fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פראמדיק אקדמי

תקדים: המכללה האקדמית צפת תחל בשנה"ל האקדמית הקרובה, בהכשרת סטודנטים למקצוע הפראמדיק עם תואר ראשון ברפואת חירום

מדובר במסלול אקדמי בן שלוש שנים כאשר מערך הלימודים כולל שיתופי פעולה מקצועיים בתחום הקליני והמעשי עם מד"א, בתי החולים בצפון והמרכז לסימולציה רפואיות (מ.ס.ר.) בשיבא-תל השומר. בוגרי התוכנית ישתלבו במערך ההצלה והחירום של מדינת ישראל בכלל והצפון בפרט, ויתנו מענה לטיפול טרום אשפוזי בפצועים וחולים. מבין המכללות בארץ, המכללה האקדמית צפת היא היחידה המפעילה תכנית ייחודית זו אשר תעניק לבוגרים תואר ראשון ברפואת חירום בנוסף להכשרתם כפראמדיקים.

פתיחת החוג החדש אושרה על ידי המועצה להשכלה גבוהה. זהו החוג ה-11 לתואר ראשון שנפתח במכללה, המצטרף לאשכול תוכניות הלימוד במקצועות הבריאות הפועלים במכללה. תכנית הלימודים החדשה מכוונת להכשיר בוגרים במכלול נושאים רפואיים המהווים מענה לאתגרים ולצרכים של העיסוק ברפואת חירום והיא מבוססת על ניתוח של הצרכים המתפתחים במערכת הבריאות.

בראש החוג עומד ד"ר עמרם הדרי, אשר במסגרת עבודתו ככירורג בכיר במרכז הרפואי זיו בצפת, הקים את מערך החירום של בית החולים וארגן אותו לטיפול בפצועי צה"ל ובאזרחים במהלך שנות הלחימה בלבנון. בשנת 1999 הקים את יחידת הטראומה של בית החולים ועמד בראשה. בשנתיים האחרונות היה שותף יחד עם צוותי בית החולים זיו לטיפול בנפגעי מלחמת האזרחים בסוריה.

ד"ר הדרי מסביר: "הרקע לדרישה לאקדמיזציה של המקצוע נובע מן ההתפתחויות הכלל עולמיות במקצועות הרפואה כמו גם השינויים במערכת הבריאות בישראל. עבודתו של הפראמדיק בעלת חשיבות עליונה להצלת חיי אדם בשגרה בכלל ובמצבי חירום בפרט".

הלימודים במסגרת החוג החדש יקנו את הידע והכישורים הנדרשים מפראמדיק לתפקוד עצמאי בשטח בטרם ובמהלך פינוי החולה, כאשר הוא נדרש לתפקד הן כמטפל והן כראש צוות בנפגע בודד או במקרים של אירוע רב נפגעים. לאחרונה הנהלת משרד הבריאות החליטה על שילובם של פראמדיקים במחלקות רפואה דחופה והרדמה בתוך בתי חולים והקנתה להם סמכויות טיפוליות משמעותיות בחולים ונפגעים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות