fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

על רקע המצוקה התקציבית הפועל כרמיאל פותחת עונה

על רקע המצוקה התקציבית וקריאות הבקשה להגדלת הסיוע הכספי מעיריית כרמיאל, החליט יו"ר הפועל כרמיאל ציון טויטו, לרשום בכל זאת את הקבוצה בהתאחדות לכדורגל ולהמשיך את פעילותה.

הפעולה הראשונה של טויטו היתה איוש עמדת המאמן, ולתפקיד מונה קיצי דונט, ששימש בשנים האחרונות כעוזר המאמן.

בשבועות האחרונים שררה אי ודאות גדולה לגבי עתיד המועדון. בקבוצה טענו כי יתקשו מאוד לתפקד נוכח קיצוץ משמעותי של 200 אלף שקלים, כסף שגויס בעבר על ידי עיריית כרמיאל והועבר כתרומה לקבוצה.

היו"ר טויטו מתח ביקורת על יחסה של העירייה כלפי הקבוצה, ובמקביל ניסה להיפגש עם ראש העירייה עדי אלדר, במטרה לנסות ולהניעו מההחלטה לנווט את כספי התרומות לפרויקטים אחרים בעיר.

בעיריית כרמיאל לא התרגשו מאיומיו של טויטו לחסל את פעילות האגודה וטענו כי הפועל כרמיאל נהנית מתקציב עירוני מכובד של 300 אלף שקלים בשנה. זאת, בנוסף לתמיכה כספית בגובה 200 אלף שקלים שהקבוצה מקבלת מההתאחדות לכדורגל ומהטוטו.

טויטו, שהבין די מהר מהעירייה לא תגיעה הישועה, בחן אפשרויות למכירת הקבוצה או לחלופין לאחדה עם רשות מקומית אחרת. לאחר שגם ניסיונות אלה לא התקדמו לכיוון הרצוי, החליט טויטו להמשיך את פעילות הקבוצה במתכונת מצומצמת, בהתאם לתקציבה הדל, שהוא הנמוך ביותר מבין קבוצות ליגה א'.

בשבועות האחרונים היו ניסיונות לאחד את הפועל כרמיאל עם איחוד בני מג'ד אל כרום. רוב התנאים כבר סוכמו, אלא שברגע האחרון נסוגו אנשי מג'ד אל כרום מהעסקה.

kitzidonat
קיבל את המושכות לידיו. המאמן קיצי דונט (צילום: אלכס הובר)

המאמן החדש קיצי דונט, יצטרך להתמודד גם עם בעיית נטישה מסיבית של שחקנים, שלא המתינו להתבהרות וחתמו בקבוצות אחרות. כזכור, אילן סויסה, מסמלי הקבוצה בשנים האחרונות עזב לטובת אימון עירוני טבריה. שחקני מפתח נוספים שעזבו הם: דוד אמזלג, אהוד מערבי, נתן נודלמן, עדי אלישע, אורי צעדון, ליאון אלחרר, אלון בוזורגי, ניצן דניאל, עומרי עטיה, נועם קלמנוביץ' וצמד השוערים באשר דאהר ומועין חלבי.

בקבוצה יעשו כעת מאמצים להשאיר את יוגב אלישע וסהר דהן.

המאמן קיצי דונט: "הקבוצה רק יצאה לדרך וייקח לנו כמה ימים כדי להתגבש ולראות לאן פנינו מועדות. אני לא חושש לקחת על עצמי את התפקיד, כי אחרי הכל מדובר בספורט".

היו"ר טויטו: "קודם כל, נרשמנו לליגה, כי למרות המצב הכלכלי הקשה, היה חשוב לי להמשיך את פעילותה של הקבוצה. המצב הזה מאלץ אותנו לבנות הכל מחדש ואני מאמין שלאט לאט דברים יסתדרו. נכון שהתחלנו באיחור וייקח לנו קצת זמן לבנות את הסגל, אבל אני מאמין שבסופו של דבר תהיה לנו קבוצה טובה. דווקא המשבר הכלכלי של הקבוצה יכול להיות הזדמנות גדולה עבור שחקנים צעירים שירצו להוכיח את יכולתם. יש בצפון הרבה מאוד שחקנים צעירים ומוכשרים שמתקשים למצוא לעצמם קבוצות שיתנו להם את ההזדמנות, והפועל כרמיאל היא הקבוצה היחידה שנותנת להם את הבמה ואת האפשרות להתקדם. הפועל כרמיאל תמיד היתה חממה עבור שחקנים צעירים ואני יכול למנות לך עשרות שחקנים שפרצו אצלנו".

אתה לא חושש שהמתכון הזה יוביל אתכם לירידת ליגה?
"לא. אני לא אופטימי ולא פסימי, אלא ריאלי. יהיו בליגה גם קבוצות חלשות, שאיתן נוכל להתמודד. גם אם נפסיד כמה משחקים בהתחלה, זה לא יהיה נורא. נחזק את הסגל איפה שצריך, נשפר ונתקן. אנחנו עכשיו בתהליך של בנייה מחדש וייקח לנו קצת זמן להתחבר ולהתגבש. לא הייתי מספיד את הפועל כרמיאל כל כך מהר".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות