fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שוד המים הגדול

איך זה שבגלל ביורוקרטיה איפשר תאגיד המים העירוני עין כרמים בזבוז כמויות עצומות של מים והדיירים נדרשו לשלם סכומי עתק? לא ייאמן כי יסופר
שעון המים במעלה כרמים
מחיר "התענוג": 1500 שקלים בחשבונות המים. מעלה כרמים (צילום: אלכס הובר)

דיירי בניינים מספר 15, 17, 19 ו-21 ברחוב מעלה הכרמים בכרמיאל הופתעו לגלות בחשבונות שנשלחו אליהם באוגוסט, כי הם חויבו בסכומי עתק בנוסף לצריכה השוטפת שלהם. החשבונית שהגיעה לדיירים ב-8 באוגוסט, כללה חיוב לתקופה של חודשיים מאי ויוני 2012. מעיון בחשבונית עולה, כי הדיירים צרכו כמויות מופרזות של מים: מדובר בצריכה של 47.8 קוב למשפחה בנוסף לצריכה הפרטית השוטפת. פירוש הדבר: כל דייר נתבקש לשלם סכום נוסף של 750 שקלים. נודע שבאוקטובר אמור להגיע חשבון זהה.

הצינור הפגוע במעלה הכרמים
איש לא טרח ליידע את הדיירים שיש בעיה. הצינור הפגוע במעלה הכרמים (צילום: אלכס הובר)

בירור של הדיירים על פשר החיוב המופרז העלה, כי תאגיד המים העירוני, עין כרמים, ביצע בדיקה ב-5 ביולי וגילה כי קיימת בעיה בצנרת. איש מעובדי התאגיד לא טרח ליידע את הדיירים שקיים חשש לפיצוץ כלשהו. בתאגיד הסתפקו בהוספת תשלום בעבור ה"צריכה".

כשהדבר נודע לדיירים, הם פנו מיד לתאגיד ודרשו הסברים. כך השיב להם שמואל שדה, מנהל מחלקת תשתיות וסגן ראש מינהל הנדסה: "בבדיקה שערכנו בחצר הבית בתאריך 12.8.12 מצאנו שקיימת נזילת מים חזקה מרשת המים המשותפת בקו מים בחצר של מעלה הכרמים 21. מיקום הנזילה הוא במערכת המים הנמצאת בבעלות ובאחריות הדיירים ועליכם להתארגן במהירות לתקן תקלה זו.
"יש לנקוט פעולה זו במהירות על מנת למנוע בזבוז מים ותשלום חשבון גבוה, במידה ולא תודיעו לנו על תיקון הנזילה בתוך 24 שעות, הנזילה תתוקן על ידי התאגיד והדיירים יחויבו בעלות התיקון".

כאן המקום להסביר כי מונה אחד משרת את כל ארבעת הבניינים. מהשתלשלות המקרה עולות מספר תהיות עקרוניות, אשר הופנו למנכ"ל תאגיד המים עין כרמים עוזי אגוז, לקבלת הבהרות. בין התהיות: מדוע לא הודיע התאגיד לדיירים מידית עם גילוי התקלה כי עליהם לפעול לתיקונה ובכך למנוע בזבוז מים מיותר?

הבניינים ברחוב מעלה הכרמים
750 דקלים לכל דייר. רחוב מעלה הכרמים (צילום: אלכס הובר)

ומה אומרים בתאגיד?

מנכ"ל עין כרמים עוזי אגוז מסר בתגובה: "תאגיד עין כרמים החליט בישיבת דירקטוריון מיום 24.7.12 להקים בעירנו את מערכת הקר"מ-קריאה מרחוק של כל מדי המים בהשקעה עצמית של עין כרמים של כ-10 מיליון שקלים. מערכת זו תאפשר ניהול ופיקוח של מערכת המים בזמן אמת כולל איתור נזילה והודעה במיידי לצרכנים, חיסכון במים ועוד.
"עד להטמעת מערכת הקר"מ, התאגיד פועל עפ"י כללי המים של רשות המים, קרי: אחת לחודשיים מתבצעת קריאה ידנית של כ-18 אלף מדי מים בעיר, ורק במהלך הקריאה – אם מתגלות נזילות או תקלות ברשת המים הפרטית – התאגיד נכנס לפעולה".

"כך פעל גם במקרה זה מהנדס התאגיד במכתבו לדיירים מיום 12.8.12. על פי הנחיות רשות המים, התאגיד מודיע לצרכנים להגיש בקשה לקבלת הנחת נזילה, והצרכנים מקבלים החזר, כ-45 אחוז בעלות המים שדלפו בשל הנזילה. התאגיד עומד לרשות התושבים 24 שעות ביממה, כל השנה, עושה את כל הפעולות כדי לספק את אספקת המים באיכות הטובה ביותר, דואג לסילוק הביוב, מטפל באופן שוטף בתקלות ברשת המים וברשת הביוב, משקיע את כל הכנסותיו כולל נטילה של הלוואות בנקאיות, בשדרוג ופיתוח רשתות המים והביוב העירונית, מסייע בתיקון תקלות ברשת הפרטית שהיא באחריות הצרכנים ומשרת את קהל צרכניו בכל שאלה ובקשה בכפוף למגבלות ולהנחיות רשות המים. התאגיד הפנה מכתב לכל הדיירים, נתן ארכה לתיקון של התושבים לפרק זמן של 24 שעות, ומשלא נענה, הפעיל את קבלני השירות לאיתור ולתיקון הפיצוץ ברשת המים הפרטית".

הכתבה המלאה תתפרסם מחר (שישי) בעיתון " צפון 1 כרמיאל "

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות