הגומי, אז הגוף שלהם כבר יזכור את האלרגן הזה והתגובה האלרגית עלולה להיות מאוד קשה עד כדי סכנת חיים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות