fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קונינסקי: מינוי עוזר אישי לגרינברג הוא בניגוד לחוק

יעקב קובי מונה לעוזרה האישי של מ"מ ראש העירייה. קונינסקי שיגר מכתב ליועץ המשפטי: "התפקיד לא אויש בעבר ועובדת איושו כחודשיים לאחר הבחירות מעלה חשש לניגוד עניינים"
רינה גרינברג
שמה נפגע מהפרסום. גרינברג (צילום: אלכס הובר)
רינה גרינברג
פועלת בהתאם לחוק. גרינברג (צילום: אלכס הובר)

משה קונינסקי, יו"ר האופוזיציה במועצת העיר כרמיאל, פנה ליועץ המשפטי של העירייה, בבקשה לבדוק האם אין טעם לפגם במינויו של יעקב קובי לעוזרה האישי של מ"מ ראש העירייה רינה גרינברג. במכתב ששלח קונינסקי ביום ראשון השבוע ליועץ המשפטי עם העתקים למנכ"ל העירייה מנחם טפר ולראש העירייה עדי אלדר, הוא כותב קונינסקי: "התנגדות למינוי עובד עירייה (מר יעקב קובי) בניגוד לחוק תוך חשש לניגוד עניינים. לאחר קבלת תגובת העירייה נשקול את המשך הטיפול במינוי הפסול, אם בדרך של עתירה מינהלית, פנייה למבקר המדינה, שר הפנים ואף למשטרת ישראל. התנגדות זו מוגשת בבהילות עת נודע לחברי סיעתנו לפני כשבוע, בדרך לא דרך, על מינויו של מר יעקב קובי במשרת אמון כעוזר אישי לסגנית ראש העירייה רינה גרינברג".

משה קונינסקי
בניגוד למה שאלדר הבטיח. קונינסקי (צילום: גיל גולדשטיין)

קונינסקי מוסיף וכותב: "יובהר, כי התפקיד לא אויש בעבר ועובדת איוש התפקיד כחודשיים לאחר הבחירות המקומיות על ידי אדם שמשמש או שימש עד לפני מינויו, בתפקיד עורך מקומון כרמיאלי מעלה חשש לניגוד עניינים ואף לכאורה, חשש לשוחד בחירות". קונינסקי אף מדגיש, כי מינוי זה הוא בניגוד להתחייבות אלדר, כי לא תוגדל מצבת כוח האדם בעירייה, ואף תצומצם, ואילו במקרה זה מדובר בתפקיד חדש שלא אויש בעבר.

מעיריית כרמיאל נמסר בתגובה: "עיריית כרמיאל פועלת תמיד בהתאם לחוק. פנייה בעניין העסקתו של קובי יעקב בחוזה בכירים במשרת אמון, הועברה למשרד הפנים, התקבל אישור עקרוני ואנו ממתינים לקבלת האישור הסופי".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות