fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

רינה גרינברג: "כרמיאל יושבת על חבית חומר נפץ"

סגנית ראש העירייה במכתב נוקב לשר השיכון ושר הקליטה על מצוקת הדיור בעיר: "קיים חשש אמיתי שמישהו מבין המשפחות חסרות הדיור ייעשה מעשה נואש ויפגע בעצמו"
רינה גרינברג
שמה נפגע מהפרסום. גרינברג (צילום: אלכס הובר)
רינה גרינברג
רינה גרינברג (צילום: אלכס הובר)

סגנית ראש עיריית כרמיאל, רינה גרינברג, הלכה השבוע צעד קדימה במאבקה הנמשך שנים, להגדיל את מלאי הדירות של הדיור הציבורי בכרמיאל. במכתב נוקב ששלחה ביום שני השבוע לשר השיכון והבינוי, אורי אריאל ואל שרת הקליטה, סופה לנדבר, היא כותבת: "העיר כרמיאל על חבית חומר נפץ, שעשויה להתפוצץ בכול רגע נתון, קיים חשש אמיתי שמישהו מבין המשפחות חסרות הדיור ייעשה מעשה נואש ויפגע בעצמו, כפי שכבר קרה בעבר".

במכתבה מסבירה גרינברג, כי בכרמיאל מתגוררים כיום כ-600 משפחות מחוסרות דיור, כ-550 מהן משפחות של עולים חדשים, בהם נכים, קשישים ובודדים וכ-50

משפחות חד הוריות עם שניים-ארבעה ילדים, ללא יוצא מהכלל. כל אלה ממתינים לאכלוס בדיור ציבורי בין ארבע ל-16 שנים.

גרינברג: "מלאי הדירות של הדיור הציבורי אזל, מדי פעם ישנו טפטוף של דירות, שאני יכולה לספור אותן על אצבעות יד אחת, שבהן ניתן לאכלס זכאי דיור ציבורי. כסגנית ראש עיריית כרמיאל, אשר מטפלת גם בנושאי הקליטה העירונית, אני עומדת בתקופה האחרונה בפני מתקפה בלתי פוסקת של תושבים- אשר רואים בנו, עיריית כרמיאל – את הכתובת לכל תחלואי הדיור הציבורי במדינה. זהו מצב בלתי נסבל בעליל, שכן אני עדה למחזות קורעי לב, של עולים חדשים: קשישים ובודדים וכן של אמהות חד הוריות, שבאות למשרדי עם ילדיהן, ומאיימים לעשות מעשים קיצוניים, מאחר שהם קצו בסבל הבלתי יתואר שהם עוברים עד להשגת דירה משלהם".

גרינברג מזכירה כי ב-15 השנים האחרונות היו בכרמיאל שלושה מקרי התאבדות אך ורק על רקע של אי קבלת דירה נאותה. לסיכום כותבת גרינברג: "רבותי, השרים, אני מפצירה בכם בכל לשון של בקשה, אנא התערבו בסוגיה לפני שיהיה מאוחר. עיריית כרמיאל כבר הביעה נכונות לקחת הלוואה ארוכת טווח על מנת לסייע בפתרון מצוקת הדיור של המשפחות הללו, בתנאי שכרמיאל תיכלל בפרויקט דיור בר השגה. לעניות דעתי, אם לא תהיה התערבות מיניסטריאלית ואישית שלכם- הבעיה לא תיפתר. אני מרגישה מחויבות מוסרית להזהיר אתכם שמצוקת הדיור הציבורי היא אמיתית ומוחשית, ואתם מתבקשים לפעול בנושא הנ"ל ללא דיחוי".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות