fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פסטיבל כרמיאל ה-28 יצא לדרך

הפסטיבל עומד השנה בסימן התחדשות עם רעיונות מרעננים ועם הפנים לקהל הצעיר
חגיגה לעיניים. פסטיבל כרמיאל (צילום: פסטיבל אדי שיינבלום)
חגיגה לעיניים. פסטיבל כרמיאל (צילום: פסטיבל אדי שיינבלום)

ביום חמישי האחרון, התקיים במרכז סוזן דלל המפגש השנתי המסורתי להצגת פסטיבל כרמיאל. תוכנית הפסטיבל כפי שהוצעה על ידי המנהל האומנותי של הפסטיבל שלמה ממן, עומדת השנה בסימן התחדשות, עם הפנים לקהל הצעיר. מפגש זה מהווה את יריית הפתיחה לפסטיבל בו נמסרים נתוני ההפקה על ידי מטה הפסטיבל, התוכנית האומנותית והמופעים. מנכ"ל פסטיבל המחול כרמיאל אהרן סולומון: "השנה בעקבות הליך איתור מנהל אמנותי והקמת ועדה אמנותית מייעצת לצידו, נשמעו רעיונות חדשים, חלקם בכוונת ההפקה ליישם. לדוגמה הכוריאוגרפים מבקשים לערוך סדנאות ליוצרים ולרקדנים. הצעה נוספת שהובאה היא ההצעה להקים מתחם מיוחד לנשים, כצורך שעלה מתוך פניות רבות של נשים רוקדות" .

במה שונה הפסטיבל השנה לאחר התהליך שעבר הניהול האומנותי עם הקמת ועדת האיתור?
"הוקמה ועדה אמנותית שבה חברים לצד כוריאוגרפים מוערכים של המחול העממי גם נציגים של המחול האמנותי דוגמת רננה רז, מפיקים כמו רוני אבירם, אלדד גרופי מנהל מחול ענבל המתחדש. יהיו יותר הפקות מקור של המחול העממי, שייתקיימו במרכז ברוך, ובכורות כמו מופע ללהקות טריו. חידוש נוסף תהיה ועדת שיפוט שתעבור בין כל ההפקות ותבחר את הטובות ביותר".

חגיגה לעיניים. פסטיבל כרמיאל (צילום: פסטיבל אדי שיינבלום)
חגיגה לעיניים. פסטיבל כרמיאל (צילום: פסטיבל אדי שיינבלום)

החלטות חשובות נוספות?
"מפיק לא יעשה יותר מאשר שתי הפקות, וזאת במטרה לאפשר ליותר מפיקים להשתתף". מי שזכה להיבחר על ידי ועדת האיתור לכהן כמנהל האומנותי של הפסטיבל, שלמה ממן, מדגיש את השינויים: "ראשית נקבע כי לצד המנהל האומנותי תפעל ועדה אמנותית מייעצת בנושאים של ההפקות של הפסטיבל. בתהליך ההכנה הבאנו בפניהם את ההצעות, כשבכל נושא הצעתי מספר אופציות. חברי הוועדה קיבלו חלק ובמקביל הציעו הצעות ושינויים. הרוב התקבל.

"בהמשך הבאנו רעיונות נוספים, למשל בעבר הייתה הצעה לעשות יותר נושאים של סדנאות בימים שהם לא עסוקים מדי כמו היום השני והצעה של כוריאוגרפים לקבל זמן במה ליצירות מקוריות וייחודיות. למופע הנעילה ניצור שני פרקים של תמונות המתייחסות לאותו אומן. ניקח מחרוזות וריקודים הבנויים על פועלו של האומן. במתחם היריד תוקם במה שבה בכל שעה עגולה יופיעו בה להקות מחול ישראלי. הלהקות הצעירות יקבלו במה נוספת במופע שיתקיים באצטדיון בלילה הראשון. חידוש נוסף הוא תערוכת תלבושות של כל הלהקות, בפואייה של היכל התרבות. התערוכה תוצג במשך כל ימי הפסטיבל".

אתה רואה פסטיבל שונה?
"השינוי הגדול בא מזה שהכוריאוגרפים שותפים היום יותר מאשר בעבר, הם חלק מהפסטיבל והיישום יהיה תלוי גם בהם. נוכל ליישם רעיונות שגם אם עלו בעבר לא הייתה אפשרות ליישם.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות