fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קבלנים: בגלל בעלי הווילות בשכונת מכוש לא יהיו דירות לזוגות צעירים

קבלנים המבקשים לבנות בפרויקט, הנבנה בסמוך למכוש, גם דירות קטנות, נתקלו בסירוב הוועדה המקומית בשל התנגדות דיירי הווילות. העירייה בתגובה: "הוועדה המחוזית קבעה כי יש להגביל את גובה הבנייה בשכונה. יחד עם זאת, ראש העירייה ער לנושא"
שכונת מכוש בכרמיאל
וילות יש. מה עם הזוגות הצעירים? שכונת מכוש (צילום: עליזה רוזן)

שר הפנים גדעון סער הכריז לאחרונה על תקנה המאפשרת לרשויות המקומיות לאשר לקבלנים לבנות יותר דירות קטנות בערים ולהקצות אותן לבני היישוב. מדובר על הרחבת תקנת "שבס" המאפשרת לקבלן לפנות לוועדה המקומית ולבקש לבנות, על אותו שטח בנייה שאושר לו, גם דירות קטנות (עד 30 אחוז), וזאת בלי לאשר תוכנית חדשה, רק באישור הוועדה. המטרה של שר הפנים היתה להגדיל את היצע הדירות הקטנות יותר והזולות יותר בערים לטובת המתקשים לרכוש דירות גדולות. אולם מתברר, כי קבלנים מצפון הארץ שפנו לוועדה המקומית בכרמיאל בבקשה להפעיל את התקנה נתקלו בסירוב. הסיבה: בעלי הווילות בשכונת מכוש, המרוחקים כ-500 מ' ויותר מהפרויקט המיועד, מתנגדים לתוספת הקומה הכרוכה באישור התקנה.

חיים פייגלין, יו"ר ארגון קבלני חיפה והמפרץ: "על רקע מצוקת הדיור ומחירי הדירות בכרמיאל תמוה בעיני שדווקא הוועדה המקומית מונעת אפשרות להגדיל את מלאי הדירות ואת הוזלת המחירים. לא ייתכן שבגלל התנגדות קנטרנית של בעלי וילות, זוגות צעירים שרוצים לקנות דירה קטנה וזולה בעיר, לא יוכלו לעשות זאת. זה מנוגד למדיניות הלאומית של הגדלת היצע הדירות ונוגד כל היגיון. במחוז צפון עתודות הקרקע אינן גדולות ולכן יש לפעול לציפוף הבנייה, על מנת לייצר יותר דירות על כל קרקע נתונה לטובת הזוגות הצעירים ולטובתם של הדורות הבאים.עיריית כרמיאל יכולה להשתמש בתקנה גם ככלי סיוע לבני המקום ברכישת דירות מוזלות יותר, ואנו בארגון הקבלנים קוראים להם לאמץ את התקנה".

שכונת מכוש בכרמיאל
וילות יש. מה עם הזוגות הצעירים? שכונת מכוש (צילום: עליזה רוזן)

מעיריית כרמיאל נמסר בתגובה: "נושא שכונת כרמי מכוש הגיע עד הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה שקבעה כי יש להגביל את גובה הבנייה בה. יחד עם זאת, ראש העירייה עדי אלדר, ער לצורך בהקמת דירות עבור משפחות צעירות, ובעיקר דירות שלושה חדרים, ולכן הוא יעלה את הנושא לדיון מחודש בישיבת ועדת בניין עיר הקרובה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות